۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۵۳۱۸۸
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با رسا:

مسابقه مرتجعین منطقه بر سر اجرای سیاست سازش با اسرائیل

مسابقه مرتجعین منطقه بر سر اجرای سیاست سازش با اسرائیل
کوشکی با اشاره به تحولات منطقه و حساسیت روز قدس گفت: امسال زمان به بارنشستن بذرهای مقاومت است، از این جهت برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب، رهبر انقلاب خودشان سخنران روز قدس هستند.

محمدصادق کوشکی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تحولات منطقه و حساسیت روز قدس در شرایط کنونی اظهار داشت: امسال زمان به بار نشستن بذرهایی است که از سوی جمهوری اسلامی و وفاداران به انقلاب اسلامی طی چهل و یک سال در سراسر جهان با نفس امام راحل و پیگیری جمهوری اسلامی جهت آزادی قدس کاشته شده است.

امسال زمان به بارنشستن بذرهای مقاومت است

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر گروه‎هایی که سابقا در جبهه خلق با ایدئولوژی کمونیسم و چپ در فلسطین فعالیت می‎کردند، امروز با افتخار تصویر سیدحسن نصرالله و قاسم سلیمانی را برافراشته‎اند و همچون کتائب شهید ابوعلی، رزمایش روز قدس خودشان را در چند صد متری اسرائیل برگزار کردند تا دنیا بداند که این خط جمهوری اسلامی است که قصد دارد فلسطین را آزاد کند.

وی به حساسیت روز قدس امسال اشاره کرد و گفت: امروز رژیم اسرائیل در سکوت اروپا زیر چتر تحولات کرونا که اخبار جهان را پوشش داده، برخلاف قطعنامه 242 و همه توافقاتی که با عرفات و دولت ابومازن داشته‎، اشغالگری را به حداکثر رسانده است و کرانه باختری را به فلسطین اشغالی الحاق می‌کند.

کوشکی یادآور شد: امروز دشمن اسرائیلی از مرز شهرک سازی گذشته و غیر از سیاست یهودی سازی بیت المقدس به الحاق سرزمین‎های اشغالی رسیده است.

جدیت رژیم صهیونیستی و آمریکا در اشغالگری

وی به جدیت رژیم صهیونیستی در اشغالگری اشاره و تصریح کرد: در سال‎های اخیر اسرائیل گام‎های سنگینی را با حمایت آمریکا برداشته است، از جمله انتقال پایتخت از تلاویو به بیت المقدس، انتقال سفارتخانه آمریکا، جاانداختن سیاست یهودی سازی قدس و در حال حاضر نیز این گام جدید الحاق سرزمین‎ها را آغاز کرده‌‎ است.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به ادامه سیاست سازش کشورهای حاشیه خلیج فارس با اسرائیل ابراز داشت: از طرفی ما در کشورهای منطقه عقب نشینی‎های وحشتناکی را مشاهده می‎کنیم، عمان شروع به برقراری رابطه کرده، امارات نشان داده که حاضر است سفارت اسرائیل را در ابوظبی دایر کند و در حال حاضر یک مسابقه‎ای میان کشورهای عرب منطقه با محوریت سیاست سازش در حال شکل گیری است.

اسرائیل در آستانه زدن پرچم در کشورهای حاشیه خلیج فارس

وی افزود: عقب نشینی از آزادی قدس و سیاست سازش برخی کشورهای مرتجع منطقه بدین معنا است که امروز ما باید شاهد پرچم منحوس اسرائیل در سواحل جنوبی کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم، این جدای از روابط پنهانی است که تا به حال داشته‎اند و در حال حاضر قصد دارند این رابطه را رسمی و علنی داشته باشند که این نشاندهنده جدیت صهیونیست‎ها و پیشرفت آنها در این زمینه است.

کوشکی افزود: از سوی دیگر صهیونیست‌ها، فشار جدی به سوریه وارد می‌کنند و هر نقطه ای را که احساس کنند حضور محور مقاومت در آنجا حس می شود با جنگنده و پهباد هدف قرار می دهند و نمی خواهند که محور مقاومت در سوریه جاگیر شود؛ از سوی دیگر سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهای اروپایی هجمه سنگینی را علیه حزب الله شروع کرده‎اند و حزب الله را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی می‎کنند.

رویش‌ها در جبهه مقاومت

وی به رویش‌ها در جبهه مقاومت اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار این هجمه‏‎ها رویش‎هایی نیز وجود دارد، به دلیل شکاف‎های سیاسی، اختلافات درونی و کاهش شدید روحیه نظامیان رژیم صهیونیستی، این رژیم در ضعیف‌ترین وضعیت ممکن در سال‎های اخیر قرار گرفته و ارتش آن به شدت دچار کمبود روحیه است و فقط به زنده ماندن نفراتش فکر می‌کند؛ این رژیم در چند ماهه اخیر فاقد دولت بوده و به خاطر جنگ قدرت میان صهیونیست‎ها و سران احزاب صهیونیستی رها بوده است.

اهمیت روز قدس با سخنرانی رهبر معظم انقلاب

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت روز قدس امسال با سخنرانی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: در چنین فضایی امسال روز قدس را داریم، به همین دلیل امسال برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب، رهبر معظم انقلاب خودشان سخنران روز قدس هستند که بی سابقه است و این تعیین کننده فرضیاتی است که در گفت‌وگو مطرح شد و از آنجا که صهیونیست‎ها و آمریکایی‎ها در پروژه اشغالگری بسیار جدی هستند؛ ما نیز باید جدی بودن نظام خودمان را برای نابودی اسرائیل از طریق مختلف نشان دهیم.

وی به کم کاری مجلس دهم اشاره کرد و گفت: در این شرایط بسیار شرم آور است که مصوبه ممنوعیت هرگونه مسابقه با رژیم صهیونیستی در مجلس دهم از دستور کار خارج و حذف می ‌شود و این ناکارآمدی به کلکسیون مجلس دهم اضافه می‎شود.

افزایش حضور فرهنگی و هنری امت حزب الله در فضای مجازی

کوشکی، افزایش حضور فرهنگی و هنری در فضای مجازی را مهم خواند و تأکید کرد: امیدواریم در روزهای باقیمانده، امت حزب الله و بچه‎های آتش به اختیار، جور لکه ننگ مجلس دهم و کسانی که آب به آسیاب دشمن می‎ریزند را بکشند و با توجه به محدودیت ایجاد شده از کرونا با افزایش حضور فرهنگی و هنری در فضای مجازی به امر حضرت امیر(ع) و در تحقق فرمایش ایشان یاور مظلومان و دشمن ظالمان باشند و در جهت آزادی قبله اول مسلمانان حرکت کنند./ت300/ف

ارسال نظرات