۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۵۳۴۴۵
به همت جامعةالمصطفی؛

نخستین وبینار بصیرت‌افزایی با محوریت فلسطین برگزار شد

نخستین وبینار بصیرت‌افزایی با محوریت فلسطین برگزار شد
نخستین وبینار بصیرت‌افزایی با موضوع فلسطین، گذشته، حال و آینده به همت معاونت فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین وبینار بصیرت‌افزایی با موضوع «فلسطین، گذشته، حال و آینده» با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کریمی قدوسی، معاون فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی و حجت‌الاسلام رنجبر، کارشناس مسائل سیاسی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام کریمی قدوسی به جریان‌های مبارزه ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی اشاره نمود و ابراز داشت: نخستین حرکت منفعلانه برای حل مسئله فلسطین در سال 1949م آغاز شد که در قالب نخستین کنفرانس با موضوع صلح برگزار گردید؛ تا امروز بیش از ده طرح مختلف تحت عنوان قرارداد و پیمان‌نامه منعقد شده که عمده این قراردادها به زیان ملت فلسطین بود و حتی آن امتیازات کم در مقام عمل به کنار گذاشته شدند.

وی ضمن اشاره به اهداف شوم طرح ابتر معامله قرن افزود: تمام قراردادها و پیمان‌هایی که بین برخی از سیاسیون فلسطینی و رژیم صهیونیستی منعقد شده، همیشه به ضرر ملت فلسطین و با هدف تأمین امنیت و ادامه حیات رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام  کریمی قدوسی با تأکید بر این که هیچ گاه خواست ملت فلسطین در طرح‌ها تحقق پیدا نکرده است، اظهار داشت: رسمیت‌بخشی به رژیم غاصب صهیونیستی، مهم‌ترین هدف پیگیری قراردادها و پیمان‌نامه‌ها توسط سران این رژیم منحوس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جریان مبارزات ملت فلسطین تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، بر محور قومیت، عربیت و تحریک نژادی و قومی صورت می‌گرفت، اظهار داشت: در سایه سار انقلاب اسلامی، جهت‌گیری اصلی مبارزات با الهام از حرکت و هدایت امام خمینی(ره) از مقوله نژادی خارج و نور امید جدید اسلامی بر سرزمین‌های اشغالی تابید.

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی به اهداف و جهت‌گیری‌های شکل‌گیری روز قدس اشاره نمود و یادآور شد: اصل اسلامی بودن مبارزه و مردمی شدن آن، از مهم‌ترین اهداف تأسیس و پایه‌گذاری روز قدس است که بر آزادی انسان از زیر یوغ قدرتمندان و ظالمان مستبد تأکید دارد.

وی شکل‌گیری جریان‌های مبارزاتی براساس تفکر دینی، اعتقادی و اسلامی را از ثمرات روز قدس برشمرد و یادآور شد: مبارزات بر مبنای اعتقاد دینی و با پشتوانه مردمی، انحصار را از مبارزات نژادی و قومی خارج نمود؛ این مهم تا امروز پیروزی‌ها و موفقیت‌های زیادی را به دنبال داشته است.

حجت‌الاسلام کریمی قدوسی افزود: شرایط امروز در صحنه فلسطین و مبارزات میدانی جبهه مقاومت، منجر به ضعف و عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی شده و با محصورسازی این رژیم، اهرم زیاده‌خواهی و ترور را تضعیف نموده است؛ همه جریان‌های مقاومت در کشورهای مختلف، شعار نابودی اسرائیل و حمایت از فلسطین را سرمی‌دهند که این امر موجب رعب و وحشت سران رژیم غاصب صهیونیستی گشته است.

حجت‌الاسلام رنجبر نیز در بخش دیگری از این نشست دانش افزایی، ضمن تبیین اهداف راهبردی امریکا در شکل‌گیری اسرائیل با بیان این که ایالات متحد همواره به دنبال سلطه بر جهان و حکمرانی بر ملت‌ها است، گفت: غرب آسیا با توجه به تاریخچه شکل‌گیری تمدن‌های بشری و به عنوان مرکز تعاملات جهانی و نیز نقطه اتصال شرق و غرب و شمال و جنوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاریخچه‌ای از فعالیت استکبار جهانی و وراثت ایالات متحده از بریتانیا ارائه و خاطرنشان کرد: حفظ سلطه جهانی برای استکبار مهم بوده، حضور و سلطه بر این منطقه حائز اهمیت است؛ به همین دلیل، در این منطقه تا توانسته‌اند، با تجزیه کشورهای اسلامی، رژیم‌ها و کشورهای جعلی ایجاد نمودند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی برای تحقق راهبرد کلان امریکا، که حفظ هژمونی و سلطه بر ملل است، این بود که اینها در منطقه غرب آسیا، که از آن به خاورمیانه یاد می‌کنند، دائما بی‌ثباتی و ناامنی تزریق می کنند؛ جعل رژیم صهیونیستی نیز با همین هدف راهبردی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام رنجبر هدف راهبردی امریکا و پیش از آن بریتانیا را از جعل اسرائیل، بی‌ثبات‌سازی دائم در منطقه غرب آسیا دانست و اذعان داشت: غده سرطانی رژیم صهیونیستی مانعی بزرگ بر اتحاد امت اسلام و شکل‌گیری امنیت پایدار در سرزمین‌های اسلامی است.

کارشناس مسائل سیاسی، در ادامه، با بیان این که یکی از تحلیلگران فلسطینی، که طرفدار سازش نیز بود، در رویارویی با بحث معامله قرن اعتراف کرد که اکنون پس از ده‌ها سال متوجه جمله تاریخی امام خمینی(ره) شدم که ایشان از رژیم صهیونیستی به عنوان غده یاد کرده بودند؛ چرا که نمی‌توان با آن مدارا کرد، بلکه باید آن را امحا نمود.

وی با بیان این که در نخستین سال اشغال فلسطین تنها پنج‌درصد مردم بومی این سرزمین را یهودیان و حدود 95درصد را مسلمانان تشکیل می‌دادند، اظهار داشت: نقطه ضعف و پاشنه آشیل اسرائیل، امنیت این رژیم است؛ زمانی که امنیت نباشد، مهاجرت‌ها معکوس می‌شود که اکنون این روند سرعت پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام رنجبر بر لزوم تقویت محاصره رژیم صهیونیستی و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و زمینه‌های رویارویی اشاره نمود و ابراز داشت: اگر رویه تقویت ظرفیت‌ها با قدرت پیگیری شود، رژیم صهیونیستی از درون فروخواهد پاشید.

وی تأکید کرد: براساس سنت الهی، ان‌شاء‌الله به زودی شاهد اضمحلال درونی و نابودی اسرائیل خواهیم بود، آن هم به خاطر ضعف این رژیم منحوس، که هویت‌بخشی و تاریخ‌سازی را براساس مهاجرت اشغالگرانه دنبال می کند؛ تضعیف امنیت رژیم صهیونیستی، اسرائیل را به نابودی خواهد کشاند.

حجت‌الاسلام رنجبر در بخش پایانی سخنان خود طرح معامله قرن را از آخرین ترفندهای رژیم غاصب صهیونیستی به پشتوانه استکبار جهانی دانست و توضیحاتی درباره ثمرات اتحاد اسلامی ضد رژیم غاصب صهیونیستی ارائه کرد./1324/د102/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
دستان بسیاری در کارند که مسئله قدس را به حاشیه ببرند
0
0