۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۵۳۲۲۵
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در گفت‌وگو با رسا:

فعالان رزمایش مواسات تحت مدیریتی قوی سازماندهی شوند

فعالان رزمایش مواسات تحت مدیریتی قوی سازماندهی شوند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت هماهنگی مراکز خیریه تحت یک مدیریت قوی، گفت: همه باید از تجارب نهادهای خیریه استفاده کنند که کار به زودی روی ریل قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک مؤمنانه اظهار داشت: مدتی است که ابتلای به ویروس کرونا به عنوان یک بلای جهانی هم سلامت جوامع و هم اقتصاد کشورها را هدف قرار داده و چه بسا اصلاً پیش بینی برخی این است که این ویروس بتواند نظام سیاسی حاکم بر دنیا و ارتباطات بین المللی را تحت الشعاع قرار دهد.

وی به نقش مدیران در ارائه الگوی تمدن نوین اسلامی به جهانیان پرداخت و گفت: در این وضعیت، جمع کردن این ابتلای عمومی در هر کشوری و ساماندهی آن، مورد دید همه جوامع است؛ در کشور ما هم که اساسش بر مدیریت جامعه توسط ولی فقیه و مبنای آن بر جمهوریت و مردم سالاری دینی است، در حقیقت اگر یک مدیریت موفقی داشته باشیم، راه را برای ارائه بهتر الگوی تمدن نوین اسلامی هموار می کند.

ضرورت برنامه ریزی دقیق در راستای اجرای رزمایش عمومی کمک‌های مؤمنانه

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، باید یک رزمایش عمومی ایجاد کرد، اظهار داشت: باید موجی ایجاد کنیم که همه مردم جامعه کشورمان پای کار این رزمایش بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که باید زمینه ساز ایجاد جامعه مهدوی باشیم، اظهار داشت: این انگیزه خیلی خوب و زیبایی است که مردم را برای همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه بسیج می کند تا در حکومت حضرت مهدی(عج) نقش ایفا کنند.

وی بر ضرورت انعکاس کمک رسانی های مردم در رسانه ها تأکید و تصریح کرد: توصیه می شود که هر جا این کمک مؤمنانه در محلی شکل گرفت، برای ایجاد این رزمایش عمومی، عملکرد خود را معرفی کنند؛ بحمدالله رسانه ها، خبرگزاری ها و فضای مجازی زمینه خوبی است تا این که کارهای زیبای مردم را در این کار خیر به نمایش بگذارند و دیگران را تشویق کند تا پای کار بیایند.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری افزود: کمک باید مؤمنانه باشد، یعنی تنها مقصود این نباشد که اطعامی صورت گیرد و شکمی سیر شود و تنها جنبه مادی آن مد نظر نباشد، بلکه باید معلوم باشد که این کار از سوی یک مؤمن انقلابی دارد صورت می گیرد.

لزوم ارائه بسته‌های فرهنگی در کنار کمک‌های مادی

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر لزوم همراه بودن بسته معنوی در کنار کمک مادی اظهار داشت: همینطوری که قرار است که به زندگی مادی مردم برسیم، این کمک ها بایستی رنگ معنوی داشته باشد و بسته معنوی هم به همراه داشته باشد.

وی به اهمیت سازماندهی مراکز یاری رسان به نیازمندان پرداخت و گفت: این کار باید سازماندهی شود و طوری نباشد که هر فردی جزیره ای عمل کند، بلکه مراکز خیریه در هر محل باید هماهنگ عمل کنند و یک محوریت و مدیریت قوی وجود داشته باشد و مساجد و بسیج از تجارب نهادهای خیریه استفاده کنند که کار به زودی روی ریل قرار بگیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت شناسایی منابع مالی نهفته در کمک رسانی به نیازمندان تصریح کرد: شناسایی تأمین منابع مالی، نکته دیگری است که خیلی مواقع منابع نهفته ای است که به سراغ آن نرفته اند و برای این که کمک ها خوب باشد، باید منابع به خوبی شناسایی شود.

وی با بیان این که در دستگیری از نیازمندان، بایستی به سراغ افراد نیازمند عفیف رفت، افزود: نکته دیگر این که در این کار خیر باید عنایت داشت که به سراغ افراد عفیف و افرادی که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند، برویم، اما وقتی که صحبت از کمک می شود، متأسفانه حتی افرادی که نیازمند نیستند هم سر می کشند؛ چنانچه روایات ما نیز بر این نکته تأکید دارند.

اهمیت استمرار کارهای خیر

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که در کمک رسانی باید از همسایگان شروع کرد، اظهار داشت: چه بسا به افراد دورتر کمک می کنیم و از کمک به نزدیگان غافل می شویم.  

وی با اشاره به ضرورت استمرار در کار خیر و موقتی نبودن آن گفت: نکته دیگر استمرار است که گاهی اوقات موجی ایجاد می شود و در ادامه، دیگر خبری از کمک رسانی ها نخواهد بود و افراد نیازمند مشکلات‌شان تا حدی حل می شود؛ باید عنایت داشت که این کار خیر استمرار داشته باشد.

پایه و اساس تمدن جدید غرب بر دین زدایی بود

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص تمدن غربی پرداخت و تصریح کرد: تمدن جدید غرب، تمدنی است که بعد از این که متأسفانه کلیسا با بد عمل کردن خود زمینه برای تمدن جدید غربی محیا کرد، این تمدن شکل گرفت و پایه و اساس آن بر دین زدایی و سکولار معرفی کردن حکومت و حاکمیت بود.

وی با بیان این که تمدن غرب، دین را ارتباط شخصی با خدا معرفی کرد، افزود: البته به این مسأله اکتفا نکردند و دین را در عرصه های فرهنگ، اقتصاد و غیره یک ارتباط شخصی با خدا معرفی کردند و در غیر آن هم این فرهنگ را حاکم کردند که اساس آن، دنیا طلبی، نفع طلبی و رفاه مادی بود و در کنار آن، شعارهای حقوق بشری و آزادی را به عنوان شعارهای خود مطرح می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به مطرح کردن تمدن نوین اسلامی از سوی رهبر انقلاب پرداخت و اظهار داشت: با توجه به این که این فرهنگ در صدد غلبه بر همه فرهنگ ها و تمدن ها است، رهبر معظم انقلاب با ابتکار خود فرهنگ تمدن نوین اسلامی را مطرح کردند.

وی گفت: به کسانی که در زمانی مسؤول ارشد نظام بودند و گفت و گوی تمدن ها را مطرح کردند، باید گفت که بیایید تمدن غربی ها را ببینید.

ضرورت تلاش در راستای جهانی کردن الگوی تمدن نوین اسلامی

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری به لگدمال کردن اصول اخلاقی و ارزش های انسانی توسط غربی ها در شیوع ویروس کرونا پرداخت و تصریح کرد: فرهنگ غربی در این وضعیتی که یک ویروس تک سلولی قدرت های پوشالی آن ها را به زانو در آورده، چطور اخلاق، انسانیت و ارزش ها را زیر پا گذاشتند و سرقت های کلان مواد بهداشتی و دارویی و توحش پنهان خود را آشکار می کنند و به دنبال منافع شخصی خود هستند.

وی بر ضرورت تلاش در راستای جهانی کردن الگوی تمدن نوین اسلامی تأکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در گام دوم فرمودند که تمدن نوین اسلامی هرگز به آرمان های خود خیانت نکرده و نمی کند؛ این یک درس عبرتی است که به فرموده قرآن باید همه مردم دنیا درس بگیرند و بداند و ببینند که آن چه که فریاد رس آنها است، تمدن نوین اسلامی است که باید با همکاری همه مردم، این الگوی زیبا را به نتیجه رسانده و به تمام دنیا ارائه دهیم./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات