۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۵۰۸۵۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

جهش تولید با نگاه مؤمنانه و تلاش بی وقفه کارگران محقق می‌شود

جهش تولید با نگاه مؤمنانه و تلاش بی وقفه کارگران محقق می‌شود
امام جمعه شهرکرد گفت: به یقین کارگران از ارکان مهم جامعه هستند و نقش کلیدی در پیشبرد اهداف اقتصادی نظام ایفا می‌کنند که باید مورد توجه جدی قرار گیرند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در ادامه برگزار نشدن نماز جمعه در استان با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم، مهمترین توصیه‌های هفتگی خود به مردم استان را در قالب «پیام جمعه» بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید بلیه ویروس کرونا سبب شود در تقرب به خدا کاستی صورت گیرد، گفت: ماه رمضان، نماز جمعه و همه شعائر دین برای این است که به جمع سراسر معنویت برسیم؛ اگر امروز شرایط برگزاری مراسم‌های جمعی نیست، باید به صورت فردی با خدا ارتباط برقرار کنیم و تا این ارتباط صورت نگیرد، تقرب به سمت خدا محقق نمی‌شود.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه باید بکوشیم در ماه مبارک رمضان باور به معاد در وجودمان شکل گیرد، افزود: به یقین باورمندی به معاد در تزکیه انسان، عبودیت پروردگار، سلامت اجتماعی و اخلاقی او بسیار تأثیر خواهد داشت؛ کسی که به معاد باور دارد می‌کوشد همه چیز خود را در محور دین ببیند و این چیز کمی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین با اشاره به ۱۱ اردیبهشت ماه و نامگذاری این روز به نام روز کارگر، خاطرنشان کرد: به یقین کارگران از ارکان مهم جامعه هستند و نقش کلیدی در پیشبرد اهداف اقتصادی نظام ایفا می‌کنند که باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

وی با اشاره به نقش کارگران در کیفیت و کمیت تولید، رفع نیاز‌های جامعه و جهش تولید ابراز کرد: اگر کارگران با همه توان وارد میدان عمل نشوند، به یقین تولیدی در کشور صورت نمی‌گیرد؛ چرخش اقتصاد کشور به برکت کارگران و تلاش‌های شبانه روزی آن‌ها انجام می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه جهش تولید با نگاه مؤمنانه و تلاش بی وقفه کارگران محقق می‌شود، افزود: اگر قرار است کارگر در جامعه نقش آفرین باشد باید در مرحله نخست چرخه اقتصاد زندگیش به خوبی بچرخد که در بین متولیان امر کارگران نقش اساسی دارند.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری روز ۱۲ اردیبهشت ماه به نام روز معلم خاطرنشان کرد: معلمان مولد علم و فکر در جامعه هستند؛ به همان میزانی که علم و فکر ارزشمند است، جایگاه معلم نیز ارزش دارد.

امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به سالروز شهادت فیلسوف بزرگ شهید مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت ماه ابراز کرد: شهید مطهری انسانی مجاهد، وارسته، متعهد، متدین، خدوم و صاحب فکر و اندیشه نو بود که تولید علم می‌کرد؛ او با همه توان وارد میدان عمل شد و نگذاشت علم ساقط کننده بشر باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهید مطهری علم را در جهت انسان سازی قرار داد، افزود: این شهید گرانقدر توانست به علم جهت بدهد که همین امر سبب شد انسان به اوج برسد؛ معلمان نیز باید در این مسیر حرکت کنند و به معنای واقعی کلمه مروج علمی باشند که انسان ساز باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به در پیش بودن دهم ماه مبارک رمضان و سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری (س) اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه (س) از آن بانوانی بود که بیشترین نقش را در تقویت دین خدا ایفا کرد و در این راه از همه چیز خود گذشت.

وی با بیان اینکه تک تک افراد جامعه باید از خود بپرسند نقش آن‌ها در تقویت دین خدا چیست و آیا حاضرند در این راه خدیجه وار نقش آفرینی کنند، تصریح کرد: باید بکوشیم در ماه مبارک رمضان به معنای واقعی کلمه تقوا در وجودمان نقش ببندد که اگر این شد صفت‌های بد و ناپسند همچون غیبت و تهمت و دست و پا زدن برای پست‌های دنیوی دیگر وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان به برگزاری رزمایش مواسات مؤمنانه در این استان اشاره کرد و افزود: رزمایش همدلی یکی از عرصه‌های جهاد فی سبیل الله است که سبب تحقیر دشمن می‌شود؛ بکوشیم با این رزمایش فرهنگ بزرگ دینی خود را به رخ جهانیان بکشیم./۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
طبق نقل تحف العقول حضرت امام علی علیه السلام به یکی از برترین اصحابشان چنین فرموده‌اند: «به شیعیان ما این مطلب را برسان و به آنها بگو: روش‌ها و حرف‌وحدیث دیگران، شما را دچار خطا نکند؛ بدانید که ولایت ما فقط از این راه به دست می‌آید: ورع، اجتهاد در دنیا، مواسات»
0
0