۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۵۲۸۳۳
امام جمعه همدان:

در زمینه فرهنگ سلیقه ای عمل می شود

در زمینه فرهنگ سلیقه ای عمل می شود
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بودجه های فرهنگی در کشور بر اساس اولویت های فرهنگی تخصیص داده نمی‌شود و به نوعی سلیقه‌ای اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسئولان طرح اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور اظهار داشت: در مدیریت فرهنگی در استان ها غفلت هایی صورت گرفته است و این نشان دهنده آن است که باید در این زمینه توجه بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تدوین اسناد فرهنگی در کشور خاطرنشان کرد: در زمینه تئوری مسائل فرهنگی کشور به درستی و دقت انجام می شود اما مسئله اصلی اجرا و عملیاتی شدن آن است که در آن اهمال مشاهده می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ائمه جمعه کشور اصلی ترین وظیفه خود را توجه به مقوله فرهنگ می‌دانند خاطرنشان کرد: بودجه های فرهنگی در کشور بر اساس اولویت های فرهنگی تخصیص داده نمی‌شود و به نوعی سلیقه‌ای اعمال می‌شود.

وی یادآور شد: لازم است تا در زمینه فرهنگ اولویت سنجی و مساله شناسی صورت گیرد تا بتوان با الزامات قانونی این مساله را در جامعه نهادینه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان دغدغه مند بودن مسئولان و مدیران را مسئله مهمی توصیف کرده و گفت: تا زمانی که مسئول و مدیر فرهنگی در عرصه فرهنگ دارای دغدغه و انگیزه لازم نباشند مشکلات فرهنگی در جامعه مرتفع نخواهد شد./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات