۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۵۳۳۹۱
امام جمعه اهواز تشریح کرد؛

عوامل قساوت قلب در کلام ائمه اطهار

عوامل قساوت قلب در کلام ائمه اطهار
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد علل و ریشه‌های قساوت قلب را براساس روایات معصومین (ع) تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، صبح امروز در ویژه برنامه سحرخیزان پیرامون عوامل و ریشه‌های قساوت قلب اظهارداشت: رسول خدا (ص) گوش دادن به آهنگ‌های حرام، شکار برای تفریح و خادم سلطان ظالم شدن را از عوامل قساوت قلب می‌شمارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه برخی ها، موسیقی را غذای روح می‌دانند، خاطرنشان کرد: چنین سخنی جزء اباطیل است و به مثابه پستانکی می‌باشد که به هنگام جداسازی فرزند از شیر مادر به او داده می‌شود؛ موسیقی طبق روایت ها، غیرت از مرد و حیا را از زن می‌برد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه شکار برای امرار معاش زندگی هیچ منعی ندارد، ادامه داد: آرزو‌های طولانی، سخن زیاد بدون یاد خدا، ترک عبادت ها، زیادی گناهان، ثروت زیاد و نگاه به چهره بخیل دیگر عوامل قساوت قلب براساس روایات است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه ثروت زیاد اگر در راه خدا صرف شود مایه خیر و برکت است، گفت: ثروتی که برای خانواده و نیازمندان صرف شود روز به روز بر آن افزون خواهد شد، اما ثروتی که انسان را از یاد خداوند غافل کند، مذموم و سبب فساد در دین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان در صورت عدم اصلاح، قسی القلب می‌شود، عنوان داشت: برخی‌ها خود را فریب می‌دهند که علی رغم ادای نماز و روزه زندگی شان به تنگی می‌افتد، اما باید دانست که نباید به سبب امتحانات الهی، عبادت‌ها را ترک کرد./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات