۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۵۳۴۳۸
آیت الله میرباقری:

لقاءالله از طریق معرفت امام حاصل می‌شود

لقاءالله از طریق معرفت امام حاصل می‌شود
نماینده خبرگان معرفت امام را مقدمه معرفت الله دانست و گفت: لقاءالله از طریق معرفت امام حاصل می‌شود و حقیقت جنت محیط ولایت پیامبر و اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده خبرگان رهبری طی سخنان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیاناین که اگر خدا بخواهد کسی را هدایت کند به او شرح صدر می دهد، گفت: به فرموده پیامبر(ص) وقتی نور الهی در قلب انسان وارد شود شرح صدر پیدا می کند، علامت شرح صدر و نورانیت دل این است که تجافی از دار غرور پیدا می کند و متمایل به دار خلود و عالم آخرت می شود و برای سیر عظیم عالم قبل از فوت فرصت ها اجازه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: باید جنبه بشری و فوق بشری امام را بشناسیم و از هیچ کدام غفلت نکنیم، شناخت مقامات قدسی امام منوط به این است که انسان سیر به این مقامات کند  که همراه با امتحانات سنگین خواهد بود، رسیدن به نورانیت و درک مقام امام منوط به تسلیم و تطهیر است که پس از آن مقام نورانیت و معرفت حاصل می شود.

نماینده خبرگان اظهار داشت: برخی مقامات باطنی امام در همین عالم هم ظهور پیدا می کند مانند این که امام باب معرفت و ایمان است، اگر کسی می خواهد دارای معرفت شود باید با امام سیر کند چرا که امام وجه الله و باب الله است.

وی ادامه داد: لقاءالله از طریق معرفت امام حاصل می شود و معرفت امام مقدمه معرفت الله است، حقیقت جنت محیط ولایت پیامبر و اهل بیت(ع) است، وادی محبت اهل بیت(ع) وادی است که باید با بلا طی شود تا انسان پاک و تطهیر شود. به فرموده روایات اهل بیت(ع) در قیامت مؤمنانی که دچار خطاهایی هم شدند را شفاعت می کنند.

آیت الله میرباقری ابراز داشت: اصحاب جنه و مؤمنان کامل سریع به بهشت می روند و اصحاب جهنم در آتش هستند اما دسته دیگر مؤمنانی هستند که در اعراف گیر کردند اما به واسطه اهل بیت(ع) عبور داده می شوند.

وی وادی ولایت اهل بیت(ع) را وادی معرفت الله دانست و عنوان کرد: کسانی که وارد این وادی شوند و تعلقی به دستگاه شیاطین نداشته نباشند به راحتی به پیش می روند و عبور می کنند، معرفت صرف یک شناخت ذهنی نیست بلکه تسلیم می خواهد و انکار در مقابل معرفت است.

محمد قمین
ارسال نظرات