۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۵۰۳۶۴

DJI از پهپاد Mavic Air 2 با کنترلر جدید و سنسور دوربین بزرگتر رونمایی کرد

DJI از پهپاد Mavic Air 2 با کنترلر جدید و سنسور دوربین بزرگتر رونمایی کرد
نزدیک به دو سال پیش شرکت DJI از پهپاد Mavic Air با ابعاد کوچک رونمایی کرد و اکنون نسل جدید آن، پهپاد Mavic Air 2 با بهبودهای زیادی مانند کنترلر جدید، شارژدهی بالاتر باتری و سنسور دوربین بزرگتر به صورت رسمی معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا،  تقریبا در تمام بخش‌های این پهپاد نسبت به نسل گذشته تغییراتی ایجاد شده و ابعاد و وزن آن نیز افزایش پیدا کرده. در حالی که نسل اول این پهپاد وزنی برابر با ۴۳۰ گرم داشت، وزن نسل جدید آن به ۵۷۰ گرم می‌رسد که البته دلیل اصلی این موضوع، استفاده از باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بجای باتری ۲۳۷۵  میلی آمپر ساعتی نسل گذشته است.

 

پهپاد Mavic Air 2
 

 

افزایش ظرفیت باتری به خریداران اجازه می‌دهد برای مدت زمان بیشتری با پهپاد خود پرواز کنند. مدت زمان پرواز این پهپاد برابر با ۳۴ دقیقه اعلام شده که پیشرفت زیادی نسبت به زمان پرواز ۲۱ دقیقه‌ای Mavic Air دارد. دوربین در پهپادها اهمیت بالایی دارد و به نظر می‌رسد DJI در این زمینه عملکرد مناسبی داشته. سنسور دوربین پهپاد Mavic Air 2 ابعاد بزرگتری نسبت به گذشته دارد و اندازه سنسور از ۱/۲.۳ اینچ (۱۱ میلی‌متر) به ۱/۲ اینچ (۱۲.۷ میلی‌متر) افزایش پیدا کرده. با وجود اینکه این سنسور هنوز ۱۲ مگاپیکسلی است، با ترکیب تصاویر می‌تواند خروجی ۴۸ مگاپیکسلی ایجاد کند.

علاوه بر عکس‌برداری، عملکرد آن در زمینه فیلم‌برداری نیز بهبود پیدا کرده. نسل اول این پهپاد قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و 1080p با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه بود و حالا DJI فریم ریت آن‌ها را افزایش داده. با پهپاد جدید این شرکت می‌توانید ویدیوهای 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و ویدیوهای 1080p با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه بگیرید.

 

پهپاد Mavic Air 2
 

 

این پهپاد به ویژگی‌های هوشمندی مجهز شده که امکان پرواز ایمن‌تر را فراهم می‌کند که برای مثال می‌توان به کمک خلبان پیشرفته ۳.۰ و AirSense اشاره کرد که از تصادف در هنگام پرواز جلوگیری می‌کنند. علاوه بر پهپاد، کنترلر آن نیز تغییرات زیادی را تجربه کرده و شبیه به یک کنترلر هوشمند طراحی شده است. پهپاد Mavic Air 2 از امروز با قیمت ۷۹۹ دلار قابل سفارش است که البته با پکیج Fly More Combo قیمت آن به ۹۸۸ دلار افزایش پیدا می‌کند.

 

منبع: سایت دیجیاتو

محمد محققی
ارسال نظرات