۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۵۲۱۶۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

مواجهه ملت ایران با کرونا، فرهنگ متعالی ایرانی اسلامی را به دنیا نشان داد

مواجهه ملت ایران با کرونا، فرهنگ متعالی ایرانی اسلامی را به دنیا نشان داد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت همگانی ملت ایران در رزمایش مواسات، گفت: مردم ایران در قضیه کرونا فرهنگ متعالی ایرانی اسلامی را به دنیا نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در مراسم توزیع کمک‌های رزمایش مواسات، از همراهی و همدلی مردم در کمک به آسیب دیدگان از ویروس کرونا قدردانی کرد.

وی افزود: اگرچه این ویروس چالش بین‌المللی بود و مشکلات متعددی را برای ما به وجود آورد ولی هم‌زمان با مشارکت همگانی ملت ایران در رزمایش مواسات، گفت: مردم ایران در قضیه کرونا فرهنگ متعالی ایرانی اسلامی را به دنیا نشان دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: مردم در این رزمایش با مشارکت‌های بسیار زیبا، صحنه‌های جالب و شگفت‌انگیزی را به وجود آوردند و این نشانه عمق فرهنگ اسلامی و رسوخ فرهنگ اسلامی در دل مردم ما است.

وی تصریح کرد: برخلاف خواسته و ادّعای کسانی که متأسفانه تلاش داشته و دارند که فرهنگ اسلامی - ایرانی را تحقیر کنند تا مردم را متوجّه فرهنگ غربی و سبک زندگی غربی کنند، خوشبختانه این احساس تفکّر و فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزش‌های اسلامی در مردم بسیار احساس قوی و راسخی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند علاوه بر مشارکت‌های عظیم و افتخارآمیز مردمی یک بُعد دیگر که در مورد حادثه کرونا وجود داشت، رفتار عمومی ملّت عزیز ما در به کار بستن توصیه‌های ستاد ملّی مبارزه با کرونا بود.

وی ادامه داد: مردم با مصوّبات مسؤولان همراهی می‌کنند؛ یک نمونه‌اش روز سیزدهم فروردینِ امسال بود؛ انسان باور نمی‌کرد که مردم سیزده‌بِدر را تعطیل کنند امّا تعطیل کردند؛ مردم سیزده‌بِدر نرفتند. این نشان‌دهنده آن است که مردم به معنای واقعی کلمه یک نظم عمومی را در مواجهه با این حادثه پذیرفته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: نکته دیگر آنکه مردم عزیز ما در این حادثه با یک بحران جهانی ملموس مواجه شده و با نسخه عملی و صحیح مواجهه با بحران‌ها آشنا شدند.

وی افزود: ملت ما دیدند اولاً بحران‌ها ماندنی نیستند و حوادث دنیا مثل خود دنیا زودگذر است و ثانیاً دریافتند بهترین نسخه برای مواجهه صحیح با بحران‌ها، منطق قرآن و عترت است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات