۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۵۳۳۴۷
روحانی کشمیری در گفت وگو با رسا؛

روز قدس محور وحدت امت اسلامی است | اسرائیل جراحتی بر پیکر امت اسلامی است

روز قدس محور وحدت امت اسلامی است | اسرائیل جراحتی بر پیکر امت اسلامی است
یکی از روحانیان کشمیر گفت: امام خمینی (ره) وجدان بشریت را در مورد مساله فلسطین بیدار و مردم را از جنایات رژیم صهیونیستی آگاه کرد.

سومین وبینار بین المللی خبرگزاری رسا در آستانه روز جهانی قدس با عنوان «نهادینه کردن عادی سازی روابط؛ پافشاری حاکمان عربی و مخالفت ملت ها» به زبان انگلیسی برگزار شد.

در این وبینار حجت الاسلام شیخ شفیق هدی مدیر مذهبی سازمان بشردوستانه اسلامی و امام جماعت مسجد کیتچنر در کانادا و سیف علی بودگامی از فعالان سیاسی کشمیر و سید کرار هاشمی از محققان و اساتید حوزه های علمیه در کشمیر مشارکت داشتند و به بررسی ابعاد مختلف برگزاری روز جهانی قدس در سایه شیوع ویروس کرونا و مظلومیت مردم فلسطین پرداختند.

حجت الاسلام سید کرار هاشمی، از اساتید حوزه علمیه، در گفت وگو با بین الملل خبرگزاری رسا، روز قدس را بسیار مهم ارزیابی کرد.

این روحانی کشمیری گفت: اسرائیل جراحتی است که از سوی صهیونیست ها و قدرت های استکباری بر پیکره جهان اسلام وارد شده است که این زخم هر روز عمیق تر می شود. فلسطین با بدترین انواع نقض حقوق بشر مواجه بوده است و جهان اسلام به جای آن که بازیچه قدرت های غربی باشد باید برای نجات فلسطین متحد شود. روز قدس روزی است که در آن سرنوشت ملت های مظلوم رقم می خورد.

امام خمینی وجدان بشریت را پیرامون مساله فلسطین بیدار کرد

سید هاشمی افزود: امام خمینی (ره) وجدان بشریت را در مورد مساله فلسطین بیدار و مردم جهان را از جنایات رژیم صهیونیستی آگاه کرد. به ابتکار امام خمینی همه ساله صدها هزار نفر در راهپیمایی هایی در سراسر جهان برای دفاع از مسلمانان مظلوم به ویژه فلسطینیان تظاهرات می کنند.

سید هاشمی با بیان این که قدس اولین قبله اسلام و متعلق به مسلمانان است، گفت: بین علمای اسلام اشتراک نظر وجود دارد که اگر بخشی از سرزمین های اسلامی از سوی دشمنان اسلام اداره شود، وظیفه بر همه مسلمان است که برای آزادی آن منطقه تلاش کنند.

این روحانی کشمیری با اشاره بر این که زندانیان فلسطینی باید آزاد شوند گفت: زنان و مردانی که در خیابان های قدس، غزه و سایر شهرهای فلسطین مورد حمله صهیونیست ها قرار می گیرند، تنها نیستند چرا که ما تا آخرین قطره خون خود در کنار آنان خواهیم ایستاد.

سید هاشمی از سازمان ملل به عنوان مهمترین سازمان بین المللی خواست که فلسطین به پایتختی قدس را دولتی مستقل اعلام کنند تا همه شهرک سازی های غیر قانونی در اطراف قدس و کرانه باختری فورا پایان یابد؛ هزاران فلسطینی از جمله زنان و کودکان زندانی در بند رژیم صهیونیستی آزاد شوند؛ و اسرائیل به عنوان رژیمی تروریستی اعلام شده و تمامی مقامات آن بعد از محاکمه در دادگاه بین المللی، مجازات شوند.

وی افزود: امسال به دلیل ویروس کرونا، مردم سراسر جهان باید در رسانه های اجتماعی روز قدس را برپا داشته و حمایت خود از مردم بی دفاع فلسطین را اعلام کنند.

ارسال نظرات