۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۵۳۴۸۱
عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

دفاع از فلسطین منافاتی با منافع ملی ندارد

دفاع از فلسطین منافاتی با منافع ملی ندارد
حجت‌الاسلام عبادی با تأکید بر مقابله جدی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی و استکبار گفت: دفاع از آرمان فلسطین وجوب شرعی دارد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین راهکارهای وحدت امت اسلامی برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس پرداخت و گفت: منافع همه مشترک کشورهای اسلامی در محو اسرائیل شکل گرفته است؛ از این رو باید در عرصه بین المللی وحدت و همبستگی برای نابودی رژیم اشغالگر قدس صورت گیرد و میان فلسطینیان اصیل رفراندوم در جهت تشکیل حکومت یرگزار شود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دنیای اسلام باید بداند که حفظ منافع دنیوی و معنوی آنها ایجاب می کند که غده سرطانی رژیم صهیونیستی از نقشه جهان محو شود و اگر ایستادگی امت اسلامی در برابر جنایت های اسرائیل کمرنگ شود؛ آنها به کشورهای دیگر در لبنان، سوریه و عراق نیز تجاوز خواهند کرد و این تجاوزگاران برای کشور گشایی هیچ محدودیتی قائل نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: امت اسلامی اگر بدانند که برخی حکام آنها خود فروخته به سران کشورهای آمریکا و اسرائیل هستند و در راستای منافع آنها گام بر می­ دارند به مقابله حاکمان خود خواهند پرداخت.

 وی با بیان که برخی منافع ملی را در مقابل دفاع از فلسطین می دانند، گفت: منافع ملل اسلامی و کشور ایجاب می کند که به مقابله و مبارزه با مستکبران و رژیم اشغالگر قدس پرداخته شود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: علت ایجاد و فتنه گری گروه­ های تکفیری در منطقه به جهت حمایت های اسرائیل از فرقه هاست و آنها قصد دارند که دنیای اسلام را به جنگ داخلی بکشانند و مستکبران در پشت پرده به کشور گشایی و غارت خود بپردازند.

وی با اشاره وجوب جهاد برای باز پس گیری حق فلسطینیان از رژیم صهیونیستی بیان کرد: دفاع از اصل و آرمان های اسلام وجوب شرعی دارد، امروز جهاد الزاما سلاح به دست گرفتن و جنگ نظامی نیست، بلکه راهپیمایی و تجمعات در دفاع از مردم مظلوم و همچنین عرصه دیپلماسی نوعی دیگر از جهاد است./998/ت302/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات