۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۵۰۳۹۹
امام جمعه رامسر:

نداشتن صبر مانعی بزرگ در مسیر علم آموزی طلاب است

نداشتن صبر مانعی بزرگ در مسیر علم آموزی طلاب است
حجت الاسلام تقی پور با بیان این که عدم صبر مانعی در مسیر علم آموزی طلاب است، گفت: طلبه ای که در دوران تحصیل صبر ندارد از رسیدن به جایگاه یک طلبه فاضل باز خواهد ماند.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام تقی پور، امام جمعه رامسر امروز در درس اخلاق حوزه که به صورت مجازی برای طلاب مدارس علمیه استان پخش می‌شود، با اشاره به این که اگر برخی شاخصه‌ها در زندگی انسان نباشد دنیا و آخرت انسان آباد نخواهد بود، گفت: قرآن و اهل بیت (ع) بر روی صبر در زندگی بسیار تأکید کرده اند، چون اگر این شاخصه مهم در زندگی مؤمنانه یک شخص و رفتار مؤمنانه یک انسان وجود نداشته باشد به طور قطع و یقین به قله عبودیت و اوج بندگی خدا که همه آسایش، آرامش و دوری از اضطراب در آن هست دست نخواهد یافت.
 
وی با بیان این که واژه صبر یکی از پرکاربرد‌ترین واژه‌ها در قرآن، لسان اهل بیت (ع) و پیامبرگرامی اسلام است، افزود: انسان‌هایی که به دنبال آرامش و اطمینان هستند قرآن فرمود تنها با ذکر الله به آسایش و آرامش قلب خواهند رسید.
 
حجت الاسلام تقی پور با اشاره به این که اگر می‌خواهیم یاد خدا را در زندگی داشته باشیم باید خیلی صبر و حوصله داشته باشیم، خاطرنشان کرد: خدوند متعال در قرآن آورده اجر صابران را به تمامه و غیر حساب می‌دهد و این بسیار مهم است، چون خداوندی که ذره را نیز حساب می‌کند به صابران می‌فرماید ما به طور بی حساب و به غیر حساب به آن‌ها اجر می‌دهیم و این حکایت از عظمت شاخصی به نام صبر در زندگی مؤمنان دارد.
 
امام جمعه رامسر با بیان این که گاهی اوقات بی صبری انسان را به ورته گناه می‌کشاند، افزود: عجله کردن موجب دل شکستن، نسنجیده سخن گفتن و غیبت می‌شود و سبب می‌شود عده‌ای روزی خود را با ربا، دروغ و کم فروشی از راه حرام به دست آورند.
 
وی با اشاره به این که طلبه‌ای که بی صبری کند در رسیدن به اهداف خود قطعاً موفق نخواهد بود، خاطرنشان کرد: چنین طلبه‌ای به دلیل بی صبری در مسیر علم آموزی سستی خواهد کرد و به همین دلیل نمی‌توان رسیدن به جایگاه یک طلبه فاضل را در او متصور شد.
 
حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: بنابراین چنین فردی در جایی که نیاز به علم است گاهی اوقات به دلیل نداشتن علم کافی و بی حوصلگی در علم آموزی و تهذیب نفس ممکن است برای اثبات خود منجر به دروغ گویی هم شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که بی صبری انسان را به گناه می‌کشاند، افزود: یکی از شاخصه‌های مهم انسان مؤمن صبوری است.
 
امام جمعه رامسر با بیان این که یکی از بهترین مشخصه‌ها برای انسان صبور این است که اهل روزه ست، خاطرنشان کرد: روزه یکی از فاکتور‌هایی است که صبر انسان را مشخص می‌کند و انسانی که صبر ندارد عبودت و بندگی ندارد و از محبوبیت لازم در جامعه برخوردار نیست./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات