۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۵۱۰۴۳
در نشست هم اندیشی ائمه جماعات چهارمحال و بختیاری؛

نقش امام جماعت در احیای کارکرد‌های مسجد بررسی شد

نقش امام جماعت در احیای کارکرد‌های مسجد بررسی شد
نقش امام جماعت در احیای کارکرد‌های مسجد در همه زمینه ها، در نشست هم اندیشی ائمه جماعات مساجد منتخب این استان با مدیرکل تبلیغات اسلامی بررسی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نقش امام جماعت در احیای کارکرد‌های مسجد در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، معرفتی و تربیتی، شامگاه شنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه، با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در نشست هم اندیشی با ائمه جماعات مساجد منتخب این استان بررسی و راهکار‌های لازم در این خصوص ارائه شد.
 
نقش امام جماعت در احیای کارکرد‌های مسجد بررسی شد

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام مرتضی قاسمی خواه، حافظ کل قرآن کریم، با بیان اینکه اگر چه مسجد حق است امام اگر مدیریت نشود به انحراف نیز کشیده می‌شود، ابراز کرد: ارزش مسجد به ارزش امام جماعت خواهد بود؛ اگر امام جماعت درست عمل کند، حرمت مسجد از حرمت امام بالاتر می‌رود و اگر درست عمل نکند، مسجد جایگاهی برای تفرقه بین مؤمنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر جایی کارشناس دین نباشد، به انحراف کشیده می‌شود، اظهار کرد: باید همه امور مسجد حول محور روحانی مسجد انجام شود؛ فردی که به مسجد می‌آید باید مسجد برایش منفعت داشته و به معنای واقعی کلمه به روز و کارآمد باشد.
 
نقش امام جماعت در احیای کارکرد‌های مسجد بررسی شد

در ادامه نشست نیز حجت الاسلام محمدجواد شمس، امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) لردگان، اتحاد بین همه مجموعه‌های فعال در مسجد را لازم و ضروری دانست و افزود: به یقین اختلاف فعالیت‌ها را به حاشیه می‌برد؛ باید همه برنامه‌ها حول محور امام جماعت مسجد انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه امام جماعت مسجد نیز باید به دنبال کار‌های نو و جدید باشد و با مردم ارتباط برقرار کند، اظهار کرد: امام جماعت اثرگذار کسی است که مختصر و مفید صحبت کند و همه ظرفیت‌ها را پای کار بیاورد.
 
نقش امام جماعت در احیای کارکرد‌های مسجد بررسی شد

حجت الاسلام خداکرم داوری، امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شلمزار نیز نظم امام جماعت برای حضور در مسجد را از مهمترین ضرورت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: به یقین نحوه برخورد امام جماعت با مردم تأثیر بسیار زیادی در کار‌ها دارد؛ امام جماعت باید اهل مدارا با مردم باشد و این شرط لازم برای پویایی هر مسجدی است.
 
نقش امام جماعت در احیای کارکرد‌های مسجد بررسی شد

در ادامه نشست نیز حجت الاسلام ایمان خالدی، امام جماعت مسجد امام صادق (ع) آلونی، با بیان اینکه شناسایی مشکلات اجتماعی مسجد و محله و تلاش روحانی برای رفع این مشکلات نقش مهمی در پیشبرد اهداف مسجد خواهد داشت، تصریح کرد: نباید فعالیت‌های امام جماعت مسجد تنها در اقامه نماز خلاصه شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم را با مسجد و فعالیت‌ها درگیر کرد، گفت: روحانی مسجد مسجد باید راهبری کند؛ به یقین موازی کاری و عدم انسجام در فعالیت‌ها خسران آفرین است.
 
نقش امام جماعت در احیای کارکرد‌های مسجد بررسی شد

حجت الاسلام سیدیاسر حسینی، امام جماعت مسجد شهدا اردل نیز در ادامه با بیان اینکه امام جماعت باید مروج اخلاق نبوی در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: امام جماعت مسجد باید به دنبال کار‌ها و فعالیت‌های جذاب باشد؛ به یقین نوآوری در فعالیت‌ها نقش مهمی در احیای کارکد‌های مسجد خواهد داشت.
 
نقش امام جماعت در احیای کارکرد‌های مسجد بررسی شد

حجت الاسلام سعید رحیمی، امام جماعت مسجد جامع فارسان نیز با تأکید بر اینکه محیط مسجد باید جذاب باشد، تصریح کرد: به یقین اخلاق خوش و خنده رو بودن امام جماعت نقش مهمی در جذب مردم به مسجد خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مسجد و فعالیت‌های مسجد نباید هیچ گاه تعطیل شود، ابراز کرد: هنر امام جماعت مسجد این است که اختلاف بین کانون‌های مختلف مسجد را برطرف و مدیریت کند؛ امام جماعت باید علاوه بر برنامه‌های مناسبتی به فکر کار‌های جذاب و نو در مسجد باشد./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
این کارکرد اصلی روحانیت بیشتر بابد در بعد کرونا بررسی شود.
0
0