۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۶۵۲۲۹۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

ماه رمضان فرصت رهایی از رذایل نفسانی و رسیدن به اوج معنویت است

ماه رمضان فرصت رهایی از رذایل نفسانی و رسیدن به اوج معنویت است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه معنویت و اخلاق الهی است، گفت: این ماه فرصتی جهت رهایی از رذایل نفسانی و رسیدن به اوج معنویت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای معاونین این مدیریت با اشاره به روز‌های با فضیلت ماه مبارک رمضان بر ضرورت استفاده حداکثری از معنویت این ماه در جهت خودسازی تأکید کرد.
 
وی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه دعا، استغفار و نیایش به درگاه خداوند متعال است، افزود: در این ماه پرفیض همه در‌های رحمت الهی به روی بندگان گشوده شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای خودشناسی و خودسازی است، خاطرنشان کرد: هر لحظه از این ماه پرفیض فرصتی است تا بیش از پیش آفریدگار عالم را بشناسیم.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید درک، فهم و شناخت خود را نسبت به ارزش‌های معنوی این ماه با فضیلت افزایش دهیم، تصریح کرد: به طور حتم استفاده معنوی از این ماه با فضیلت نیازمند درک عمیق از همه لحظات این ماه پربرکت است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید فرصت دعا کردن در ماه مبارک رمضان را از دست دهیم، خاطرنشان کرد: دعا تأثیر مهمی در زندگی، به ویژه دفع بلا‌ها و گشایش امور دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که خداوند متعال فرموده مرا بخوانید تا اجانت کنم شما را، بیان داشت: وقتی خداوند متعال با صراحت بر اهمیت دعا تأکید دارند این نشان دهنده اهمیت بالای این موضوع است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که نفوس شیطانی در ماه مبارک رمضان به زنجیر کشیده شده اند، تصریح کرد: ماه رمضان انسان را از بند شیطان می‌رهاند و او را به سمت پروردگار متعال سوق می‌دهد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه معنویت و اخلاق الهی است، خاطرنشان کرد: این ماه فرصتی جهت رهایی از رذایل نفسانی و رسیدن به اوج معنویت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که ماه مبارک رمضان آثار روحی و معنوی فراوانی دارد، تصریح کرد: دعا، مناجات و انس با قرآن در این ماه با فضیلت سبب خودسازی و تقرب به درگاه الهی خواهد شد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات