۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۵۳۳۵۴

شیعه پاسخ می‌دهد

شیعه پاسخ می‌دهد
بی‌شک مهم‌ترین ابزار نظام سلطه جهانی برای بسط سیطره خود بر جهان و انسان، رسانه‌های گوناگون نوشتاری، دیداری و شنیداری است

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، بی‌شک مهم‌ترین ابزار نظام سلطه جهانی برای بسط سیطره خود بر جهان و انسان، رسانه‌های گوناگون نوشتاری، دیداری و شنیداری است، که با نفوذ به اعماق ذهن‌ها و اندیشه‌ها در صدد ایجاد بستر مناسب برای این آرزوی پلید و شیطانی‌اند. رسانه‌های شیطانی از طریق ایجاد تردید در باورهای بنیادین و ارزش‌های هویت‌بخش، فرایند گسست میان انسان و هویت او را دنبال نموده و او را به منجلاب پوچی، بی‌هویتی و سرگشتگی می‌اندازند و از این راه زمینه را برای سلطه‌پذیری و وادادگی به خواسته‌های جهان‌خوارانه استبداد جهانی مهیا می‌کنند.

در این میان اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به لایه‌های گوناگون جامعه، تکلیف انسانی - الهی فرهیختگان با بصیرت و دردمند است که با اشراف کامل به فضای فکری جامعه، شبهات، جریان‌ها و افراد شبهه‌افکن، شیوه‌های القای شبهه، اهداف آن را شناسایی کرده و با حضوری سریع، به‌روز، قوی و مبتنی بر نیاز زمان و مخاطب، غبارهای شبهه و ابهام را بزدایند و روان‌های تشنه را از زلال معارف الهی سیراب نمایند.

شبهه‌ها و شایعاتی که این روزها در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای با سرعت خیره کننده‌ای منتشر می‌شود جز ایجاد یأس، خشم، دشمنی، ناامیدی، درگیری‌های اجتماعی، جنگ‌های داخلی و فروپاشی ایران عزیز هدفی را دنبال نمی‌کند.  آنچه در این کتاب تهیه شده پاسخ به بخشی از مهم‌ترین شبهه‌های اعتقادی مطرح شده درباره شیعه است.

ساختار مطالب

در کتاب «شیعه پاسخ می‌گوید» به ده موضوع و شبهه مهم در باب شیعه پرداخته می‌شود و بر اساس این ده موضوع ده فصل در کتاب دیده می شود:

فصل اول: در این فصل که با عنوان «قرآن از هر گونه تحریف منزه است» نگارش یافته است. نویسنده به بحث منزه بودن قرآن از هر گونه تحریف اشاره کرده است و در زیر این عنوانبرخی عناوین همچون دو کتاب از دو گروه و دلایل عقلی و نقلی دیده می شود.

فصل دوم: در این فصل که با عنوان «تقیه در کتاب و سنت» مشخص شده به بحث مهم تقیه و شرایط آن برای انجامش پرداخته شده است و تقیه چیست؟، فرق تقیه با نفاق، تقیه در ترازوی عقل، تقیه در کتاب و ... از مطالب این فصل است.

فصل سوم: در فصل سوم این کتاب با عنوان «عدالت صحابه» خوانندگان با مطالبی با عنوان های  دو عقیده متضاد، تندروان تنزیه، پرسش‌های بی‌جواب، صحابه کیانند؟، آیا همه صحابه بدون استثناء عادل بودند؟، شهادت تاریخ آشنا می شوند.

فصل چهارم: در این فصل از کتاب با عنوان «احترام به قبور بزرگان» مطالب سابقه تاریخی، توهم شرک در زیارت قبور، زنان و زیارت قبور، آیا بنای قبور ممنوع است؟ بررسی شده است.

فصل پنجم: عنوان این فصل «نکاح موقت» است و در آن موضوعات متعه یا ازدواج موقت، ازدواج مسیار، ازدواج موقت چیست؟، سوء استفاده‌ها، چه کسی متعه را تحریم کرد؟ و ... واکاوی شده است.

فصل ششم: عنوان فصل ششم «سجده بر زمین» است و درآن موضوعاتی همچون اهمیت سجده در میان عبادات، سجده برای غیر خدا جایز نیست، بر چه چیز باید سجده کرد و ... توضیح داده شده است.

فصل هفتم: عنوان فصل هفتم «جمع میان دو نماز» است و در آن آثار اصرار بر پنج وقت در جوامع اسلامی و روایات جمع میان دو نماز شرح داده شده است.

فصل هشتم: «مسح پاها در وضو» عنوان این فصل است و مطالبی مانند قرآن و مسح بر پاها، توجیه‌های عجیب، اجتهاد در مقابل نص، مسح بر روی کفش‌ها، شریعت سهل و آسان و ... در آن دیده می شود

فصل نهم: عنوان فصل نهم «بسم الله جزء سوره حمد است» و برخی از عناوین این فصل عبارت است از: یک نکته شگفت انگیز، احادیث نبوی در جمهر به بسم الله.

فصل دهم: «توسل به اولیاء الله» عنوان این فصل است و می توان موضوعات توسل گستره آیات و دلیل عقل و توسل در روایات اسلامی را در آن مطالعه کرد.

ویژگی‌های اثر

در این کتاب که به نویسندگی حضرت آیت الله مکارم شیرازی(دام ظله) نگاشته شده است، روشی ابتکاری و جالب برای تقویت صفوف دیده می شود. در این روش، این مسأله کاملا روشن خواهد شد که موارد مهم اختلاف پیروان مکتب اهل بیت (ع) با اهل سنت، ریشه در کتاب‌های معروف آنها دارد و مدرک یا مدارک روشن آن چه شیعه در این موارد می‌گوید، در کتب اهل سنت است.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب می‌توان به جمع آوری شبهات معروف که در مورد شیعه مطرح می‌شود در یکجا و پاسخ دادن متقن و مختصر به این شبهات دانست.

از ویژگی‌های دیگر این کتاب استدلال به دلائل عقلی و نقلی برای حل شبهاتی که در مورد شیعه مطرح می‌شود دانست.

برشی از کتاب

یکی از گناهان کبیره در پیشگاه خداوند، متهم ساختن دیگران به اموری است که هرگز نگفته‌اند و انجام نداده‌اند. ما در همه جا گفته‌ایم و می‌گوییم که هیچ کس از محققان و علمای بزرگ شیعه - به شهادت کتابهایشان ۔ قائل به تحریف قرآن نبوده و نیستند، ولی گروهی متعصب و لجوج باز این تهمت را تکرار می کنند.

معلوم نیست چه جوابی برای يوم المعاد فراهم ساخته‌اند که هم تهمت می‌زنند و هم قرآن مجید را بی‌اعتبار می‌کنند.

اگر بهانه شما بعضی از روایات ضعیف است که در بعضی از کتب ما آمده، این گونه روایات ضعیف در منابع حدیث و تفسیر شما نیز آمده که قبلا به آن اشاره شد.

هیچ مذهبی بر پایه روایات ضعیف بنا نمی شود، و ما هرگز به خاطر کتاب «الفرقان في تحريف القرآن» ابن الخطيب مصری و آن روایات ضعیف که درباره تحریف دارید، شما را متهم به تحریف قرآن نمی کنیم و قرآن مجید را فدای تعصب های مخرب نخواهیم کرد.

این همه سخن از تحریف قرآن نگویید، به اسلام و مسلمین و قرآن ستم نکنید و به خاطر تعصب‌های مذهبی از اعتبار قرآن مجید که سرمایه اصلی مسلمین جهان است، با تکرار کلمه تحریف نکاهید، بهانه به دست دشمن ندهید، شما اگر می خواهید از این طریق از شیعه و پیروان مکتب اهل بیت (ع) انتقام بگیرید، بدانید ناآگاهانه اساس اسلام را متزلزل می سازید، چرا که می گویید گروه عظیمی از مسلمین قائل به تحریف قرآن هستند، این ظلم عظیمی بر قرآن مجید است. با صراحت می‌گوییم هیچ کس از محققان شیعه و اهل سنت قائل به تحریف قرآن نیستند و قرآنی را که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد، با آنچه امروز در دست مسلمین است کاملا یکی است.

جمع بندی

این کتاب یک منبع کاملا سودمند درباره پاسخ به شبهات در مورد شیعه است. علاقه‌مندان به شناخت بیشتر نسبت به اعتقادات شیعه و همچنین مبلغان و طلاب گرامی برای پاسخ متقن به شبهات می‌توانند از این کتاب بهره فراوان ببرند. هر خواننده‌ای پس از مطالعه این کتاب می‌تواند در مقابل شبهات مطرح در مورد شیعه کاملا اظهار نظر کرده و پاسخی درست به آنها دهد./826/ن601/ف

 

م/شیعه پاسخ می‌دهد

ارسال نظرات