۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۵۰۴۳۳
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی تشریح کرد؛

اهمیت مواسات و کمک به دیگران

اهمیت مواسات و کمک به دیگران
حجت الاسلام نظافت گفت: نعمت ها روح انسان را سنگین می کند بنابراین باید اهل مواسات باشیم تا روح سبک شود و از نماز و عبادت خداوند لذت ببرد.

حجت الاسلام محمد جواد نظافت، مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی (عج) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به اهمیت مواسات و کمک کردن به نیازمندان به ویژه در شرایط همه گیری بیماری کرونا و گرفتاری و مشکلات مضاعف بر مردم براساس آیات و روایات تأکید کرد.

وی ابراز کرد: امام علی(ع) می فرماید: «سبک بال شوید تا به اولیای خدا و شهدا ملحق شوید و به مقامات بالا دست یابید»، منظور از سبک بال شدن این است که نعمت ها روح انسان را سنگین می کند بنابراین باید اهل مواسات و بخشیدن بخشی از نعمت هایی که خداوند به ما داده است باشیم تا روح سبک شود.

حجت الاسلام نظافت افزود: امام علی(ع) می فرماید: «نماز و زکات با هم مایه تضرع به سوی خدا است»، نماز به تنهایی انسان را به معراج نمی برد، نماز به تنهاییی بال شکسته ای برای پرواز به سوی خداست، اگر می خواهید لذت نماز و عبادت را بچشید باید اهل مواسات و انفاق باشید و با مستضعفان و محرومان همدردی کنید.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: دعای رزق مواسات که می می خوانیم:«وَ ارْزُقْنِي مُوَاسَاةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِكَ بِمَا وَسَّعْتَ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ‌» در حق کسانی مستجاب می شود که خودش را مالک نعمت ها نداند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) افزود: امام صادق(ع) می فرماید:«ثروت امانت الهی است و خدا این ثروت را به عنوان امانت در اختیار انسان قرار داده است.»، انسان باید امانت دارد بوده و به اندازه خرج کند و در خوردن، برگزاری مراسم ازدواج، نوع ماشین و غیره در زندگی میانه روی داشته باشد تا بتواند بخشی از مال خود را مواسات کند.

وی خطاب به مسؤولان و کارگزاران نظام، گفت: همه به ویژه فعالان سیاسی، اساتید حوزه و دانشگاه و مسؤولان نظام خرج زندگی و تشکیلات را پایین بیاوند و بخشی از مال را به دیگران کمک کنند که اگر کسی بدون حساب و کتاب خرج کند چه بسا مستضعفان صدقه دهند تا آن ها بتوانند گذران زندگی کنند چون هر چه خرج می کنند باز هم مخارج زندگی آن ها بالاست./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
کلید واژه مواسات امروزه در همه جا شنید ه می شود امید وارم که در عمل هم شاهد آن در جامعه باشیم
0
0