۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۵۲۸۱۶
استاد حوزه علمیه خراسان:

دفاع واقع‌بینانه و نقد منصفانه الگوی رهبری در ارزیابی اقدامات مسؤولان است

دفاع واقع‌بینانه و نقد منصفانه الگوی رهبری در ارزیابی اقدامات مسؤولان است
استاد حوزه علمیه گفت: در ارزیابی اقدامات علیه کرونا باید الگوی رهبری را در پیش گرفته؛ یعنی از وضعیت موجود دفاع واقع‌بینانه و نقد منصفانه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمد رضایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای در دیدار تصویری با اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی طی یک دیدار تصویری با اعضای ستاد ملی کرونا، پس از استماع گزارش رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت، سخنان مبسوطی را ایراد فرمودند.

وی با اشاره به درس‌های آموزنده از مواجهه رهبر انقلاب، افزود: آزمون مقابله با بیماری کرونا، درس‌های فراوانی داشت و به اذعان مدیران ارشد ستاد مدیریت بیماری کرونا، نوع مواجهه رهبر حکیم انقلاب اسلامی از جهات مختلف به عنوان یک الگوی مواجهه عالمانه و هوشمندانه و راهبردی است.

حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: از تشکرات پیاپی ایشان از کادر بهداشت و درمان و خدمات تا مدیران سطوح مختلف تا گروه‌های جهادی و مردمی و سایر دستگاه‌های کشور و از توصیه به دعای هفتم صحیفه سجادیه تا سفارش به نماز جعفر طیار برای کسانی که امسال امکان اعتکاف نداشتند و توصیه به عبادت فردی و خانگی در نبودِ امکان برای عبادت در مساجد و سرانجام درخواست کار کارشناسی برای امکان برگزاری مراسم مناجات و دعا در مساجد و مراکز مذهبی بخشی از الگوی مواجهه رهبر معظم انقلاب با شرایط جدید است.

وی افزود: این فقط بخشی از ورودهای هوشمندانه و بهنگام رهبری در این عرصه بود و فهرستی از این اقدامات امیدبخش، همچون شهید محسوب شدن خادمان درگذشته کادر بهداشت و درمان، فراهم‌سازی امکان برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه برای تأمین نیازهای لازم را می‌توان بازخوانی کرد.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: همچنین، علیرغم وجود برخی ایرادها و ناهماهنگی‌ها در میدان مدیریت ملی و استانی، ایشان با نگاه کلان و الگویی من‌حیث‌المجموع مدیریت در این عرصه را تاکنون موفق و قابل‌تحسین ارزیابی کردند و در مواردی نیز تذکراتی دادند که برای همه ما درس‌آموز است و نماد روشن راهبرد دفاع واقع‌بینانه و نقد منصفانه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: ایشان با یک نگاه جامع پدرانه همه زوایا و عرصه‌های خدمت و مدیریت و مشارکت دستگاهی و مردمی را از قلم نینداخته و با لسان تحسین و تقدیر از ایشان یاد کردند که برجسته‌ترین آن تحسین تلاش گروه‌های جهادی دانشجویی و بسیجی و طلاب و نیز فعالان عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان بود؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود مردم و مسؤولان در ارزیابی اقدامات صورت گرفته درزمینهٔ کرونا، الگوی رهبر معظم انقلاب را در پیش گرفته و از وضعیت موجود دفاع واقع‌بینانه و نقد منصفانه داشته باشند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات