۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۵۲۲۵۹

مدافع حرمی که مدافع سلامت شد +عکس

مدافع حرمی که مدافع سلامت شد +عکس
مدافع حرمی که این روزها مدافع سلامت شده است با راه‌اندازی یک کارگاه تولید ماسک و حتی گروه تعمیرات چرخ‌خیاطی به جنگ با کرونا در شهرستان اندیمشک رفته است.

به گزارش خبرگزاري رسا، دیروز مدافع حرم بود و امروز یار مدافعان سلامت، اگر تا همین چند سال پیش جانش را کف دست نمی‌گرفت و برای دفاع از ناموس، خاک، دین و اهل‌بیت کیلومترها دورتر از خاک وطنش نمی‌جنگید، اکنون باید در کنار مرزهای غربی با داعشی ها پنجه در پنجه می‌افکند.

به همان اندازه اگر امروز دست به کار نمی‌شد و دست روی دست می‌گذاشت، باید شاهد کفن و دفن همشهریانش و خستگی و تلفات هم‌رزمانش را در خط مقدم مقابله با کرونا می‌شد.

آنها را «مدافعان حرم» نامیده‌اند و امروز «مدافعان حریم» هستند، آن هم حریم سلامت؛ دشمن دیروز داعش بود و دشمن امروز ویروس ریزجثه مرگباری به نام کرونا است.

مسئول جبهه جهادی صابرین درباره این گروه جهادی می‌گوید: جبهه جهادی صابرین در ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس در خوزستان و به تبع در شهرستان اندیمشک به عنوان پیشانی استان و ورودی و نقطه وصل سه استان لرستان، خوزستان و ایلام وارد میدان مبارزه با این میهمان ناخوانده شد.

اسماعیل قدیریان ادامه می‌دهد: ۹ اسفند سال گذشته با تشکیل اولین جلسه ستادی با اعضای جبهه، کارگروه اولیه تشکیل شد.

وی می‌گوید: در ابتدای راه با رایزنی و پیگیری شبانه‌روزی با ارکان جبهه، خیران و سازمان‌ها، نهادها و مجموعه‌های حاکمیتی در شهرستان و خارج از شهرستان برای پشتیبانی و تأمین مالی در راستای خرید تجهیزات و انجام مقدمات ایجاد ساز و کار مقابله با این بحران تلاش گسترده‌ای شکل گرفت که ما به عنوان نیروهای مردمی - جهادی فقط شاهد وعده و وعید بدون حتی کمترین کمک و پشتیبانی بودیم.

مسئول جبهه جهادی صابرین می‌افزاید: در این میان جبهه جهادی صابرین با اتکا به توان مجموعه، اعضای ستادی و خیران کار طراحی و برنامه‌ریزی مقابله با ویروس کرونا در هفت محور مهم و کلیدی آغاز کرد.

قدیریان یادآور می‌شود: آموزش پیشگیری از ابتلای به کرونا ویروس و تولید مُحتوای آموزشی، گندزدایی و ضدعفونی مستمر آپارتمان‌ها، منازل، اماکن عمومی، پمپ‌بنزین‌ها، بازارها، پاساژهای تجاری، معابر و مراکز عمومی بخش نخست این اقدامات برای مقابله با کرونا بود.

وی می‌گوید: کارگاه تولید ماسک رایگان، تهیه محلول ضدعفونی کننده استاندارد و توزیع بین نیروهای مردمی خودجوش از دیگر اقدامات لازم برای مقابله با کرونا ویروس بود.

به گفته قدیریان، کمک به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک رایگان در شمال خوزستان، تهیه مواد اولیه مورد نیاز تولید ماسک رایگان و گان (لباس پزشکی - بیمارستانی) به قیمت تولیدی، تهیه آبمیوه تازه برای توزیع در بیمارستان‌ها و مجموعه‌های امدادی و همچنین اعلام آمادگی در راستای کمک به بیمارستان‌ها و غسالخانه‌های شهرستان‌های شمال خوزستان بخش دیگری از اقدامات است.

مسئول جبهه جهادی صابرین خوزستان بیان می‌کند: تهیه بسته‌های کمک‌معیشتی ارزاق، بسته‌های بهداشتی، اهدای کارت هدیه نقدی به خانواده‌های مُتضرر از تبعات شیوع بیماری کُرونا نیز از دیگر اقدامات جبهه صابرین بوده است.

وی ادامه می‌دهد: جبهه جهادی صابرین در ادامه با تهیه ۱۵ دستگاه سم‌پاش در فاز اول، دو عدد مخازن یک هزار لیتری، لباس و وسایل ایمنی کار در نیمه اول اسفند ۱۳۹۸ با سازماندهی اولیه سه تیم ۱۵ نفره برای عملیات میدانی گندزدایی و ضدعفونی شروع به کار کرد و با استعداد ۷۵ نیروی ساماندهی شده و آماده کار با تخصص‌های مختلف ضدعفونی، تولید ماسک، مددکاری و رسانه‌ای در زمینه محورهای هفتگانه برنامه‌ریزی شده مورد نیاز و ضروری وارد عمل شد.

وی عنوان می‌کند: جبهه جهادی صابرین از نیمه اول اسفند ۱۳۹۸ به صورت مستمر و بی‌وقفه در زمان‌بندی مشخص به گندزدایی و ضدعفونی مستمر آپارتمان‌ها، منازل، اماکن عمومی، پمپ‌بنزین‌ها، بازارها و پاساژهای تجاری، معابر و مراکز عمومی مشغول و در کنار تولید ماسک رایگان و پشتیبانی از کارگاه‌های هم‌افزا به بحث تولید ماسک نیز اهتمام داشته است.

قدیریان می‌گوید: در راستای پشتیبانی حداکثری از مدافعان سلامت، جامعه پزشکی و بیمارستانی از هیچ کوششی دریغ نکرد و هم‌زمان نیز برای روحیه دادن به آنها با اهدای گل، کتب دعا و اقلام تبرکی در کنار این مجاهدان عرصه سلامت حاضر و تا پایان این بحران هستیم.

مسئول جبهه جهادی صابرین خوزستان می‌افزاید: جبهه جهادی صابرین در مرحله اول، ۵۰۰ بسته بهداشتی و سلامت را در بین نیازمندان و خانواده‌های کم برخوردار تحت پوشش جبهه توزیع کرد و در ادامه در راستای لبیک به فرمان ولی امر مسلمین در رزمایش کمک مؤمنانه به صورت هدفمند حضور و در مرحله اول با توزیع ۱۰۰ بسته مواد غذایی و ۱۰۰ بسته بهداشتی و سلامت، این کار جای تقدیر دارد.

وی خبر می‌دهد: در حال ساماندهی و جذب کمک‌های خیران و مشارکت‌های مردمی به منظور انجام مرحله دوم در نیمه ماه رمضان است.

قدیریان تصریح می‌کند: جبهه جهادی صابرین تا پایان و اتمام ریشه‌کنی ویروس کرونا در صحنه عمل به صورت مستمر و با برنامه‌ریزی دقیق حضور خواهد داشت و از هیچ کمک و فداکاری و ایثاری دریغ نمی‌کند.

مسئول جبهه جهادی صابرین می‌گوید: جبهه جهادی صابرین از هیچ نهاد یا سازمان دولتی و حاکمیتی کمک مالی دریافت نکرده است و همه هزینه‌های مصرف شده نیز کمک محدود و پربرکت خیران و مشارکت نقدی ارکان جبهه بوده است که همچنان ادامه دارد.

وی در پایان بیان می‌کند: جبهه جهادی صابرین اعلام می‌کند که مجموعه‌های دولتی به جای تصدی‌گری و میدان‌داری انحصارطلبانه که باعث دلسردی نیروهای مردمی و جهادی در هم‌افزایی و مشارکت‌های حداکثری مردمی می‌شود، باید به حمایت و پشتیبانی از مجموعه‌های مردمی داوطلب و نیروهای جهادی بپردازد و این مجموعه‌ها را حمایت کنند چون در این قضیه به وضوح ثابت شد در بحران‌ها، وضعیت‌های خطر و بلایای طبیعی نه دولت‌ها و سازمان‌های دولتی تابع سلسله مراتب و بخشنامه‌های اداری غیر کارساز بلکه به صحنه آمدن و ابتکار عمل مجموعه‌های مردمی - جهادی است که کارساز و نقطه اتکا شده است.

مدافع حرم جوان از تولید تا تعمیر

بانوان مشغول کار و تولید ماسک هستند؛ مرد جوان مشغول بازدید از چرخ‌های خیاطی شده است تا مبادا چرخشان از حرکت و تولید بایستد.

مدافع حرم ۳۰ ساله و مدیر کارگاه جهادی شهدای مدافع حرم شمال خوزستان است، می‌گوید: این کارگاه جهادی با مرکزیت شهرستان اندیمشک فعالیت و شهرهای دزفول و شوش را نیز به عنوان زیرمجموعه تحت پوشش دارد.

احسان کیاحسینی ادامه می‌دهد: نزدیک به دو ماهی می‌شود که ماسک رایگان را تولید کرده و به نیروهای مسلح، بیمارستان‌ها، شبکه بهداشت و درمان و همچنین ادارات خدمات رسان اهدا کردیم.

وی بیان می‌کند: به صورت منسجم و یکپارچه کارگاه‌های تولید ماسک شمال خوزستان را برای تعمیرات چرخ و اتو پشتیبانی تعمیراتی آنها را انجام می‌دهیم؛ این کار با اعزام حضوری و یا راهنمایی مجازی صورت می‌گیرد.

مدیر کارگاه جهادی شهدای مدافع حرم شمال خوزستان یادآور می‌شود: این کارگاه همچنین کلاس‌های آموزشی را برای راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و حتی نحوه بُرش و دوخت اصولی برگزار کرده است.

حضور قاسم سلیمانی‌های بسیار در کشور

وی معتقد است این کار را به خاطر علاقه و وفاداری ملی خود انجام می‌دهند تا ثابت کنند ایران با همه تحریم‌ها زمین نخورده و پرچمش هنوز بالا است.

این مدافع حرم با تأکید بر اینکه قاسم سلیمانی‌های زیادی در کشور حضور دارند، می‌گوید: از همه مردم انتظار داریم که از راه‌اندازی چنین کارگاه‌هایی حمایت و با رعایت نکات بهداشتی خادمان خود را همراهی کنند.

کیاحسینی خبر می‌دهد: در روزهای نخستین نیز کلرزدایی و پاک‌سازی مناطق را انجام دادیم و طی دو ماه اخیر فعالیت‌های کارگاه بیش از ۷۰ هزار ماسک را تولید کردیم.

حضور معلم در کارگاه تولید ماسک

این روزها که کلاس درس تعطیل شده است و دانش آموزان خانه‌نشین شدند اما معلم دغدغه مند روزهای خودش را کنار خانواده‌اش سپری نمی‌کند؛ معلمی که به جای کلاس به کارگاه تولید ماسک می‌آید و مسیر روزانه‌اش از مدرسه به کارگاه تغییر پیدا کرده است.

معلمی ۴۰ ساله که دو فرزند پسر دارد و در کارگاه تولید ماسک فعالیت می‌کند؛ این چند وقت را گاهی حتی تا ساعت ۱۰ شب کار می‌کند و حضور خود را برای مردم بر خانواده خود ترجیح داده است.

سکینه علیزاده با اشاره به اینکه حضورش در کارگاه علاوه بر مفید بودن برای مردم تعدادی دوست جدید را برای او به ارمغان آورده است، می‌گوید: از طرف کانون بسیج فرهنگیان هنرستان ایراندخت برای تولید ماسک به کارگاه آمده‌ام.

وی در واکنش به اینکه فرزندانش بدون حضور مادر اذیت نمی‌شوند، ادامه می‌دهد: چند باری از دور بودن من اعتراض داشتند چون برخی مواقع تا ساعت ۱۰ شب در کارگاه حضور دارم؛ البته بعد از بازگشت به خانه بازی با فرزندان و طبخ غذا را در تایم شب انجام می‌دهم تا کارهای خانه روی زمین نماند.

ایران من قوی باش

این معلم با اشاره به اینکه پسر نوجوانش برای نگه‌داشتن فرزند کوچک همکاری می‌کند، یادآور می‌شود: خیلی خوشحالم که خداوند این توفیق را به من عطا کرده است تا برای مردم کشورم خادمی هرچند کوچک باشم و گامی را در راستای مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا بردارم.

علیزاده با تقدیر از همسرش و همکاری او هم در خانه و هم در کارهای بُرش، بسته‌بندی و توزیع این کارگاه، عنوان می‌کند: زمان جنگ را به یاد ندارم ولی این روزها با همه‌گیر شدن یک ویروس کوچک که آسیب‌های بزرگی را به مردم دنیا وارد کرده است، دوران جنگ را حس می‌کنم.

وی بیان می‌کند: حضور زنان و مردان پای‌کار چه در جبهه مدافعان سلامت و یا کمیته پشتیبانی همه نشان‌دهنده این است که تحریم‌ها هیچ اثری بر کشور ایران نداشتند.

این بانوی جهادگر در پایان می‌گوید: از همه مردم درخواست دارم که شعار «ایران من قوی باش» را فراموش نکنند و بدانند که اول با تلاش کادر بهداشت و درمان و بعد هم با فعالیت نیروهای جهادی کرونا را شکست می‌دهیم.

از انقلاب و جنگ تا کرونا

بازی بین نخ و سوزن شروع شده است تا نخ سر جای خود استوار بماند؛ دست‌هایش به سمت ماسوله رفته است تا تکانی بخورد و کار خیاطی را شروع کند.

فاطمه تابش ۵۰ ساله که خود مسئول کانون بسیج مداحان شهرستان اندیمشک است، این روزها دختران جوانش را تنها گذاشته است تا پای‌کار جهادی و خدمت به مردمش بماند.

وی با تقدیر از همکاری همسرش در خانه و حتی کارگاه، می‌گوید: خدا را شاکرم که همسرم برای فرزندانم سنگ تمام گذاشته است و همواره در کارهای جهادی کنار من حضور دارد؛ دلگرمی و همراهی همسرم باعث شد تا من در هر کار جهادی حاضر و بتوانم مفید واقع شوم.

تابش اظهار می‌کند: همه کارهای خودم را نذر امام زمان (عج) آن هم به نیابت از حضرت فاطمه (س) انجام می‌دهم چون در تمام لحظات حضور امام عصر (عج) را به عنوان ناظر بر کارهایم احساس می‌کنم.

این بانوی جهادگر یادآور می‌شود: انقلاب را در نوجوانی دیدم و زمان جنگ هم ۱۶ ساله بودم ولی به اندازه توانم در تدارکات و پشتیبانی از جبهه حضور داشتم؛ خاطراتم از دوران دفاع مقدس را ثبت کردم و این روزها ایام جنگ اما در جبهه سلامت را برایم تداعی می‌کند.

تابش با اشاره به حضور سال گذشته خود در مسجد امام رضا (ع) برای کمک به سیل‌زدگان، بیان می‌کند: سال گذشته جمع‌آوری و جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را برای سیل‌زدگان انجام دادیم و با سفیران حوزه علمیه به دست مردم سیل‌زده می‌رساندیم؛ در ایام سیل ضمن بازدید از مناطق و دلجویی از مردم برای بانوان مولودی هم اجرا کردیم.

وی با اشاره به حضور از صبح تا عصر خود در کارگاه تولید ماسک، می‌گوید: خیلی خوشحالم که برای مردم کار می‌کنم؛ کادر درمانی همچون کوه پشت مردم ایستاده‌اند ولی از مردم تقاضا دارم که نکات بهداشتی را حتماً رعایت کنند چون پرستاران از جان خود مایه گذاشته‌اند.

این بانوی جهادگر در پایان با ابراز امیدواری از شکست کرونا آن هم با همت نیروهای جهادی و همکاری مردم می‌گوید: از همه مردم می‌خواهم که از انجام کاری هرچند کوچک دریغ نکنند و اقدامات اثرگذاری را برای مبارزه با ویروس کرونا داشته باشند.

علاقه برای کار در فضای جهادی

جوان است و پرشور که با انگیزه و توانی مضاعف پای‌کار آمده است تا قدمی هرچند کوچک برای مردمش بردارد.

سحر گنجوی بانوی جهادگر ۲۷ ساله که برای خیاطی به کارگاه تولید ماسک آمده است می‌گوید: اوایل حضور در کارگاه برای فعالیت یک تا دو روز آمده بودم ولی بعد به این کار نیک وابسته شدم و دوست داشتم تا در فضای جهادی کار خود را ادامه بدهم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از یک ماهه خود در این کارگاه ادامه می‌دهد: با دیگر بانوان دوست شدم و همه خیلی صمیمی با کوشش و تلاش برای مردم کشور قدمی هرچند کوچک برمی داریم تا شرمنده وجدان خود نباشیم.

گنجوی با اشاره به اینکه با رعایت نکات بهداشتی می‌توان این بحران را پشت سر گذاشت، عنوان می‌کند: اگر مردم خودشان همراهی کنند و به جز برای موارد ضروری از خانه خارج نشوند، قطعاً می‌توانیم کرونا را شکست بدهیم.

این بانوی جهادگر در پایان از مردم درخواست می‌کند که مانند نیروهای جهادگر پشتیبان مقام معظم رهبری و جامعه باشند و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند./1360/

منبع: مهر
ارسال نظرات