۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۵۰۳۷۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

خیران کمک‌های خود را در قالب رزمایش مواسات ساماندهی کنند

خیران کمک‌های خود را در قالب رزمایش مواسات ساماندهی کنند
امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر شناسایی نیازمندان واقعی و اولویت‌های آنان، اجرای رزمایش مواسات را در همین راستا دانست که ولایت محور آن بوده و همه باید زیر این پرچم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در همایش تجلیل از کانون فرهنگی تبلیغی گروه دختران نور، با اشاره به اهمیت امداد و کمک‌رسانی به نیازمندان، از فعالیت‌های این گروه تجلیل کرد.

وی خطاب به اعضای این گروه، اظهار کرد: سراغ خانواده‌هایی بروید که با کم خود زندگی کرده و صورت خود را با سیلی سرخ نگاه داشته‌اند، این خانواده‌ها اغلب تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند اما در عین حال با گرفتاری‌های متعدد مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید شناسایی نیازمندان واقعی و اولویت‌های آن‌ها به‌درستی صورت گیرد تا کمک‌رسانی‌ها ساماندهی شود، اجرای رزمایش کمک مؤمنانه مواسات را در همین راستا دانست و افزود: مواسات پرچمی است که ولایت محور آن بوده و همه باید زیر این پرچم باشیم.

وی در ادامه خطاب به اعضای کانون فرهنگی تبلیغی دختران نور، گفت: این گروه شما و عنوان آن مسؤولیت آفرین است، زیرا منبع نور خدا بوده و شما قرار است گروه نور باشید پس باید کار خداپسندانه بکنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: گروه نور از نور خداوند کسب نور کند ازاین‌رو باید صفات زیبای الهی را در جامعه دینی را تجلی و تجسم کند.

وی با بیان اینکه از گروه نور توقع می‌رود کار نورانی و خداپسندانه و بی‌منت انجام دهد و در کمک‌رسانی به نیازمندان شخصیت کسی را زیر سؤال نبرد، خطاب به اعضای آن گفت: از خدا و صفات الهی کسب نور کنید، قرآن و پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) همه انوار هدایت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه خدا و قرآن و اهل‌بیت (ع) نور و منور هستند و روشنگری کرده و روشنایی می‌دهند، اظهار کرد: باید نورانیت رفتاری و گفتاری و تفکری در همه حوزه‌ها از شما دیده شود و کمک‌های شما به‌گونه‌ای باشد که با نور همراه بوده و نورانیت دل را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: در عین حال که به جامعه می‌پردازید از خود هم غافل نباشید و خودسازی را در کنار جامعه پردازی پیگیری کنید تا به تمدن سازی اسلامی برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در حالی که در جامعه خدمت می‌کنیم باید خودسازی را هم جدی بگیریم زیرا سه توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به اجرای برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی از سوی کانون دختران نور در استان، اظهار کرد: همان روز که در خدمت نیازمندان هستید پایان آن را به نماز حضرت مهدی (عج) ختم کنید تا این عبادت توشه راه یک هفته آینده شما باشد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات