۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۵۰۴۳۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

جهش تولید رویشی عظیم برای توسعه اقتصادی کشور است

جهش تولید رویشی عظیم برای توسعه اقتصادی کشور است
حجت الاسلام والمسلمین لائینی به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: جهش تولید رویش عظیم برای توسعه اقتصادی کشور است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی امروز در دیدار با مجمع جهادگران استان با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت‌های گروه‌های جهادی در طی دو ماه اخیر بر ضرورت حمایت همه جانبه مسؤولان استانی و دستگاه‌های اجرایی نسبت به این گروه‌ها تأکید کرد.
 
وی با بیان این که از ابتدای شیوع ویروس کرونا شاهد تلاش شبانه روزی گروه‌های جهادی در خدمت رسانی به مردم و همچنین کادر بیمارستانی بودیم، افزود: به طور حتم حمایت قاطع از این جهادگران عرصه خدمت رسانی می‌تواند در مواقع بحران و نیاز بسیاری از مشکلات کشور را کاهش دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که گروه‌های جهادی در حوادث سال‌های اخیر نظیر سیل و زلزله کارنامه بسیار موفقی از خود به یادگار گذاشتند، بیان داشت: در طی هفته‌های اخیر نیز که کشور در حال مقابله با ویروس کرونا است، گروه‌های جهادی اعم از طلاب، دانشجویان، بسیجیان و سایر اقشار مختلف مردم شبانه روزی تلاش کردند تا گوشه‌ای از مشکلات کشور و خانواده‌ها را کاهش دهند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که گروه‌های جهادی دارای انگیزه دینی هستند و مصادیق درست جهاد دینی را در عملکرد جهادی خود ظهور و بروز می‌بخشند، خاطرنشان کرد: بر این اساس مسؤولان باید در راستای تقویت انگیزه دینی این گروه‌های ارزشمند، حمایت قاطع داشته باشند.
 
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود افزود: گروه‌های مختلف جهادی در آزمایش‌های متعدد و مشکلات مقطعی اخیر با کارکرد الهی خودشان، مصادیق تلاش و خدمت خداپسندانه را در جامعه تسری دادند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که تلاش‌ها و مجاهدت‌های گروه‌های جهادی در صحنه‌های مختلف به ویژه عرصه مقابله با ویروس کرونا مشکلات بسیاری را در داخل کشور مرتفع کرد، بیان داشت: بسیاری از خانواد‌ه ها و افراد نیازمند به مدد تلاش‌های این جهادگران عرصه خدمت از مشکلات بسیاری رهایی یافتند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: جهش تولید رویش عظیم برای توسعه اقتصادی کشور و استان است و باید از این ظرفیت ارزشمند به خوبی استفاده شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین بر ضرورت اجرای مبنایی این شعار از سوی همه مسؤولان در کنار گروه‌های جهادی تأکید کرد و افزود: در سال جدید برای رسیدن به رشد اقتصادی در استان و اجرایی کردن شعار سال مبنی بر جهش تولید برنامه ریزی‌های عملی باید از سوی مسؤولان در کنار گروه‌های جهادی رقم بخورد و این امرنیازمند پویایی مدیریت جهادی و مدیریت استشهادی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که جهادگران و گروه‌های جوانان جهادی برای رسیدن به نتایج عالی در همه عرصه‌ها به ویژه حوزه‌های علمی، صنعتی گردشگری، اشتغال، بانک‌ها ارزیابی دقیق و اصولی و تخصصی برای مجموعه استان داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این راستا مسؤولان استانی باید در ساختارمند سازی و تخصصی‌تر شدن این گروه‌ها حمایت همه جانبه داشته باشند.
 
وی، کمرنگ کردن کارکرد دینی در شرایط کرونایی از سوی دشمنان و معاندان اسلام را نوعی جنگ فرهنگی و دینی عنوان کرد و اظهار داشت: در حاشیه بلای کرونا معاندان اسلام در تلاش هستند با ایجاد جنگ فرهنگی و معنوی کارکرد دین را در گسترش سلامت جامع کمرنگ کنند این در حالی است که در ایران اسلامی دین در خدمت سلامت مردم قرار گرفت و مساجد و حسینیه‌ها و همه ظرفیت‌های دینی به کارگاه‌های مختلف در مبارزه با کرونا قرار گرفتند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران بر صیانت از جهاد از سوی گروه‌های جهادی تاکید کرد و اظهار داشت: گروه‌های جهادی باید از واژه جهاد صیانت کند چراکه واژه جهاد منزلت و جایگاه رفیعی در پیشگاه خدا و مردم دارد پس باید در حوزه جهاد، جهاد عملی به مفهوم واقعی داشته باشند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات