۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۵۲۹۱۴
سردار بابایی تأکید کرد؛

ضرورت توجه ویژه دولت به اقتصاد مردمی

ضرورت توجه ویژه دولت به اقتصاد مردمی
فرمانده سپاه کربلا بر مردمی شدن اقتصاد و فرهنگ کشور تأکید کرد و گفت: اقتصاد دولتی آسیب‌پذیر است و دولت مردان ما باید بیشتر به مردمی شدن اقتصاد توجه کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار محمد حسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا در آغاز مرحله دوم رزمایش مؤمنانه در شهرستان سوادکوه با بیان این‌که بحران ویروس کرونا می‌توانست برای ما هم مانند اکثر کشور‌های جهان یک حادثه بسیار تلخ باشد، گفت: اما به برکت فرهنگ غنی شیعی، اهل بیت(ع) و وجود نایب امام زمان(عج)، مسأله کرونا با وجود تحریم‌های سخت برای ما تبدیل به صحنه‌های بسیار زیبا شد و فرصت زیادی برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد.
 
وی به بی‌رحمی بیش از حد کشور‌های غربی در مسأله ویروس کرونا اشاره کرد و با بیان این‌که هنوز عمق فاجعه انسانی مدیریت غربی آشکار نشده است، افزود: عده‌ای از زمان مشروطه غرب‌گرا و غرب‌باور بوده‌اند، اما معمارانقلاب از همان ابتدا غربی‌ها را شناخت و از ۵۷ سال پیش باطن آمریکا را تشخیص داد.
 
سردار بابایی، یکی دیگر از خواص ویروس کرونا را بازگشت مردم کشور به سمت باطن پاکشان برشمرد و با بیان این که مردم ما در هنگام سختی و قحطی به جای اینکه به جان هم بیافتند، به هم کمک کردند، گفت: در دین، سه واژه مواسات، انفاق و ایثار وجود دارد که مواسات به معنای همدردی، انفاق به معنای بخشیدن زیادی مال و ایثار نیز برتری دادن دیگران بر خود است.
 
فرمانده سپاه کربلا به مجاهدت ها و ایثارگری های مجموعه درمانی کشور و همچنین بسیجیان همیشه در صحنه اشاره کرد و گفت: کادر درمان و بسیجیان کشور در طول این مدت با همه توان خود به کمک مردم شتافتند و با تولید شبانه روزی لوازم بهداشتی از آسایش خود گذشتند و ایثار کردند و عده‌ای نیز از مال خود انفاق و بخش زیادی از مردم ما مواسات کردند.
 
سردار بابایی از دیگر دستاورد‌های ویروس کرونا را نوآوری و ابتکار عنوان کرد و افزود: ما در اوج تحریم، به تولیدکننده تبدیل شدیم و ابتکار و خلاقیت جوانان ما گل کرد و اکنون کیت‌های آزمایشگاهی ما به آلمان صادر می‌شود و اگر شرایط محیا باشد به همه کشور‌های آسیب‌دیده کمک می‌کنیم.

وی با بیان این‌که هر وقت مردم پای کار باشند، مشکلات به پایان می رسد، به گشت رضویون و امنیت مردمی اشاره و بر مردمی شدن اقتصاد، فرهنگ و دیگر امور تأکید کرد و گفت: اقتصاد دولتی آسیب‌پذیر است و دولت مردان ما باید بیشتر به مردمی شدن اقتصاد توجه کنند.

فرمانده سپاه کربلا با اذعان بر این‌که حضور مردم موجب تحقق این کار زیبا در رزمایش مؤمنانه شد، افزود: در مرحله نخست رزمایش ایثار از ابتدای اسفند تا ۱۵ شعبان، عدد ریالی کمک کارگاه‌های تولیدی و بیش از پنج هزار خیاط و عوامل خیاطی در استان، از ۶۰ میلیارد تومان عبور کرد و در رزمایش مومنانه این رقم چندین برابر شد.

سردار بابایی با بیان این‌که نمونه این همدلی میان مسؤولان تنها در زمان دفاع مقدس بوده است، بر لزوم روند ادامه این امر تأکید کرد و افزود: امروز کمک مومنانه و فردا باید به کارآفرینی برای این افراد که نیازمند کار هستند، توجه شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به شعار امسال اشاره کرد و با بیان این که هر فرد باید بیاندیشد که می‌تواند چه نقشی را در جهش تولید ایفا کند، گفت: باید بدانیم نه دشمن هیچ گاه دست از سر ما بر می‌دارد./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات