۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۵۱۴۲۲
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام آذربایجان شرقی خبر داد؛

توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان آذربایجان شرقی به ارزش۶۰ میلیارد

توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان آذربایجان شرقی به ارزش۶۰ میلیارد
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام آذربایجان شرقی از توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال به همت این ستاد بین محرومان استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مصباح ربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه، عمده اقدامات این ستاد را مربوط به محرومیت زدایی دانسته و گفت: هر کجا که محرومیت باشد، ستاد آنجا حضور دارد و تمام امکانات ستاد در اختیار نظام و مردم است که بنیاد برکت و بنیاد اجتماعی احسان را می‌توان از زیرشاخه‌های این ستاد دانست.

وی با اشاره‌ای به فعالیت‌های بنیاد برکت به خصوص در حوزه مدرسه سازی گفت: ۴۷ باب مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان تحویل آموزش و پرورش شده و ۲۲ مدرسه ۱۰۳ کلاسه نیز در حال ساخت است.

ربانی، پروژه‌های آبرسانی، ساخت بیمارستان و تجهیز درمانگاه‌ها را از دیگر خدمات بنیاد برکات دانسته و گفت: همچنین بنیاد برکات در حوزه اشتغال نیز با جدیت ورود کرده که در استان نیز در زمینه ایجاد اشتغال‌های خرد به خصوص در شهرستان‌های آذرشهر و مراغه توسط تسهیلگران بنیاد، تلاش‌هایی صورت گرفته است.

ایجاد اشتغال برای ۲۳۰۰ نفر در آذرشهر و مراغه

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آذربایجان شرقی ادامه داد: تسهیلگران به مدت چندین سال در کنار جامعه هدف، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند که در طول سال ۹۸، در شهرستان‌های آذرشهر و مراغه ۷۰۰ طرح مصوب و زمینه ایجاد اشتغال برای دوهزار و ۳۰۰ نفر ایجاد شده است.

وی با اشاره به شعار سال نیز گفت: امسال نیز سعی در اشتغالزایی در شهرستان‌های چاراویماق، عجب شیر، سراب و میانه خواهد شد.

ربانی در خصوص فعالیت بنیاد احسان نیز گفت: کمک به مساجد زیر نظر بنیاد احسان، کمک به دارالقرآن، توجه به حوزه تعلیم و تربیت، تهیه نوشت افزار و کیف و اقلام از جمله فعالیت‌های این بنیاد است.

فعالیت‌های بنیاد در بحث زلزله سراب و میانه

وی با اشاره به تلاش‌های ستاد در بحث زلزله سراب و میانه گفت: تهیه و اهدای ۱۰۰ دستگاه کانکس ظرف سه روز، ۳۶ باب سرویس بهداشتی و حمام، پخت ۴۰ هزار وعده غذایی، حضور گروه‌های جهادی، تهیه و توزیع ۴۰۰ رأس دام زنده و تدارک کاروان سلامت از جمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط بنیاد در این مناطق بوده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آذربایجان شرقی با بیان اینکه این ستاد تمامی امکانات خود را برای مبارزه با کرونا در سطح کشور به کار بسته گفت: راه‌اندازی بزرگترین کارگاه تولید ماسک جنوب غرب آسیا، تولید یک و نیم میلیون لیتر مواد ضدعفونی در کشور، داخلی سازی دستگاه‌های اکسیژن ساز و دستگاه‌های ویژه بیماران ریوی، تهیه ۴۳۰ هزار لباس محافظ بیمارستانی و تولید ۱۶۰ میلیون دستکش لایتکس از دیگر فعالیت‌های ستاد در این راستا بوده است.

توزیع ۱۲۰۰ بسته لوازم بهداشتی در استان

وی همچنین از مشارکت ستاد برای داخلی سازی کیت‌های تشخیص کرونا نیز خبر داد و افزود: همچنین از ابتدای بیماری، ۱۶۰ هزار بسته لوازم بهداشتی در کشور و هزار و ۲۰۰ بسته در استان توزیع شده است.

ربانی ادامه داد: در راستای ندای رهبری مبنی بر مواسات و کمک مومنانه، این ستاد یک میلیون بسته غذایی رایگان در سطح کشور تهیه کرده است که متناسب با وضعیت مناطق مختلف کشور و میزان محرومیت‌ها، در جای جای کشور توزیع می‌شود.

وی همچنین از تدارک بسته‌های معیشتی به ارزش شش میلیارد تومان برای محرومان استان خبر داد و گفت: توزیع این بسته‌ها امروز با فرمان نماینده ولی فقیه در استان آغاز شد.

ربانی با بیان اینکه خیران استان نیز می‌توانند در اجرای این طرح با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان همراهی کنند، افزود: خیران هر تعداد بسته معیشتی که خریداری و اهدا کنند، ستاد نیز به میزان همان تعداد، بسته معیشتی برای نیازمندان تدارک خواهد بود.

وی افزود: ارزش هر بسته به میزان ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است که خیران برای مشارکت می‌توانند به سامانه دنیای احسان مراجعه کرده و یا کد #۳۰*۴۰۳۰* را شماره گیری کنند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات