۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۵۲۹۲۸
نماینده ولی فقیه در همدان:

اندیشه خود را بر مبنای قرآن پایه ریزی کنیم

اندیشه خود را بر مبنای قرآن پایه ریزی کنیم
امام جمعه همدان با بیان اینکه نباید نگاه ابزاری به قرآن داشته باشیم، گفت: قرآن کتاب عقل و تفکر و اندیشه است و می بایست اندیشه خود را بر مبنای قرآن پایه ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان شب گذشته در مراسم شب زنده داری در بیست و سوم ماه مبارک رمضان به ویژگی های اصلاح کار مومن اشاره کرد و گفت: بنا به روایتی از معصوم(ع) نخستین چیزی که مومن با آن امور خود را اصلاح می‌کند تفقه در دین است.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت و بینش دینی خاطرنشان کرد: باید به این مسئله توجه کنیم که قرآن در متن و بطن زندگی ما ایفای نقش کند و تا آنجا که می‌توانیم از معارف آن بهره مند شویم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نباید نگاه ابزاری به قرآن داشته باشیم گفت: قرآن کتاب عقل و تفکر و اندیشه است و می بایست اندیشه خود را بر مبنای قران پایه ریزی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه به دومین ویژگی اصلاح کار مومن اشاره کرد و گفت: عقل در معاش دومین ویژگی برای اصلاح کار مومن است و بنابر روایتی از امام صادق(ع) اگر گرانی در جامعه حکمفرما شود قساوت قلب در جامعه رو به فزونی خواهد گذاشت و این مسئله نشان می‌دهد که مدیران جامعه در این مسئله باید توجه کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله اقتصاد در جامعه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته به صورت متوالی مسئله اقتصاد را به عنوان شعار سال مطرح می‌کنند و این نشان از اهمیت آن است.

امام جمعه همدان صبر بر مصائب را سومین ویژگی برای اصلاح کار مومن دانست و گفت: در مسئله جهش تولید و مسائل اقتصادی برخی افراد جامعه منتظر رفتار و انتظاراتی از نمایندگان ولی فقیه و امام جمعه ها هستند این در حالی است که متولی اقتصاد و مسائل مربوط به آن دولت است./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات