۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۵۳۱۵۲
استاد حوزه علمیه:

موضع‌گیری رهبری در قضیه کرونا تجلی عقلانیت عمیق اسلامی و انقلابی است

موضع‌گیری رهبری در قضیه کرونا تجلی عقلانیت عمیق اسلامی و انقلابی است
استاد حوزه با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر تبعیت از نظر کارشناسی در زمینه کرونا، گفت: موضع‌گیری رهبری در این قضیه تجلی عقلانیت اسلامی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام مهدی مکرمی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با اشاره به موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب در قضیه کرونا، نحوه عملکرد رهبری در این موضوع را نماد عقلانیت اسلامی و انقلابی دانست.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی چنین فرمودند که «من البتّه هیچ پیشنهادی را در مورد مساجد و مراکز دعا و مانند این‌ها به ستاد ملّی ارائه نمی‌کنم؛ یعنی من تابع نظر کارشناسی و تشخیص کارشناسی ستاد ملّی هستم لکن می‌خواهم این را بگوییم که مسئله دعا و عبادت بخصوص در ماه رمضان یکی از نیازهای حتمی و اساسی مردم است؛ این با نیازهای مادّی از یک نظر تفاوتی ندارد، از یک نظر بالاتر از نیازهای مادّی مردم است.»

وی با بیان اینکه فراز فوق الحق و الانصاف نماد یک عقلانیت عمیق اسلامی و دینی است، اضافه کرد: رهبر انقلاب با این که در جایگاه بلند فقاهت و مدیریت عالی و کلان جامعه اسلامی بوده و به مسائل کشور اشراف کامل دارند با بیانی درس‌آموز، می‌فرمایند: «من البته هیچ پیشنهادی را ارائه نمی‌کنم... من تابع نظر کارشناسی و تشخیص کارشناسی ستاد ملی هستم... من همان‌طور که گفتم، پیشنهادی ندارم، نظر کارشناسی و بررسی شده ستاد را معتبر می‌دانم... این‌ها بررسی کنند مسئله را و تصمیم‌گیری کنند، هرچه تصمیم‌گیری کردند، بر عهدهٔ من و همهٔ مردم است که بر طبق آن تصمیم‌گیری‌ها انشاء الله عمل بشود...».

حجت‌الاسلام مکرمی گفت: این نوع نگاه و مواجهه نقطه اعتدال بین دو افراط و تفریط مطلق‌انگارانه است. یکی دست روی دست گذاشته و گویا در جامعه غایب است و دیگری با نگاهی بدبینانه همه چیز را حتی کارشناسی کارشناسان را به صواب نمی‌داند و ناخواسته در دوگانه سلامت و معنویت می‌دمد.

وی تصریح کرد: نگاه امام خامنه‌ای اما تبعیت از نظر کارشناسان است با یک قید لازم و آن این که از آنجا که بهداشت معنوی و توجه به خدا و مناجات با حضرت حق خصوصاً در ماه یک نیاز عمومی است لازم است در کنار نظر کارشناسان بهداشت، نقطه نظرات کارشناسان دینی هم شنیده شود. نظرات موافق و مخالف بررسی شود و نتیجه برای عمل به مردم ابلاغ شود.

حجت‌الاسلام مکرمی گفت: علت توجه به نظرات کارشناسان دینی هم معلوم است؛ چون ایشان درکی تخصصی‌تر و عمیق‌تر از نیازهای روحی مردم دارند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طبعاً نتیجه این جمع‌بندی که جمع بین معنویت و سلامت است درزمینهٔ بازگشایی مساجد و برپایی نمازهای جمعه و جماعت برای همگان باید مُتَّبَع است، افزود: انتظار است این سبک مواجهه و مدیریت رهبر حکیم انقلاب اسلامی برای همگان پیاده‌سازی و اجرایی شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات