۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۶۵۳۴۲۷
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

جایگاه آرمان دفاع از فلسطین در اندیشه امامین انقلاب

جایگاه آرمان دفاع از فلسطین در اندیشه امامین انقلاب
حجت الاسلام والمسلمین گرجیان با اشاره به جایگاه آرمان فلسطین و مقاومت تصریح کرد: این آرمان با گذشت سال‌ها تغییر نکرده زیرا دارای پشتوانه وحیانی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه آرمان فلسطین و مقاومت اسلامی در اندیشه امامین انقلاب اظهار کرد: دفاع از قدس صراحت قرآن کریم، تعیلمات پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دفاع امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از فلسطین به دلیل گسترش فرهنگ قرآنی است بنابراین با تمام تحولاتی که صورت گرفته هیچ گونه تغییری در فرهنگ دفاع از فلسطین مشاهده نمی شود در حالی که برخی افراد به واسطه سیاست ورزی و سیاست کاری، موضوع امروز آنها با موضوع گذشته آنها متفاوت است.

وی با تصریح بر این که افرادی که از مظلوم دفاع نمی کنند، یاری گر ظالم به شمار می روند، اظهار کرد: دفاع از مظلومان شعاری مطرح شده از سوی ائمه معصوم(ع) است؛ دفاع از مظلوم نه تنها دارای مبنای دینی است بلکه از مبنای عقلی نیز برخوردار است زیرا عقل حسن و قبح را به درستی درک می کند و کسی که از مظلوم دفاع نکند با حکم بدیهی عقل مخالفت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان وضعیت امروز قدس را نمادی برای بی توجهی برخی از سردمداران و فریب خوردن ساده لوحان دانست و اظهار کرد: روز گذشته مشاهده کردم محمود عباس بیان کرده تمام معاهدات با اسرائیل و آمریکا لغو خواهد کرد، چینن کاری نوش دارو پس از مرگ سهراب است.

وی ادامه داد: امروزه محمود عباس می گوید می خواهد از معاهدات خارج شود در حالی که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب سال ها است تمام مطالب را بیان کرده اند به عبارت دیگر افرادی همانند محمود عباس زمانی پشیمان شده اند که بسیاری از فرصت ها را از دست داده اند اما جمهوری اسلامی بر اساس مبانی وحیانی و عقلانی به پشتوانگی امامین انقلاب هرگز از آرمان فلسطین دست بر نداشته و به هیچ وجه این آرمان را فراموش نخواهد کرد. چنانچه رهبر معظم انقلاب بیان کردند کمتر از 25 سال دیگر در فلسطین نماز خواهیم خواهند./1324/ت302/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات