۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۵۲۴۳۹
حجت الاسلام شکریان:

شب های قدر فرصتی استثنایی برای عروج معنوی است

شب های قدر فرصتی استثنایی برای عروج معنوی است
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، شب های با عظمت قدر را بهترین فرصت برای توبه و استغفار به درگاه خداوند متعال و عروج معنوی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست هماهنگی برنامه های شب های قدر با توجه به فرا رسیدن ایام لیالی قدر، گفت: مراسم احیای شب‌های قدر در مساجد محوری شهر‌های مازندران برگزار می‌شود و از ظرفیت دعا و توسل در شب‌های قدر برای رفع شدائد، بلایا و شفای بیماران بهره گرفت.

وی با اشاره به ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا در بازگشایی مساجد برای برگزاری مراسم شب‌های احیاء و قدر، اظهار داشت: شب‌های قدر فرصت ارزشمندی برای درک عمیق از مفاهیم قرآن و کلام الهی است و فضیلت‌های این ماه قابل وصف نیست.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به بازگشایی مساجد در این شب‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و استفاده از ظرفیت شب‌های لیالی قدر برای توسل و دعای مومنین و رفع این بیماری از کشور، افزود: باید از همه لحظات، ساعات و دقایق این شب‌ها بهره برد و مومنین باید این شب‌ها را قدر بدانند و برای رفع این بیماری و ویروس منحوس از کشور و جوامع اسلامی و جهان دست به دعا بردارند.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، ارزش شب‌های قدر را در نزول قرآن و بهره مندی انسان از ظرفیت‌های معنوی آن دانست و تصریح کرد: لطف و رحمت خداوند متعال در شب‌های قدر شامل همه بندگان می‌شود و با انجام اعمال این شب می‌توان از برکات و آثار آن در همه ابعاد زندگی بهره کافی برد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت دعا و توسل دراین شب‌های ماه مبارک به ویژه شب‌های قدر، خاطر نشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های مساجد با ایجاد برنامه‌های متنوع و با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان از این فرصت کم نظیر بهره گرفت و برای سلامتی امام عصر(عج) و تعجیل در فرج ایشان و سلامتی نائب امام زمان (عج) رهبر معظم انقلاب و همه خدمتگزاران صدیق به نظام مقدس جمهوری اسلامی دعا کنیم.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به شهادت مولی الموحدین امیر مومنان علی(ع) در شب‌های قدر، بیان داشت: ملت بزرگ و مسلمان ایران اسلامی با تاسی از سیره و منش اهل بیت(ع) به ویژه سیره زندگانی حضرت علی (ع) در رزمایش کمک مومنانه و همدلی و مواسات خوب درخشیدند و امیدواریم این رزمایش در شب‌های قدر تجلی بیشتری داشته باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شب های قدر بهترین فرصت برای توبه و استغفار به درگاه خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در این شب های با عظمت درهای رحمت خود را به روی بندگان خود گشوده است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که همه لحظات ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر بهترین فرصت برای عروج معنوی است، تصریح کرد: باید با شب زنده داری در این شب های با عظمت سعادت و رستگاری را برای خود به ارمغان آوریم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات