۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۵۳۴۲۸
روایت جنایت (۷)

مسیحیان انجیلی؛ خادمان وفادار رژیم صهیونیستی

مسیحیان انجیلی؛ خادمان وفادار رژیم صهیونیستی
دکتر سیدافقهی گفت: آمریکا خود را خادم اسرائیل می‌داند، رهبران‌شان چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات اعتقاد به اسرائیل دارند و خود را از طریق خدمت به آنان ابرقدرت دنیا می‌دانند.

اشاره: روایت نفوذ یهود و صهیونیسم در اقوام و ادیان مختلف به بلندای تاریخ است. تاریخ کهن که شاهد حضور شائول، کنسانتین و مارتین لوتر بر بدنه مسیحیت بود و این جریان تلاش زیادی برای انحراف مسیحیت از واقعیت خویش داشت و نهایتا آرمان‌های صهیونیسم را به دل میسحیت آورد و التقاطی ایجاد شد.

برای بررسی بیشتر این موضوع خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی به گفت‌وگو با سید هادی سید افقهی صاحب نظر و کارشناس مسائل غرب آسیا و استاد دانشگاه پیرامون آرمان فلسطین در میان مسیحیان صهیونیست پرداخت.

رسا ـ سیاست‌های مدنظر و اهداف ایوانجلیست‌ها درباره فتح قدس چیست؟

مسیحسان صهیونیست متاثر از کشیش آلمانی، مارتین لوتر هستند. او علیه واتیکان و کلیسای آن زمان شورش کرد و مذهبی به نام مذهب پروتستان تشکیل داد و ایوانجلیست‌ها نیز تحت تاثیر همین آموزه‌ها هستند.

تفکر او یعنی هر مسیحی یک کلیسا و مرکزیت واتیکان را نفی کرد. یک مساله، مساله نگرش مسیحیان صهیونیست به فرایند آخرالزمان و فرجام شناسی است. قرائتی که اینان از منجی آخرالزمان دارند باعث شده که به آنها مسیحیان صهیونیسم گفته شود.

 

آ // مسیحیان انجیلی خادمان وفادار رژیم صهیونیستی

 

این‌ها معتقدند که خداوند در آخرالزمان ماموریتی به اسرائیل می‌دهد و در این ماموریت، خداوند از قوم بنی‌اسرائیل خواسته که به سناریو بازگشت حضرت مسیح کمک کند. از همین رو معتقدند که رژیم صهیونیستی نه از روی انگیزه‌های سیاسی، امنیتی و یا اقتصادی بلکه با یک انگیزه کاملا دینی دست به غارت و جنایت می‌زند. به همین دلیل که اسرائیل مامور خداست، ما باید تمام رفتارهای آنان را تایید کنیم و از هیچ کمکی، چه مادی، چه معنوی و چه سیاسی برای ارائه به آنان دریغ نکنیم.

سریال‌هایی که اینها برای آخرالزمان تدوین می‌کنند، متاثر از تعلیمات مارتین لوتر و فصل‌های آخر کتاب مقدس است. بعضی از آنان می‌گویند تعدادی از وعده‌های کتاب مقدس محقق شده و عده‌ای می‌گویند بخشی از آنها در حال تحقق است. آنهایی که می‌گویند محقق شده، به این اشاره می‌کنند که قوم بنی‌اسرائیل از سرگشتگی نجات یافته و در ارض موعود جای گرفته است.

 

آ // مسیحیان انجیلی خادمان وفادار رژیم صهیونیستی

رسا ـ مهمترین دغدغه این جریان چه چیزی است؟ 

بعد از آن، مسئله آزادسازی اورشلیم مطرح می‌شود. سپس جنگ آرماگدون را مطرح می‌کنند که جنگ بسیار گسترده ای در منطقه شمال غرب بیت المقدس است؛ حدود ۷۰۰ میلیون نفر کشته می شوند و خون تا افسار اسب‌ها بالا می آید که در نهایت مسیحیان انجیلی هستند که پیروز می‌شوند. دو سوم یهودیان کشته می‌شدند و یک سوم باقیمانده، یا باید از حضرت مسیح که دوباره به زمین بازگشته تبعیت کنند و یا مسیح همه را از دم تیغ می‌گذراند.

بحث دیگر، مملکت داوودی است که بنیانگذار آن حضرت مسیح خواهد بود و دنیا را از عدل و داد پر خواهد کرد و این نسل‌های متواری حضرت مسیح هستند که در کل جهان حکومت خواهند کرد. هر حادثه‌ای بخواهد این سناریو را مختل کند و ترتیب آن را برهم زند، به شدت مورد تعارض و مبارزه قرار می‌گیرد.

 

آ // مسیحیان انجیلی خادمان وفادار رژیم صهیونیستی

 

آنها می‌گویند چون جنگ آرماگدون باید رخ دهد و در این جنگ یک‌سری اتفاقات باید رخ دهد، هر کوششی برای برقراری صلح مخالف سناریوی بازگشت حضرت مسیح است. به عنوان مثال، وقتی که آقای اسحاق رابین با یاسر عرفات قرارداد صلح را امضا کرد، بعد از مدتی یک صهیونیست افراطی به نام ایگال عمیر به این علت که اسحاق رابین در مقابل سناریوی خدا ایستاده، او را کشت.

بنابراین الان هم بعضی از گام‌هایی که آقای ترامپ برمی‌دارد در همین راستا است. بالاخره اورشلیم تا یکپارچه نشود، اسرائیل مشروعیت قانونی خودش را به دست نخواهد آورد. در معامله قرن نیز ترامپ اعلام کرد که اورشلیم یکپارچه، پایتخت ابدی اسرائیل خواهد شد.

مسئله بعد، وضع هیکل سلیمان است که در ویرانه‌های مسجد الاقصی بنا می‌شود. الان هم متاسفانه مسیحیان و یهودیان افراطی خیلی جدی حفاری‌هایی را انجام داده اند. حمله به مسجد الاقصی و مسجد قبة الصخره و بنا نهادن هیکل سوم سلیمان به جای آن در سناریو کارشان قرار دارد. این پروژه با جدیت تمام در حال پیگیری است؛ مسیحیان انجیلی مصالح ساختمانی، لباس خدام، شمعدان‌ها و تشریفات هیکل را به آنجا انتقال دادند که پس از ویران شدن مسجد القصی، به‌سرعت هیکل سلیمان را بنا کنند و می‌گویند این هیکل سلیمان محل حکومت مسیح است.

در همین راستا دولت ایالات متحده آمریکا به شدت خود را خادم اسرائیل می‌دانند؛ آمریکایی‌ها می‌گویند مصری‌ها به علت کشتن بنی اسرائیل نابود شدند و به همین علت، رهبرانشان چه از حزب جمهوری خواه و چه دموکرات اعتقاد به اسرائیل دارند و خود را از طریق خدمت به آنان ابرقدرت دنیا می دانند. آنها با این مزخرفات دنیا را به آتش می‌کشند.

 

آ // مسیحیان انجیلی خادمان وفادار رژیم صهیونیستی

 

رسا ـ امروزه مسیحیان صهیونیست در آمریکا در چه جایگاهی قرار دارند و آیا در جنگ‌های درون منطقه تاثیرگذار هستند؟

آنها در بسیاری از مراکز تصمیم گیری و حساس آمریکا نفوذ دارند. اولین مسیحی صهیونیست جیمی کارتر بود. او یک نظریه خیلی خطرناک دارد که در حال حاضر نیز به آن عمل می‌شود؛ او می‌گوید اگر من را بین خودکشی سیاسی و نابود شدن اسرائیل مخیر کنند، من خودکشی سیاسی را ترجیح می‌دهم و اجازه نمی‌دهم به اسرائیل صدمه‌ای برسد.

بعد از او یک رئیس‌جمهور بسیار تند به نام دونالد ریگان سر کار آمد؛ او اصلاً خودش را یک ایوانجلیست می‌دانست و بعد از او جرج بوش پسر بر سر کار آمد. او یک فاسد الاخلاق بود. بوش پسر می‌گوید یک شب در خواب دیدم که حضرت مسیح آمد و من را به یک مأموریت بزرگ منصوب کرد؛ من از آن به بعد یک مسیحی انجیلی هستم و موظف به برپایی اسرائیل هستم؛ زیرا خداوند این دستور را به من داده است.

وقتی آنان در سطح‌های عالی، مثل ریاست‌جمهوری، پنتاگون و مجلس سنا حضور دارند، وضعیت‌شان در آمریکا مشخص است. علت ماندگاری رژیم صهیونیستی گرم بودن پشت‌شان به همین عقبه جدی و محکم است.

در بُعد نظامی باید بگویم افسرانی در پنتاگون هستند که آرزوی‌شان کشته شدن در جنگ آرماگدون است. کارتل‌های اسلحه‌سازی به شدت از اینها حمایت می‌کنند و اصلاً سلاح‌های مخصوصی برای جنگ آرماگدون ساخته‌اند که آنها را به مردم بدهند تا به جنگ فرزندان یاجوج و ماجوج که همان مسلمانان باشند، بروند.

حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ کلیسا مختص آنان است و بیش از ۱۰۰ شبکه ماهواره‌ای در سطح جهان و در داخل آمریکا دارند. فردی به نام "خضر عوارکه"، کتابی با عنوان "صهیونیسم مسیحی، از درون" را نوشته که من در حال ترجمه آن هستم. طبق تحقیقاتی که داشته‌ام، اینها در کشورهای عربی حضور دارند، تشکیلات‌سازی کرده‌اند و نفر می‌پذیرند که تحت عنوان مراکز خیریه فعال هستند.

 

آ // مسیحیان انجیلی خادمان وفادار رژیم صهیونیستی

 

پس مشخص شد که مسیحیان صهیونیست در منطقه به هر نحوی که بتوانند از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و متاسفانه با توجه به آشفتگی حاکم بر جهان اسلام، این جماعت جان تازه‌ای گرفته اند.

کشیش‌های ایوانجلیست با تانک‌هایی که پس از سقوط صدام در عراق به جای مانده بود، جزوه، کارت‌پستال، کتابچه و سی دی بین مردم پخش می‌کردند و آموزه‌های به زعم خودشان توحیدی را به مردم تعلیم می‌دادند.

آنها یهودیت، مسیحیت و اسلام را نفی می‌کردند و یک چیزی که محل اجماع همه است را به مردم یاد می دادند؛ بنابراین در منطقه از هر چیزی که باعث جنگ و آشوب شود حمایت کرده و از هرگونه صلح جلوگیری می‌کنند؛ زیرا در راستای جنگ مادر یا درگیری آرماگدون است و به ظهور منجی و حاکمیت آنان منتهی می‌شود./گ403/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
ان شالله به امامت امام خامنه ای، به زودی در قدس نماز جماعت میخوانیم
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
ان شالله به امامت امام خامنه ای، به زودی در قدس نماز جماعت میخوانیم
1
0
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
از مطالب خوبشاندرباره کالبدشناسی مسیحیت با تاکید بر نفوذ صهیونیسم ممنون.
مگر یک اندیشمند تو حوزه نبود سراغش بروید؟
0
2