۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۵۱۷۸۵

راهنمای خرید لپ‌تاپ در بازه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان

راهنمای خرید لپ‌تاپ در بازه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان
اگر تصمیم به خرید لپ‌تاپ با قیمتی نه‌چندان زیاد و کانفیگ مناسب دارید، با ما همراه شوید تا باهم به بررسی بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار با قیمت زیر ۲۰ میلیون تومان بپردازیم.

به گزارش خبرگزاري رسا، اکثر دیوایس‌های موجود در این محدوده، به‌عنوان میان‌رده‌های نسبتا قدرتمندی شناخته می‌شوند که قادر هستند علاوه‌بر کار‌های روزمره، کاربر را در انجام برخی وظایف سنگین هم یاری نمایند. البته آخرین نمونه معرفی شده در این لیست حتی برای انجام بازی‌های سنگین و به‌روز مناسب بوده و این عناوین را با نرخ فریم قابل قبولی اجرا خواهد کرد. ضمنا می‌توانید از طریق لینک زیر قسمت قبلی مقالات راهنمای خرید لپ‌تاپ را مشاهده کنید.

۱. لپ‌تاپ ایسر مدل Aspire A۳۱۵-۵۵G-۷۴JB

راهنمای خرید لپ‌تاپ در بازه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان

ارزان‌ترین محصول موجود در این لیست، دستاوردی از شرکت تایوانی ایسر است که صفحه نمایشی ۱۵ اینچی با دقت فول اچ‌دی و پنلی از جنس ال‌سی‌دی TFT دارد. پردازنده مرکزی این دستگاه ساخت شرکت اینتل و مدل Core i۷، ۱۰۵۱۰U بوده که محدود سرعت ۲.۸ گیگاهرتز به بالا را پوشش می‌دهد.

بهره‌مندی از هشت گیگابایت حافظه رم از نوع DDR۴ و ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت، کاربران را از نظر داشتن عملکردی روان آسوده خاطر می‌کند. کارت گرافیک بکار گرفته شده در این مدل از نوع NVIDIA GeForce MX۲۳۰ با ظرفیت دو گیگابایت است که فقط توانایی اجرای برخی بازی‌های سبک و نیمه‌سنگین را با کیفیت پایین دارد. خرید لپ‌تاپ مورد بحث، برای کسانی که به دستگاهی برای انجام بی‌دردسر کار‌های مختلف روزانه نیاز دارند، بسیار مناسب است.

مزایا:

میزان حافظه رم مناسب
نسبتا سبک

معایب:

کم بودن حجم صدای خروجی از اسپیکر‌ها

میانگین قیمت: ۱۳ میلیون تومان

۲. لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad S۵۴۰ – A

راهنمای خرید لپ‌تاپ در بازه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان

محال است لیستی از بهترین لپ‌تاپ‌ها تهیه کنید، ولی اسمی از بزرگ‌ترین عرضه‌کننده رایانه‌های همراه جهان در آن نباشد. لنوو سری لپ‌تاپ‌های آیدیاپد را با کاربری عمومی روانه بازار نمود که با استقبال کاربران مواجه شد. مدل S۵۴۰ هم از این قانون مستثنی نیست و حتی گاهی پا را فراتر می‌گذارد. پردازنده اینتل Core i۵، ۸۲۶۵U با بهرمندی از ۶ مگابایت جافظه کش و فرکانس کاری در بازه ۱.۶ تا ۳.۹ گیگاهرتز مغز متفکر مناسبی برای این محصول به شمار می‌رود.

چینی‌ها علاوه‌بر هشت گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی هارد دیسک تصمیم گرفته‌اند تا یک حافظه ۱۲۸ گیگابایتی SSD نیز در این مدل قرار دهند تا سرعت دستگاه هنگام بوت شدن ویندوز و در حین عملکرد‌های سنگین بیشتر از سایر رقبا باشد. در بخش گرافیک هم لنوو به شرکت نام آشنای NVIDIA اعتماد کرده و مدل Geforce GTX۱۶۵۰ Max-Q با ظرفیت ۴ گیگابایت بکار برده است.

نباید در بخش گیمینگ حساب ویژه‌ای روی این لپ‌تاپ باز کنید، اما این محصول شما را ناامید هم نمی‌کند و قادر است بازی‌ها را با تنظیمات سطح پایین و برای بازی‌های قدیمی‌تر در سطح متوسط اجرا نماید. خرید لپ‌تاپ یاد شده برای کاربرانی که در کنار کاربری معمولی، نیم‌نگاهی به دنیای گیم دارند بسیار مناسب است.

مزایا:

کیفیت ساخت مناسب
بهره‌مندی از حسگر اثر انگشت
داشتن نور پس‌زمینه کیبورد

معایب:

عمر باتری کم‌تر از حد انتظار
گزارش خرابی اسپیکر صدا در برخی مدل‌های این لپ‌تاپ

میانگین قیمت: ۱۴ میلیون تومان

۳. لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook R۴۲۴F – B

راهنمای خرید لپ‌تاپ در بازه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان

مدل‌های جدید ویووبوک ایسوس توانسته‌اند با طراحی زیبا و مشخصات سخت‌افزاری مناسب به رقیبی جدی در بازار خرید لپ‌تاپ تبدیل شوند. این مدل نیز با استفاده از پردازنده اینتل Core i۷، ۸۵۶۵U که دارای حافظه کش ۸ مگابایتی بوده و قرار گرفتن در کنار رم ۸ گیگابایتی، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی و هارد ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD نویدبخش عملکردی سریع و فوق‌العاده در کاربرد‌های عمومی و مالتی مدیا است.

نمایشگر این دستگاه از نوع TFT LCD با رزولوشن فول اچ‌دی بوده که به خاطر داشتن اندازه کوچک ۱۴ اینچی بسیار مناسب ارزیابی می‌گردد. همین اندازه کوچک و طراحی حرفه‌ای شرکت سازنده باعث شده تا وزن دستگاه به عدد ۱.۵ کیلوگرم برسد که این لپ‌تاپ را به نمونه‌ای بسیار سبک، باریک و قابل حمل تبدیل می‌کند.

ایسوس برای این رایانه همراه پردازنده گرافیکی ساخت اینتل و مدل Geforce Mx۲۵۰ DDR۵ با میزان ظرفیت دو گیگابایت را در نظر گرفته که بعید است در کاربری عمومی کاربران را با مشکل خاصی مواجه نماید، اما نباید به فکر اجرای بازی با این دستگاه باشید. خرید لپ‌تاپ مذکور به افرادی که به یک دستگاه سبک، باریک و قابل حمل نیاز داشته و قصد ندارند هزینه هنگفت سرفیس‌های مایکروسافت را پرداخت کنند، پیشنهاد می‌گردد.

مزایا:

سبک و طراحی باریک
بهره‌مندی ازنور پس‌زمینه کیبورد

معایب:

کم بودن حجم صدای خروجی از اسپیکر دستگاه

میانگین قیمت: ۱۵ میلیون تومان

۴. لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook K۵۷۱GD – A

راهنمای خرید لپ‌تاپ در بازه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان

بردار بزرگ‌تر مدل پیشین در این لیست بازهم از خانواده ویووبوک ایسوس بوده و در این مدل سعی کرده تا قوی‌تر از همیشه وارد میدان رقابت شود و از همه نظر انتخاب ایده‌آلی باشد. از مشخصات سخت‌افزاری این رایانه همراه باید به پردازنده قوی Core i۷، ۹۷۵۰H با محدود سرعت ۲.۵ تا ۲.۸ گیگاهرتز و حافظه کش ۱۲ مگابایتی، مقدار حافظه رم ۸ گیگابایتی، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD اشاره نمود.

در بخش گرافیک نیز ایسوس با استفاده از پردازنده انویدیا مدل GEFORCE GTX۱۰۵۰ با مقدار ظرفیت چهار گیگابایت عملکرد این دستگاه در بخش گیمینگ را بهبود بخشیده و تلاش کرده با بکارگیری از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی و تکنولوژی wide view، زاویه دید وسیع ۱۷۸ درجه را در کنار دقتی فول اچ‌دی برای کاربران به ارمغان بیاورد.

این دستگاه فاقد درایو نوری بوده، ولی از اسپیکر صدای با کیفیت هارمون‌-کاردون با فناوری دالبی اتموس و نور پس‌زمینه صفحه کلید بهره می‌برد. در واقع این مدل یک لپ‌تاپ میان‌رده کامل از همه نظر بوده و شاید نتوانید بازی‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن اجرا نمایید، اما با داشتن نرخ ۴۰ تا ۷۰ فریم بر ثانیه عملکرد قابل قبولی را هم در بخش گیمینگ ارائه می‌دهد. خرید لپ‌تاپ فوق برای کسانی که در کنار عملکرد عالی به فکر گذراندن اوقات فراغت خود با گیم و… هستند، پیشنهاد می‌شود.

مزایا:

کیفیت بالای صدای بلندگو
پردازنده قدرتمند

معایب:

عمر باتری بسیار کم
بدنه شدیدا مستعد جذب اثر انگشت
گرم شدن محدوده کیبورد هنگام اجرای وظایف سنگین

میانگین قیمت: ۱۹ میلیون تومان

۵. لپ تاپ ایسر مدل Nitro ۵ AN۵۱۵-۵۴

راهنمای خرید لپ‌تاپ در بازه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان

ایسر با معرفی سری لپ‌تاپ‌های نیترو گام بزرگی را در بخش دستگاه‌های گیمینگ برداشته و قصد دارد تا به یکی از بازیگران اصلی این بازار تبدیل شود. قبل از خرید این مدل باید درنظر داشته باشید که رایانه‌های نیترو در مدل‌های مختلف با کانفیگ‌های گوناگون در بازار موجود هستند به همین دلیل حتما هنگام خرید دقت کنید!

در این نمونه از پردازنده قدرتمند اینتل مدل Core i۷، ۹۷۵۰H استفاده شده که انتظار می‌رود با قرار گرفتن در کنار رم ۱۶ گیگابایتی دستگاه عملکرد روان و پرسرعت داشته باشد. ضمنا ایسر در بخش گرافیک پردازشگر ۴ گیگابایتی GTX۱۶۵۰ را در نظر گرفته که به راحتی بازی‌های سنگین را با تنظیمات متوسط و بالا اجرا می‌کند. هارد دیسک لپ‌تاپ ظرفیت یک ترابایت به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برای اغلب کاربران کافی و بسیار مناسب است. وزن دستگاه ۲.۵ کیلوگرم بوده که برای یک لپ‌تاپ گیمینگ مناسب بوده و نمایشگری از نوع IPS ال‌سی‌دی با دقت فول اچ‌دی دارد.

مزایا:

کیفیت صدای خوب
کانفیگ مناسب در مقایسه با رقبای هم قیمت

معایب:

عمر باتری معمولی
گرم شدن دستگاه هنگام استفاده از حالت خودکار فن‌ها به‌خاطر وجود اشکالات نرم‌افزاری

/1360/

منبع: آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات