۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۶۵۳۵۳۰
سعیداوی:

روز قدس فریاد محکومیت عادی سازی روابط با رژیم غاصب است

روز قدس فریاد محکومیت عادی سازی روابط با رژیم غاصب است
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: احیای نام قدس و محکومیت هرگونه عادی سازی حکام مرتجع منطقه با رژیم صهیونیستی در روز جهانی قدس باید مورد توجه قرار بگیرد.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، عنوان داشت: در چنین حالتی مسأله فلسطین و قدس در حال فراموشی بود و رسانه‌های تبلیغاتی دشمن اوضاع در فلسطین اشغالی را عادی نشان می‌داد، اما امام راحل با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان، معادلات را به هم ریخت.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه امام راحل، قدس را به مسلمانان و جهانیان معرفی کرد، افزود: چنین اقدامی شوکی بزرگ بر پیکره دشمنان اسلام و رژیم صهیونیستی وارد کرد و مسلمانان توجه ویژه‌ای به قدس کرده و هر سال آن را گرامی می‌دارند.

سعیداوی بیان داشت: امام خمینی (ره) با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به روز قدس، افزون بر یادآوری جایگاه قدس، وحدت مسلمانان را دنبال کرد و همه ساله با بزرگداشت پرشکوه چنین روزی شعار‌های استراتژیک سر داده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از شعار‌ها نابودی رژیم غیرمشروع صهیونیستی است، گفت: همه ساله با نزدیکی به روز جهانی قدس، جنایت‌ها و خشونت‌های رژیم صهیونیستی بیشتر می‌شود؛ احیای نام قدس و محکومیت هرگونه عادی سازی حکام مرتجع منطقه در چنین روزی باید مورد توجه قرار بگیرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به شرایط کرونایی و سؤال‌های مستمر در سطح جهان مبنی بر برگزاری یا عدم برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: چنین پرس و جو‌هایی گویای زنده ماندن روز جهانی قدس و آیین‌های وحدت آفرین در جهان اسلام است. /۹۴۵۶/ت310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
مقام معظم رهبری : روز جهانی قدس، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی بر سر امریکا و صهیونیزم در مقابل سیاستهای تفرقه انگیز است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
هرکس صدای فریاد مسلمانی را بشنود و به کمک او نشتابد مسلمان نیست. پیامبر اکرم (ص)
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
مرگ بر دولت تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی
0
0