۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۵۲۵۸۸
حجت الاسلام جباری:

دعا اسلحه مؤمن در برابر انحراف و وسوسه های شیطانی است

دعا اسلحه مؤمن در برابر انحراف و وسوسه های شیطانی است
امام جمعه بهشهر، دعا را اسلحه مؤمن در برابر انحراف و وسوسه های شیطانی دانست و گفت: دعا در شب‌های با فضیلت قدر باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ماه مبارک رمضان را ماه عبادت و بندگی، دعا و مناجات، مغفرت و خودسازی دانست.
 
وی با بیان این که همه لحظات ماه مبارک رمضان دارای زیبایی‌های خاصی است که باید از آن بهره برد، افزود: دعا یکی از این جلوه‌های زیبای ماه مبارک رمضان است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دعا پیوندی بسیار زیبا بین مخلوق و خالق است، تصریح کرد: دعا عامل ارتباط عمیق میان انسان با خداوند متعال است.
 
حجت الاسلام جباری با بیان این که دعا تنها مخصوص امت اسلام نیست و در همه ادیان وجود داشته است، بیان داشت: همه پیامبران الهی اهل دعا بودند.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که خداوند متعال طاعت، رضا و خوشنودی خود را در اطلاعت قرارداده و هر کسی اطاعت کند خدا نیز از او رضایت دارد، افزود: همچنین خداوند غضب خود را در نافرمانی، معصیت و انحراف از خود قرار داده است و به همین دلیل نباید هیچ گناهی را کوچک بشماریم.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با اشاره به این که خداوند اجابت خود را در دعا‌های بندگان و دوست خود را نیز در میان بندگان خود مخفی کرده است، گفت: دعا به درگاه خداوند متعال سبب دفع بلا و دوری انسان از انحراف خواهد شد.
 
حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود از شکستن حریم ماه مبارک رمضان از سوی برخی انسان‌های ناآگاه انتقاد کرد و افزود: شکستن حریم ماه مبارک رمضان معصیت است و همین اعمال سبب نازل شدن بلا می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روزه سبب امنیت، اخلاص و سلامتی انسان است، ادامه داد: متأسفانه برخی‌ها با روزه خواری علنی حریم ماه مبارک رضان و دین را می‌شکنند.
 
امام جمعه بهشهر، دعا و تضرع به درگاه خداوند متعال را اسلحه مؤمن در برابر انحراف و وسوسه های شیطانی دانست و خاطرنشان کرد: دعا در شب‌های قدر بسیار سفارش شده و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات