۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۵۳۱۶۰
عضو هیأت علمی دانشگاه دفاع ملی:

وجوب فقهی بازپس‌گیری فلسطین | هدف اسرائیل رسیدن به مرزهای ایران است

وجوب فقهی بازپس‌گیری فلسطین | هدف اسرائیل رسیدن به مرزهای ایران است
حجت الاسلام جهان بزرگی هدف اسرائیل را رسیدن به مرزهای ایران دانست و گفت: از لحاظ فقهی، جهاد برای بازپس‌گیری حق فلسطینیان از رژیم اشغالگر قدس واجب است.

حجت الاسلام احمد جهان بزرگی، عضو هیأت علمی دانشگاه دفاع ملی در گفت‌­وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر ضرورت وحدت امت اسلامی علیه رژیم اشغالگر قدس تأکید کرد و گفت: در عالم سیاست، وحدت امت اسلامی حول مشترکات دینی و اهداف عالی امت اسلام، لازم و ضروری است؛ حضرت امام خمینی(ره) آزادی قدس و فلسطین را آرمان مسلمانان جهان و محور وحدت امت های اسلامی قرار داده ­اند.

وی با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) درباره روز قدس و آزادی فلسطین گفت: معمار بزرگ انقلاب فرمودند که بیرق آزادی فلسطین و قدس توسط جمهوری اسلامی ایران برافراشته شود تا ممالک اسلامی زیر این پرچم جمع شوند و تمام ابرقدرت های جهان بفهمند که نمی­ توان بر جهان اسلام سلطه پیدا کنند.

حجت الاسلام جهان بزرگی، یاری رساندن به مظلومان عالم را از اهداف و آرمان­‌های اساسی دین اسلام دانست و گفت: در زمان جنگ جهانی اول، منطقه فلسطین در اختیار یهودیان قرار گرفت و یک میلیون نفر از مسلمانان مظلوم از سرزمین خودشان اخراج شدند و رژیم اشغالگر قدس جنایت ها و کشتارهای بسیاری را در این منطقه انجام داد؛ بنابراین از لحاظ دینی و عقلی نمی­‌توان به این جنایت ها بی توجه و بی تفاوت بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه دفاع ملی بیان کرد: امت های اسلامی باید به این مسأله توجه کنند و نباید امور امنیتی و استراتژیک نظام آنها تنها به مرزهای داخلی آنها محدود شود.

حجت الاسلام جهان بزرگی ابراز کرد: اگر امت اسلامی از منظر سیاسی و حقوقی به دفاع از فلسطین نپردازند، طرح و هدف اسرائیلی ها در گسترش سرزمین نیل تا فرات تحقق خواهد یافت و رژیم صهیونیستی به مرزهای ایران و همسایگی نظام اسلامی خواهد رسید و با وجود خوی تجاوزگری‎اش به مرزهای ایران تعرض خواهد کرد.

وی حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین را از اهداف استراتژیک نظام ایران دانست و گفت: باید دشمنان قسم خورده نظام اسلامی ایران را در همان سرزمین سرکوب کرد و امت ­های اسلامی دست رژیم صهیونیستی از قدس شریف قطع نمایند تا اینکه طرح معامله قرن و خاورمیانه بزرگ تحقق نیابد.

عضو هیأت علمی دانشگاه دفاع ملی ابراز داشت: خداوند هیچ راهی برای تسلط کفار بر امت‎های اسلامی و مسلمانان قرار نداده و اگر رژیم صهیونیستی در این دوران علیه مسلمانان به ویژه مردم مظلوم فلسطین، ظلم و جنایت می‎کند؛ از لحاظ فقهی، جهاد برای بازپس‌گیری حق فلسطینیان از رژیم اشغالگر قدس واجب و لازم است./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات