۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۶۵۳۳۷۸
آیت الله توکل:

وظیفه رسانه بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به جامعه است

وظیفه رسانه بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به جامعه است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر افراد انقلابی وارد میدان نشوند دشمنان وارد عرصه می‌شوند پس نیرو‌های انقلابی نباید عرصه را برای دشمن فراهم کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری چهارشنبه شب در دیدار با اصحاب رسانه بابل گفت: اگر افراد انقلابی وارد میدان نشوند دشمنان وارد عرصه می‌شوند پس نیرو‌های انقلابی نباید عرصه را برای دشمن فراهم کنند.
 
وی با بیان این که در دنیای امروز رسانه‌ها مسؤولیت سنگینی برای حفظ انقلاب برعهده دارند، افزود: رسانه ها باید با بصیرت افزایی به مردم آگاهی دهند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمن در لباس دین به ارزش‌های دینی ضربه وارد می‌کند، ادامه داد: باید در ابتدا دشمن را شناخت، زیرا دشمن هیچ گاه با جنگ نظامی وارد میدان نمی‌شود اما برای خود نیرو سازی می‌کند و باید حواسمان به نیرو سازی دشمنان باشد.

آیت الله توکل با بیان این که رسانه ملی وظیفه دارد دستاورد‌های نظام اسلامی را برای مردم تشریح و تبیین کند، بیان داشت: رسانه باید از همه ظرفیت‌های موجود در راستای تشریح و تبیین خدمات نظام اسلامی در جامعه استفاده کنند.
 
وی تأکید کرد: تقویت حلقه‌های همگرایی طیف‌های رسانه‌ای در اهداف مشترک و اعتمادسازی عمومی از سوی رسانه‌ها باید جدی گرفته شود چرا که اعتماد سازی گام جدی در جلب اعتماد عمومی است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری، پیگیری اندیشه های های رهبری و همچنین مطالبات مردم را از جمله مهم ترین وظایف رسانه‌ها برشمرد و گفت: در این راستا باید با توسعه علمی و تولید برنامه‌های همراه با پیوست پژوهشی، گسترش سبک زندگی ایرانی و اسلامی خوراک فکری مردم را مهیا کرد.

آیت الله توکل در بخشی دیگری از سخنان خود افزود: منظور از انقلاب رسانه‌ای تحول در سخت افزار‌ها نیست؛ بلکه انقلاب در محتوای رسانه‌ای و نرم افزارها است که شامل افکار و ارزش‌های دینی و ایده و آرمانی است و  رسانه‌ها برای رسیدن به آینده مطلوب باید از حالت سستی خارج شوند.

وی با بیان این که مردم باید آگاه باشند تا مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد می‌کند را به نظام و رهبری نسبت ندهند، افزود: البته باید با مدیریت درست افرادی برسرکارآیند که لایق پست شان باشند و افرادی که لایق پستشان نیستند کنار بروند تا فرصت برای یک فرد لایق فراهم شود و مشکلات مردم حل شود.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین به اعتماد و امید بخشی به جوانان اشاره کرد و گفت: میدان‌داری جوانان و ورود آن‌ها به عرصه مدیریت در روز‌های آغازین انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله دفاع مقدس دقیقاً همان نقطه عطفی بود که باعث شد انقلاب نوپای ملت ایران بتواند در مقابل انواع مشکلات و تهدیدات داخلی و خارجی مقاومت کند و امتحان‌های مختلف را با سربلندی پشت سر بگذارد.
 
آیت الله توکل در پایان سخنان خود گفت: امروز روز کار و حرکت دولت، مسؤولان، ملت و بخصوص جوانان است که باید ظرفیت‌های بالا استفاده فراوان و گسترده کشور را شناسایی و بهره برداری کنند./950/پ310/ق
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
چرا مفسدان زندان می روندو اعدام میشوند اما فساد ریشه کن نمیشود؟
0
0