۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۵۰۳۴۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

شهید مطهری معلم دانش و مولد بینش بود

شهید مطهری معلم دانش و مولد بینش بود
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: شهید مطهری هم معلم دانش و هم مولد بینش بود؛ یعنی تنها دانش ارائه نمی‌داد؛ بلکه هم دانش و هم بینش را به مخاطبان ارائه می‌کرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان آموزش‌وپرورش استان که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، اظهار کرد: شهید مطهری، شهید اسلام ناب بود؛ زیرا جز علم و پژوهش و معلمی چیز دیگری در او نبود.

وی افزود: نام این انسان والا در کشور و نظام اسلامی ماندگار شده و هر سال روز و هفته معلم بر محور اندیشه‌های شهید مطهری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: شهید مطهری هم معلم دانش و هم مولد بینش بود؛ یعنی تنها دانش ارائه نمی‌داد؛ بلکه هم دانش و هم بینش می‌داد.

وی تصریح کرد: کتاب‌های شهید مطهری از ساده‌ترین تا سخت‌ترین، هر سطر آن یک نکته دارد به‌گونه‌ای که به هر مخاطبی به فراخور درک او، ارتقای فکری و اعتلای اخلاقی و روحی می‌دهد به انسان می‌داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام ایشان را حاصل عمر خود می‌دانست و تعریفی از این بالاتر نمی‌شود، گفت: فلسفه حکمت و فقه و سیاست امام خمینی (ره) در آثار و تفکر شهید مطهری هویدا است؛ یعنی شهید مطهری تجلی افکار و اندیشه‌ها و منش بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شهید مطهری شاگرد امام و علامه طباطبایی و بزرگان دیگر بود و درعین‌حال بسیار خاکی و مردمی بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید چرایی نام‌گذاری روز معلم به نام شهید مطهری برای دانش آموزان ما تبیین شود، اظهار کرد: دانش‌آموز ما باید هم در کسب دانش و هم بینش تلاش کند؛ زیرا اگر دانش باشد بینش نباشد خطرناک است و از سوی دیگر بینش بدون دانش هم خطرناک است چراکه این دو بال پرواز هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: کسانی که بینش نداشته باشند خطرناک هستند در طرف مقابل افراد فاقد علم و جاهل هم خطرناک هستند چراکه دانش و بینش و علم و بصیرت مکمل هم هستند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: دانش و بینش دو بال پرواز برای بالندگی انسان به شمار می‌روند، جامعه‌ای که از دانش ژرف و عمیق و از بصیرت و بینش درست و سالم بهره‌مند باشد قدرت پرواز او در فضای علم و عمل و تعلیم و تربیت از اوج بیشتری برخوردار خواهد بود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات