۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۵۱۳۹۶
آتش به اختیار (۲)

نگاهی متفاوت به تحول فرهنگی

نگاهی متفاوت به تحول فرهنگی
حجت الاسلام و المسلمین طائب گفت: آتش به اختیار تحول در نقشه فرهنگی برای رسیدن به قله‌ها است و اگر در حوزه فرهنگی این فرمان را پیاده کنیم، به معنای صدور دستور همگانی است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب استاد برجسته حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توضیح مفهوم آتش به اختیار گفت: شرط صدور فرمان آتش به اختیار این است که نیرو به خوبی آموزش دیده باشد و دید مناسبی نسبت به اتفاقات داشته باشد.

وی در تبیین خصوصیات نیروی آتش به اختیار اظهار داشت: زمانی که آموزش مناسب دید، به او می‌گویند که آغاز کند و اگر بخواهیم تا در حوزه فرهنگی آن را پیاده کنیم، زمانی که فرمان آتش به اختیار صادر می‌شود، به معنای صدور یک دستور همگانی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت نقشه فرهنگی اظهار داشت: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگی پیاده کنیم، فرمان آتش به اختیار به معنای یک دستور همگانی است؛ این کار اختصاص به سازمان خاصی یا گروه خاصی ندارد، تمام افراد را می‌گویند که بروید و کار کنید؛ این در چه صورتی است؟ در صورتی است که آموزش‌ها و بصیرت‌ها به حدی رسیده باشد و افراد به حدی فراوانی داشته باشند که وقتی به میدان بروند، دشمن نتواند به آن‌ها ضربه بزند.

وی هدف آتش به اختیار را احقاق تمدن اسلامی دانست و عنوان کرد: نقشه‌ای که از قبل طراحی و اجرا شده بوده، تا حدی موفق به تربیت افرادی شد تا بتوانند آتش به اختیار حرکت کنند و این یعنی تحولی در نقشه فرهنگی ما برای رسیدن به اهداف و فتح قله‌ها بود، اگر فرمان آتش به اختیار به خوبی عمل شود، ما فاتح قله‌ها خواهیم بود.

فرمانده قرارگاه عمار مخاطب این فرمان را عموم مردم دانست و اجرای آن را بر همه افراد تاکید کرد و در پایان گفت: آتش به اختیار مدیران را هم شامل می‌شود. ما گفتیم هر کسی به اندازۀ توانی که دارد باید اقدام کند. برای آن کسی که مسؤول حوزه است، او به اندازۀ توانمند‌ی‌اش در آن جایگاه باید آتش به اختیار عمل کند و منتظر نماند تا از جایگاه‌های بالاتر بیایند و به او بگویند که آقا! برو روی طلبه‌ها کار کن؛ برو طلبه جذب کن؛ کار باید خود جوش باشد./882/ت302/ف

ارسال نظرات