۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۵۱۳۵۲
حجت الاسلام کهوند:

فعالان آتش به اختیار نیاز به وحدت رویه دارند

فعالان آتش به اختیار نیاز به وحدت رویه دارند
کارشناس فضای مجازی گفت: افرادی که در راس جریان انقلاب هستند، لازم است تا در میان فعالان آتش به اختیار وحدت رویه ایجاد کنند و اتاق فکری تشکیل شود و همفکری لازم صورت بگیرد.

حجت الاسلام محمد کهوند کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا با اشاره به مشکلات پیش روی برای فعالیت‌های فرهنگی گفت: به علت مختل بودن و فشل شدن نهادهای بالا دستی، رهبر انقلاب فرمود تا آتش به اختیار عمل کنند. در جایی که کار فرهنگی با اختلال همراه است، هر کسی بنا به تشخیص و اصول مشخصی که دارد، به صورت آتش به اختیار عمل کند.

وی ادامه داد: ‌مخاطب آتش به اختیار، مبلغین، طلبه‌ها و دانشجویانی هستند که در کارهای فرهنگی مشارکت جدی دارند و به یک معنای دیگر نخبگان، مخاطب جدی بحث آتش به اختیار هستند.

کارشناس فضای مجازی با توضیح موضوع آتش به اختیار عنوان کرد:‌برنامه و طراحی در جبهه باید به گونه‌ای باشد که منظم، قاعده‌مند و منطقی باشد تا نیروها نیازی به اقدام آتش به اختیار نداشته باشند، منتهی از ناتوانی نیروهای تصمیم‌گیر یعنی مجلس و نیروهای اجرایی که همان دولت است، حضرت آقا فرمان آتش به اختیار را صادر کردند.

وی افزود: کسی که می‌خواهد تا در این عرصه فعالیت کند، باید در دو بعد شناخت موضوع و مبنا مورد تایید باشد، اگر فعال فرهنگی یا طلبه درباره موضوعی که کار می‌کند، خوب نشناسد؛ منجر به خطا خواهد شد، یعنی باید با مسائل پیرامونی، عوامل، آسیب‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای آن موضوع آشنا باشد.

حجت الاسلام کهوند درباره اهمیت شناخت موضوع اظهار داشت: لازم است تا با آیات و روایات پیرامون مسئله آشنا باشند تا در وسط عرصه میدان گل به خودی نزند، بنابراین باید دو شناخت را به دست بیاورد. آنهایی که در راس جبهه فرهنگی هستند با ایجاد وحدت رویه میان نیروهای آتش به اختیار در موضوعات و مباحث مختلف، لازم است تا بنشینند و با همدیگر در مسائل مختلف اتاق فکر درست کنند و ان شالله در یک مسیر به حرکت بیفتند. /882/ 302/

ارسال نظرات