۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۵۳۴۰۲
به مناسبت روز قدس؛

مسأله آزادسازی قدس از دیدگاه علمای شیعه و سنی کرمانشاه بررسی شد

مسأله آزادسازی قدس از دیدگاه علمای شیعه و سنی کرمانشاه بررسی شد
مسأله آزادسازی «قدس» شریف از چنگال رژیم کودک کش و سفاک صهیونیستی از دیدگاه علمای شیعه و اهل سنت کرمانشاه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس، جمعی از علمای اهل تشیع و اهل سنت کرمانشاه در گفت و گوهایی با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، نظریات خویش را بیان کردند.

 

مسأله آزادسازی «قدس» از دیدگاه علمای شیعه و سنی کرمانشاه بررسی شد

باورهای الهی مرز مبارزه با شیطان را مشخص می کند

آیت الله مصطفی علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: در نگاه مادی به سیاست آرمانها و اهداف جوامع براساس سود و منفعت سنجیده می شود، سیاست مداران در عرصه سیاسی زمانی ورود می کنند که سود و زیان را برای خود سنجیده باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: اما در نگاهی که برخاسته از آرمانهای دین و چشم اندازهای باور ولایی ناشی می شود این سود و زیان مادی نیست که عرصه نبرد را مشخص می کند، بلکه افقها و اهداف روشنی است که دین برای تحقق جامعه الهی بیان کرده است.

آیت الله علما ادامه داد: در این نگاه مرزهای جغرافیایی تعیین کننده محل نبرد و مبارزه نیست و در حقیقت باورهای الهی مرز مبارزه را مشخص می کند.

این عالم دینی خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) براساس همین دیدگاه روز قدس را به عنوان یکی از چالش های جهان اسلام معرفی کردند و در ورای مرزهای مادی، میدان مبارزه را برای مسلمانان و جوامع آزادی خواه تعیین فرمودند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: در نگاه امام هر جایی که صدای «یاللمسلمین» بلند باشد و مظلومی صدای مظلومیتش به گوش رسید آنجا مرزهای اعتقادی ما تلقی می شود و باید با تمام وجود خروشید و مظلوم را از دست سلطه گر باید نجات داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: در نگاه امام راحل قدس و موضوع فلسطین یک شهر و یک محل مقدس صرف نیست یک افق است یک مسأله حیاتی است که هویت اسلامی ما در گرو آن می باشد از این رو امام آن را عامل تجدید حیات اسلام و حلقه وصل جهان اسلام می دانستند که مبارزه برای آزادی آن در حقیقت تلاش برای احیای انسانیت و شرف اسلامی جوامع تحت قیومیت اسلام است.

آیت الله علما در پایان سخنان خود عنوان کرد: بی شک با توجه به اهمیت مسأله قدس و اهمیت فلسطین قدس آخرین آوردگاه نبرد جبهه حق علیه باطل خواهد بود و به فضل الهی این مسلمانان و جبهه حق هستند که طومار جبهه باطل را در خواهند پیچید.

 

مسأله آزادسازی «قدس» از دیدگاه علمای شیعه و سنی کرمانشاه بررسی شد

قدس خط قرمز جهان اسلام است

ماموستا محمد محمدی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز بیان کرد: قدس خط قرمز جهان اسلام است و مسلمانانی که این مهم را به دیده تساهل و بی تفاوتی می نگرند، بی شک به قدس؛ اولین قبله گاه مسلمین خیانت کرده اند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: سالهاست که قدس در دستان سفاک ترین رژیم تاریخ بشریت اسیر است و این نتیجه موضع منفعلانه کشورهای مسلمان در برابر این زیاده خواهی ها می باشد.

ماموستا محمدی با تاکید بر اینکه قدس از آن اسلام است و باید دوباره به آغوش اسلام بازگردد، تاکید کرد: مبارزه برای آزادسازی قدس شریف باید اولویت نخست جهان اسلام باشد.

وی با انتقاد از مواضع برخی از کشورهای اسلامی در قبال مسأله قدس، عنوان کرد: قدس شریف نه متعلق به سنی است و نه شیعه، بلکه این مکان مقدس متعلق به کل جهان اسلام است، لذا آن دست از کشورها و حکام مسلمان که در برابر آزادسازی قدس شریف بی تفاوت هستند در اصل به جهان اسلام، رسول خدا(ص) و... خیانت می کنند.

این عالم اهل سنت با تقدیر از درایت امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان تحت عنوان روز جهانی قدس، بیان داشت: امام راحل مردی با تدبیر و مدبر بودند و با نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان دوباره نام و یاد قدس شریف را در دل مسلمین جهان و حتی دیگر آزادیخواهان زنده کردند.

 

 

مسأله آزادسازی «قدس» از دیدگاه علمای شیعه و سنی کرمانشاه بررسی شد

مسأله آزادسازی قدس؛ زمینه ساز وحدت شیعه و سنی خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه نیز ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر عنوان کرد: برخی از موضوعات در جهان اسلام وجود دارند که باعث ایجاد وحدت بین برادران شیعه و سنی می شود و قدس شریف یکی از این مشترکات می باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: امروز دستان بسیاری در کارند که مسئله قدس را به حاشیه ببرند و تاسف بارتر اینکه برخی از دولت های اسلامی با آنان همراهی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تصریح کرد: همنوایی برخی از حکام خودفروخته اسلامی همانند آل سعود و... باعث شده است که جسارت های رژیم منحوس صهیونیستی به قدس شریف بیشتر از پیش شود.

این عالم اهل تشیع گفت: در این بین ایران اسلامی جزو معدود کشورهای اسلامی است که مسأله آزادسازی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب اسرائیل را به آرمان بزرگ خود تبدیل کرده است و این برای ما مایه فخر و مباهات می باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه اظهار داشت: بی شک قدس شریف به زودی دوباره به دامان اسلام باز می گردد، ولی دیدن این روز میمون و مبارک نیازمند وحدت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی و دیگر اذنابش می باشد./1325/ت300/ب1

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات