۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۵۰۳۶۰
حجت الاسلام طاهری:

تشکیل جریان واحد رسانه‌ای در چهارمحال و بختیاری از ضرورت‌ها است

تشکیل جریان واحد رسانه‌ای در چهارمحال و بختیاری از ضرورت‌ها است
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رسانه نباید به فرد وابسته باشد، گفت: باید به سمت شکل گیری جریان رسانه‌ای در استان پیش برویم و این از ضرورت‌ها است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران خبرگزاری‌های استان، با بیان اینکه متأسفانه جریان واحد رسانه‌ای در استان وجود ندارد که خط انقلاب را پررنگ پیگیری کند، افزود: باید مدیریت فضای مجازی و اثرگذاری بر این فضا از طریق بچه‌های انقلاب صورت گیرد و این از ضرورت‌ها است.

وی با بیان برخی از ویژگی‌های یک خبرگزاری اثرگذار که بتواند اعتماد عمومی را به همراه داشته باشد، گفت: نخستین ویژگی بارز یک رسانه اثرگذار استقلال است؛ استقلال به معنای آن که به هیچ کس وابسته نباشد نه این که به هیچ جایی وابستگی نداشته باشد.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه رسانه نباید به فرد وابسته باشد، تصریح کرد: به یقین رسانه اثرگذار مروج اشخاص نیست بلکه به جریان وابستگی دارد و استقلال رسانه‌ای به معنای نداشتن ارتباط سازمانی نیست.

وی، آزادی را یکی دیگر از ویژگی‌های یک رسانه تأثیرگذار در جامعه بیان کرد و ادامه داد: رسانه باید در بیان حق آزاد باشد نه اینکه تابع میل اشخاص و حتی سازمان‌ها قلم بزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سازمان باید به رسانه آزادی بدهد تا حرف دین را بزند نه آنچه مطابق میل افراد است، خاطرنشان کرد: شجاعت و تدبیر نیز از دیگر ویژگی‌های یک رسانه جریان ساز است.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه هیجان زدگی در رسانه‌ها بسیار است، افزود: وقتی هیجان در رسانه زیاد شود، تدبیر از بین می‌رود و همین امر سبب درگیری و عدم تأثیرگذاری رسانه می‌شود.

حجت الاسلام طاهری، تدبیر را شرط لازم هر رسانه دانست و اظهار کرد: تدبیر سبب می‌شود رسانه هم درست عمل کند و مفید واقع شود و هم عمق بخشی خبر را افزایش می‌دهد و این همان چیزی است که باید رخ دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جریان رسانه منظم و منطقی عمل می‌کند و این به معنای پوشش خبر‌های یکدیگر نیست، خاطرنشان کرد: باید به سمت شکل گیری جریان رسانه‌ای در استان پیش برویم؛ جریان رسانه‌ای یعنی یک هیأت اندیشه ورز که یک قرارگاه دارد.

وی با تأکید بر اینکه جریان رسانه‌ای به دنبال تصمیم سازی است، ابراز کرد: باید نقشه عملیات رسانه‌ها به خوبی ترسیم شود و مشخص شود اولویت‌های آن‌ها چیست تا بتوان طبق یک نقشه راه کار‌ها را پیش برد.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه مطالبات رسانه باید بر مبنای حق باشد، افزود: امروز در دنیا مدیریت افکار عمومی حرف نخست را می‌زند و این امر در بحث ویروس کرونا به خوبی خود را نشان داد؛ اگر توانستیم میزان نفوذ را ببینیم نه میزان حضور را درست عمل کرده ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مطالبه اجتماعی باید پایه جریان شناسی رسانه‌ای باشد و در نهایت منجر به تقویت جریان حق طلبی در استان شود، گفت: افکار عمومی یا مبتنی بر اعتماد است و یا مبتنی بر میل؛ اگر رسانه در راستای میل و خواسته مردم حرکت کرد، خود را به انحطاط کشانده است.

وی در پایان داشتن اعتماد به نفس در رسانه را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: اگر اعتماد به نفس در رسانه وجود نداشته باشد، کار‌ها به خوبی پیش نمی‌رود؛ نباید خود را دست کم بگیریم چراکه هیچ چیزی کم نداریم./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات