۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۵۳۴۶۹
آیت الله مظاهری:

توجیه گناهانی مانند ربا از مصادیق نفاق است

توجیه گناهانی مانند ربا از مصادیق نفاق است
رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه برخی گناهان و حیله‌های خود را با توجیه غلط شرعی سرپوش می‌گذارند گفت: توجیه کردن گناهان از مصادیق نفاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، در درس اخلاق مجازی امروز، با بیان اینکه صفت رذیله نفاق و دورویی صفت بسیار بد و خطرناکی است که موجب محشور شدن انسان با منافقین خواهد شد، گفت: قرآن کریم می‌فرماید منافقین در آخرین طبقه جهنم خواهند بود، انسان باید به طور جدی از این صفت رذیله پرهیز کند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه حیله‌ها و گناهانی که با توجیه‌های غلط شرعی همراه است از دیگر اقسام نفاق و دورویی است، خاطرنشان کرد: برخی افراد مردم را فریب می‌دهند اما برای آن توجیه شرعی ایجاد می‌کنند و این از مصادیق نفاق است و گناه بسیاری بزرگی دارد.

وی با اشاره به تلاش برخی افراد برای سرپوش گذاشتن بر نفاق و گناه‌هایی که برخاسته از این نفاق آنها است، تصریح کرد: برخی با کلاه شرعی می‌خواهند ربا را در جامعه ترویج دهند و ربا بدهند، این مصداق نفاق است، ربا گناه بسیار بزرگی است و متأسفانه برخی با تغییر اسم‌ها می‌خواهند این گناه بزرگ را توجیه کنند، قرآن کریم می‌فرماید ربا مانند جنگ با خدا است، نمی‌توان با اسم بانک قرض الحسنه و وام قرض الحسنه از مردم ربا گرفت و آن را قرض الحسنه کرد.

حضرت آیت الله مظاهری با انتقاد از ترویج ربا و توجه نداشتن به اهمیت اسلامی سازی بانکداری در کشور، اظهار کرد: همه باید خیرخواه مردم باشیم، همه باید صفا و صمیمیت و صداقت را در روابط خود حفظ کنیم، زمانی که چنین رفتاری شیوه زندگی ما و مراوده با مردم باشد خداوند یاری رسان ما خواهد بود و به ما کمک خواهد کرد.

رییس حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: برخی خیال می‌کنند از راهی که خداوند نگفته است و خودمان برویم جلو به جایی خواهیم رسید در حالی که این راه در حقیقت بیراهه است و ما را دچار انحراف در دنیا و آخرت خواهد کرد و هرقدمی که برمی‌داریم چندین هزار قدم ما را از مسیر حق و حقانیت و رسیدن به خداوند دور خواهد کرد.

وی عمل نکردن به وعده‌ها را از دیگر مصادیق نفاق برشمرد و عنوان کرد: گاهی عمل نکردن به وعده باعث از بین رفتن آبروی کسی خواهد شد، خداوند کسی که آبروی دیگران را ببرد در روز قیامت بی آبرو خواهد کرد، حفظ آبروی دیگران بسیار مهم است و بردن آبروی دیگران به هر طریقی که باشد گناه بسیار بزرگی است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات