۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۵۳۰۳۶
سخنگوی دولت:

همه گزینه‌ها برای واکنش‌ به آمریکا روی میز است

همه گزینه‌ها برای واکنش‌ به آمریکا روی میز است
ربیعی با اشاره به ارسال بنزین به ونزوئلا گفت: دزدی دریایی آمریکا مسبوق به سابقه بوده است، اما هنوز زود است واکنشها را مطرح کنیم اما همه گزینه ها در پیش است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: خوشبختانه مناطق سفید ما به ۲۸۰ منطقه افزایش یافته و پس از چین و سوییس بالاترین بهبودی را داریم.

پزشکان و کادر درمان ما وارد فاز مهار بیماری کرونا شده‌اند

وی ادامه داد: گزارش ها در ستاد ملی مبارزه با کرونا نشان می دهد، از مرحله مدیریت و کنترل بیماری کرونا عبور و پزشکان و کادر درمان ما وارد فاز مهار بیماری کرونا شده‌اند.

این دولت بیش از دولت‌های قبلی در مظان انتقاد در فضای مجازی بوده است

وی ضمن تبریک به مناسبت روز ارتباطات، تصریح کرد: دولت از همه دست‌اندرکاران ارتباطات تشکر می‌کند. حرکت این دولت به سمت پاسخگویی، بی‌همتا بوده است و به جرات می توانم بگویم هیچ دولتی مانند این دولت در مظان انتقاد در فضای مجازی نبوده است.

ربیعی در مورد تهدید آمریکا برای نفت‌کش های ایرانی در راه ونزوئلا گفت: هیچ دولتی ملزم به تحریم های دل‌بخواهی آمریکا نیست.

ارسال تانکرهای بنزین به درخواست دولت ونزوئلا بوده است

وی ادامه داد: ارسال تانکرهای بنزین به درخواست دولت ونزوئلا بوده است. ما می‌خواهیم جامعه بین الملل نسبت به این بدعت جدید آمریکا واکنش نشان دهد.

امیدواریم آمریکایی‌ها خطایی انجام ندهند

سخنگوی دولت گفت: دزدی دریایی آمریکا مسبوق به سابقه بوده است، اما هنوز زود است واکنشها را مطرح کنیم، اما همه گزینه ها در پیش است و امیدواریم آمریکایی‌ها خطایی انجام ندهند.

دولت هیچ ارتباطی بین واگذاری‌ها و کسری بودجه‌اش برقرار نکرده است

ربیعی گفت: بنای دولت کنترل قیمت ارز است. بورس یک حرکت سالم است؛ دولت هیچ ارتباطی بین واگذاری ها و کسری بودجه‌اش برقرار نکرده است، چون دولت تنها طبق آنچه مجوز دارد می تواند اوراق بهادار بفروشد.

وی افزود: فکر می‌کنیم بهبود شرایط با ثباتی که در بازارها ایجاد می‌شود، فراهم خواهد شد ما تلاش می‌کنیم ارز را در کانال پایین تری بیاوریم.

سخنگوی دولت در مورد آزادسازی فرکانس ۷۰۰ تا ۸۰۰ اظهار داشت: استفاده از شبکه «شاد» فعلا تا پایان خرداد رایگان شد؛ در برخی استان‌ها با خبر شدیم امکان استفاده از فضای مجازی نیست و لذا دستور بازگشایی مدارس را دادیم.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد حضور دانش آموزان روستایی در مدارس بیش از شهرها است، گفت: این موضوع  فرکانس ۷۰۰ تا ۸۰۰  در کمیته های تخصصی دارد بررسی می‌شود و اختلاف نظر زیادی در این زمینه وجود دارد.

می‌خواهند نشان دهند هموطنان یهودی در ایران زندگی خطرناک و سختی دارند

وی در مورد اخبار منتشر شده درباره مقبره مقدس هموطنان کلیمی در همدان اظهار داشت: بنا سالم هست و این اقدام مشکوک بوده و می‌خواهند نشان دهند هموطنان یهودی در ایران زندگی خطرناک و سختی دارند، در حالی که آنها قرن‌ها است در کنار مردم زندگی می‌کنند.

ایران، یهودستیز نیست، با کودک‌کشی یک حزب مقابله می‌کند

ربیعی گفت: ایران جامعه یهودی‌ستیز نبوده است و ما با زور و کودک‌کشی یک حزب و جریان فکری حاکم مقابله می‌کنیم.

وی در مورد امکان افزایش سفر‌ها در عید فطر عنوان داشت: ما فعلا در دوران کرونا سهمیه نوروزی بنزین نداریم و کماکان شعار ما ماندن در خانه است و توصیه می‌کنیم مردم به جز برای کارهای ضروری سفر نکنند. الان هم سفر به صلاح نیست.

سخنگوی دولت گفت: وضعیت خوبی داریم و تهران کمترین فوتی را از ابتدای شروع کرونا داشته است.

وی در مورد وضعیت کالاهای اساسی در سال ۹۹ اظهار داشت: ما نیازمند تامین مواد اولیه کارخانه ها هستیم و اگر نتوانیم تامین کنیم با یک بیکاری وسیع روبرو خواهیم شد، دارو را نیز باید تأمین کنیم و سعی کردیم با تامین ارز با قیمت مناسب آنها را تامین کنیم.

۸۰ درصد تولید مرغ متکی به ارز است

ربیعی گفت: ۸۰ درصد تولید مرغ متکی به ارز است، ایالات متحده کوچکترین ورود ارز به داخل را کنترل می کند با این توصیف سعی کردیم صادرات را افزایش دهیم، با این وضعیت ادامه تامین همه کالاها با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست.

چرا کالایی را به محض خروج از لیست ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام نمی‌کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: اینکه چرا کالایی را به محض خروج از لیست ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام نمی کنیم، به‌دلیل آن است که حجم زیادی از کالاها با ارز ۴۲۰۰ خریداری شده و هنوز در انبار است و با اعلام خبر باعث افزایش قیمت می شود.

برکناری وزیر صمت یک روند بود، نه ناگهانی

ربیعی در مورد شیوه برکناری رضا رحمانی وزیر صمت و شباهت آن با برکناری‌های دوران دولت گذشته گفت: ضمن تشکر از آقای رحمانی، ما با شیوه‌های قبلی برکناری وزیر مخالفیم؛ این موضوع [برکناری] یک روند بود و ناگهانی نبوده است. اجازه بدید خیلی توضیح ندهم اما در دوران تحریم نیازمند استراتژی های صنعتی و تولیدی جدید هستیم./998/د102/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
ترامپ ! کجایی ببینی با کلی هارت و پورتی ک کردی هیشکی هیچ غلطی نتونست بکنه ...
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
آیا محمد رضا پهلوی هم جرات داشت بدون اجازه آمریکا بنزین به کشورهایی نظیر ونزوئلا بفرستد؟ آیا عربستان با این همه سرمایه و پول جرات می کند یک روز و فقط یک روز مقابل آمریکا بایستد؟ همین که آمریکایی ها بارها ادعا کرده اند که مهمترین تهدید برای ما ایران است برای بیان قدرت ایران کفایت می کند. بنازم به وجود نازنین حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و تمام رزمندگان گوش به فرمان ایشان که خواب رو از تروریست های آمریکایی و صهیوینستی در اقصی نقاط جهان گرفته اند. ضمنا پرسنل و ملوانهایی که نفت ایران رو به ونزوئلا منتقل کرده اند باید مدال شجاعت دریافت کنند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
با تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حضور ایران در امنیت دریانوردی بین المللی، چند سالی است که یک ناو رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی اقیانوس اطلس و در نزدیکی مرزهای آمریکا در حال گشت زنی (و شما بخوانید عرض اندام برای آمریکا) است. این اقدام هوشمندانه یعنی این که ایران با وجود سختی های پشتیبانی از این رزمناو، اصرار بر حضور در این منطقه را دارد تا به شیطان بزرگ بفهماند هر گونه تجاوز به این رزمناو مقدمه ای برای مقابله به مثل ایران با ناوهای غول پیکر آمریکایی است. پس خیلی نگران اقدام آمریکایی ها در ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت به ونزوئلا نباید باشیم ولی در عین حال باید در مقابل اقدام های خلاف قوانین بین الملل آمریکا نباید سکوت کنیم.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
ایران باید به این اقدام غیر قانونی امریکا در ابراههای بین المللی واکنش جدی نشان دهد در غیر اینصورت امریکا جرات خواهد یافت که در دیگر مسیرهای بین المللی نیز همین رفتار غیر قانونی را تکرار و مانع صادرات سوخت ایران بشود اگر چه امریکا نشان داده که به هیچ یک از تعهدات بین المللی پایبند نیست ولی وقتی با کشور قدرتمندی مواجه شود وادار به عقب نشینی خواهد شد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
این ایران اسلامیست که به اعتراف امریکاییهای بیچاره در حال ارسال تجهیزات نفتی و بنزین به امریکای جنوبی است آیااین بزرگترین برای جمهوری اسلامی ایران نیست بعداز نزدیک چهل سال تحریم ..در کنار قطع دست امریکا از منطقه و پرتاب ماهواره ومبرزه عالی و قوی با کرونا پنچ نفتکش عظیم بنزین به منطقه نفوذ امریکا ارسال میکند..اینها رو ماثمره خون حاج قاسم ودیگر شهدا میدانیم....درود خدا بر تمام رزمندگان در تمام عرضه ها
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
آمریکای بی همه چیز به تو چه که دو تا کشور با هم نفت یا بنزین میدن و طلا یا چیز دیگه در ازاش میگیرن. تو بی همه چیز ضد بشر به داعشی ها مثل خودتون جانی و ضد بشر علناً و تو روز روشن پول و خوراک و تجهیزات نظامی میدی، ... وقاحت و بیشرفی و بی وجدانی هم حدی داره والله.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
سلام، آمریکا و غرب همیشه با تشر و قلدری تو دنیا کارشونو جلو بردن یعنی قانون وحشی جنگل، بفرمود سیدالشهدا علیه السلام کشته شدن با عزت بهتر از زندگی با ذلت زیر سایه قلدری یزیدیان زمان است،بقول معروف مرگ یکبار شیون هم یکبار، آمریکا همون کشوری است که می‌گفت اجازه نمیدم یک قطره نفت ایران حتی از خلیج فارس خارج بشه اگر کوتاه می اومدیم به هدفش رسیده بود فردا پهپاد هاش روی سرمون دور می‌زدند و هرکجا رو دوست داشتند می‌زدند و کشتی‌ها هم تو سواحل مان جولان می‌دادند و به اقتدارمان می‌خندیدند، اما وقتی تفنگدارانان را در دریا اسیر کردیم و پایگاه نظامی شونو در زمین متلاشی کردیم و پهباد دویست ملیون دلاری (سه هزار و سیصد ملیارد تومانی) را روی آب‌های سواحل ایران زدیم که کلی اطلاعات و تجهیزات گرانقیمت بدستمان افتادو آرکیو 170 را هم سالم غنیمت گرفتیم، علاوه بر دو بار اسارت تفنگدارانان انگلیسی در دهانه فاو و یکبار توقیف کشتی انگلیسی جلو ناوهای آمریکایی و انگلیسی در سواحل امارات و... حالا فهمیده معنی بزن در رو تموم شده یعنی چی، برو قوی شو گر راحت جان طلبی، که در نظام طبیعت ضعیف پامال است، آری آمریکا این گوی و این هم میدان، بجنگ تا بجنگیم، تا در آینده فرزندانمان نگویند پدرانمان اگر می‌جنگیدند و با افتخار شهید می‌شدند بهتر بود تا با ذلت زندگی کردند و مردند (مثل دوره قاجار و...) و روسیاهی برایمان تا ابد گذاشتند، چو ایران نباشد تن من مباد، بدین بوم بر زنده یک تن مباد، چون ما برای آنکه ایران گوهر تابان شود، خون دلها خورده ایم، رنج دوران برده ایم، بدرود بزرگ مردان ایران زمین بدرود
0
0