۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۵۰۳۳۹
آیت الله حیدری:

همنشینی با رسولان در بهشت، از ثمرات تلاوت سوره انبیاء است

همنشینی با رسولان در بهشت، از ثمرات تلاوت سوره انبیاء است
آیت الله حیدری با اشاره به اینکه همنشینی با رسولان الهی از ثمرات تلاوت سوره انبیاء است، گفت: همنشینی با انبیاء در بهشت برین، مرهون بکار بردن تعالیم آنان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه انوار هدایت شبکه استانی، با اشاره به اینکه حسابرسی مهمترین هشدار در سوره انبیاء است، اظهار داشت: نام برخی انبیاء در آیات ذکر نشده، اما در روایات نام برخی رسولان الهی همچون دانیال، حزقیل، سموعیل، حنظله، عزیر، ارمیا، جرجیس، خالد بن سنان، شعیا، حیقو، شیث و بنیامین به صراحت آورده شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیث‌های نقل شده درباره سوره انبیاء عنوان داشت: امام صادق (ع) می‌فرماید کسی که از محبت به تلاوت سوره انبیاء بپردازد، در جهان با ابهت زندگی می‌کند و روز قیامت، همنشین انبیاء در بهشت برین خواهد بود.

آیت الله حیدری با بیان اینکه همنشینی با انبیاء در بهشت برین، مرهون به همراهی دنیوی با آن حضرات است، تأکید کرد: کسی که با اعتقاد به تلاوت سوره انبیاء پرداخته و تعالیم رسولان الهی را به کار ببنند، همنشین فرستادگان خدا بود؛ در آیه ۶۹ سوره نساء بر چنین امری تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین آیه سوره انبیاء دلبستگی به دنیا، دوری از توبه و ایمان سبب غفلت انسان‌ها از قیامت است، خاطرنشان کرد: در این آیه به انسان‌هایی که در خواب غفلت به سر برده و آخرت را فراموش کرده، هشدار قاطعی داده می‌شود، هشداری که برای جذب مردم به سوی خداوند و بیداری از خواب غفلت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منظور از حساب در سوره انبیاء، حسابرسی روز قیامت است، گفت: شبیه چنین معنایی در آیه اول سوره قمر ذکر شده، سوره‌ای که در آن معجزه شکاف ماه برای اتمام حجت و نزدیکی روز قیامت است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات