۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۵۱۶۷۱

ماسک بهداشتی شفاف هوامی می‌تواند پس از هربار استفاده، خودش را ضدعفونی کند

ماسک بهداشتی شفاف هوامی می‌تواند پس از هربار استفاده، خودش را ضدعفونی کند
هوآمی، سازنده‌ی محصولات پوشیدنی سری امیزفیت، اخیرا اعلام کرده است روی نوعی ماسک بهداشتی شفاف کار می‌کند که به‌صورت خودکار می‌تواند خود را تمیز کند.

به گزارش خبرگزاري رسا، از زمان دنیاگیری ویروس کرونا، سازمان جهانی بهداشت به مردم توصیه کرده است هنگام خروج از خانه، ماسک بهداشتی بزنند. یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام زدن ماسک با آن مواجه شوید، این است که امکان استفاده از قابلیت‌های تشخیص چهره‌ی گوشی نظیر فیس ID اپل از شما سلب می‌شود. اگر ‌هنگام زدن ماسک با چنین مشکلی مواجه شده‌اید، بهتر است بدانید یکی از شرکت‌های چینی راه‌حلی ویژه برای این موضوع دارد.

هوامی (Huami) شرکتی است که محصولات پوشیدنی محبوب سری امیزفیت (Amazfit) را می‌سازد؛ به‌همین‌دلیل، کاربران زیادی حداقل یک‌بار نام آن را شنیده‌اند. این شرکت اخیرا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که روی نوعی ماسک بهداشتی ویژه شبیه ماسک‌های N95 کار می‌کند که ظاهری شفاف دارد و می‌تواند خودش را ضدعفونی کند. مقام‌های بهداشتی کشورهای مختلف ساکنان بسیاری از شهرها را مجاب کرده‌اند هنگام خروج از خانه حتما ماسک بزنند. به‌علاوه بسیاری از آژانس‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند که به‌زودی زدن ماسک را برای تمام مسافران اجباری می‌کنند.

ماسک شفاف هوامی Huami Amazfit Aeri

امروزه، به‌علت وضعیت ویژه‌ی ایجادشده در پی همه‌گیری کروناویروس زدن ماسک‌های بهداشتی به کاری عادی برای گروه درخورتوجهی از مردم تبدیل شده است. کمبود ماسک‌های بهداشتی N95 و ماسک‌های جراحی باعث شده است در بسیاری از مناطق دنیا، تولید ماسک‌های پارچه‌ای را شاهد باشیم. گرچه این نوع ماسک‌ها در مهار ویروس کرونا نقش مثبتی ایفا می‌کند، نقص‌های بسیاری دارد که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن‌ها عبور کرد. 

این ماسک‌ها نمی‌توانند ذرات بسیار ریز هوا را فیلتر کنند و آن‌ها را باید در فواصل زمانی منظم به‌دقت و به‌درستی شست‌و‌شو داد. همچنین، ماسک‌های پارچه‌ای تهویه‌ی هوای مناسبی ندارند و ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. استفاده از این ماسک‌ها باعث می‌شود نتوانید با استفاده از روش تشخیص چهره قفل گوشی خود را بازکنید. هوامی امیدوار است بتواند با ماسک بهداشتی جدیدش، بسیاری از مشکلات مذکور را برطرف کند.

ماسک شفاف هوامی Huami Amazfit Aeri

ماسک جدید هوامی که از آن با نام Huami Amazfit Aeri یاد می‌شود، فیلتر هوای ‌تعویض‌شدنی دارد و در بخش داخلی‌اش، ساطع‌کننده‌‌های اشعه‌ی ماوراءبنفش دیده می‌شود. اگر ماسک Amazfit Aeri را چند دقیقه به درگاه USB-C متصل کنید، این ماسک می‌تواند به‌خوبی خودش را ضدعفونی کند. هوامی می‌گوید هریک از فیلترهای هوای ماسک Amazfit Aeri می‌تواند یک‌و‌نیم ماه استفاده شود؛ یعنی بسیار بیشتر از ماسک‌های سری N95. بررسی‌ها نشان می‌دهد کاربرد ماسک‌های N95 امروزی حدود هشت ساعت است و بعد از آن باید دور انداخته شود. 

ماسک جدید و نوآورانه‌ی هوامی بدنه‌ای شفاف دارد که بخار هوا روی آن تشکیل نمی‌شود تا با آن بتوان به‌سادگی از سیستم تشخیص چهره‌ی گوشی‌ها استفاده کرد. ماسک جدید هوامی طراحی ماژولار دارد؛ ازاین‌رو، می‌تواند میزبان قطعات مختلفی نظیر محافظ چشم یا نوعی پنکه‌ی کوچک شود. این لوازم جانبی باعث می‌شود انجام کارهای مختلف ازطریق ماسک اندکی راحت‌تر از قبل باشد. هوامی می‌گوید به‌تازگی تولید نمونه‌های اولیه‌ی ماسک Amazfit Aeri را آغاز کرده است و تولید انبوه و ورود آن‌ها به بازار بین ۶ تا ۱۲ ماه به‌طول خواهد انجامید.

ماسک شفاف هوامی Huami Amazfit Aeri

گرچه هنوز خیلی زود است بخواهیم درباره‌ی قیمت ماسک هوامی سخن به‌میان بیاوریم، فردی به‌نمایندگی از هوامی می‌گوید این شرکت قصد دارد Amazfit Aeri را همچون دیگر محصولات سری امیزفیت با قیمتی مقرون‌به‌صرفه روانه‌ی بازار کند. ناگفته نماند این شرکت پیش‌تر ساعت هوشمند Amazfit Bip را با قیمت ۸۰ دلار عرضه کرده است که قیمتی بسیار ارزان‌تر از رقبای این محصول دارد که شرکت‌هایی نظیر فیت‌بیت و‌ سامسونگ و اپل ساخته شده‌اند. /1360/

منبع:زومیت

ارسال نظرات