۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۶۵۳۵۳۲
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

میزان پایبندی به وظایف قانونی؛ ملاک سنجش ایمان مدیران

میزان پایبندی به وظایف قانونی؛ ملاک سنجش ایمان مدیران
حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از نشانه‌های ایمان حقیقی را پایبندی به لوازم آن دانست و گفت: مدیر با ایمان کسی است که به دنبال انجام شرح وظایف قانونی خود باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار پنجشنبه شنبه شب در محفل انس با قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: ایمان واقعی و حقیقی سبب سعادت و سرمایه و نجات انسان در دنیا و آخرت است.

وی یکی از نشانه‌های ایمان حقیقی را پایبندی به لوازم آن دانست و افزود: ایمان حقیقی نباید موسومی و مقطعی باشد بلکه بر اساس آگاهی و بصیرت باشد و انسان به لوازم ایمان آشنا و پایبند باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه در قرآن و آیات و روایات به لوازمات ایمان اشاره شده است، گفت: غضب یکی از عرصه‌هایی است که ایمان انسان را به منصه ظهور می‌رساند؛ هنگام غضب و گفتن ناسزا میزان ایمان مشخص می شود.

وی رسیدن به قدرت و ریاست را یکی دیگر از عرصه‌هایی دانست که ایمان انسان در آن به نمایش گذاشته می‌شود و افزود: مدیر با ایمان مدیری است که بعد از رسیدن به قدرت و ریاست به دنبال انجام شرح وظایف قانونی خود باشد و از مدار وظایف قانونی خارج نشود و از بیت المال استفاده شخصی نکنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: عدم پایبندی به شرح وظایف قانونی، انسان را تبدیل به مومن شعاری و ادعایی کرده و مومن شعاری و ادعایی نیز هنگام مرگ ایمان خود را از دست می دهد و بی ایمان از دنیا می‌رود.

به گفته وی ایمان واقعی باید در رگ و خون انسان رسوخ کرده باشد تا در بزنگاه‌هایی که زمینه گناه و انحراف برای انسان مومن فراهم می‌شود بتواند او را نجات دهد.
 
حجت الاسلام الاسلامی تبار افزود: کسب و کار حلال، خوش اخلاقی، رعایت ارزش‌های اخلاقی و خیرخواهی از نشانه ایمان واقعی و حقیقی است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه مومن واقعی کسی است که مردم از شر او در امان باشند، گفت: مومن واقعی کسی است که خیر او به مردم برسد و از شر او در امان باشند.

وی همچنین کسب مال حلال را سبب انجام اعمال صالح برای انسان دانست و اظهار داشت: کلید همه اعمال صالح انسان کسب روزی حلال است چرا که مال حرام انسان را از انجام عمل صالح و از مسیر هدایت دور می‌کند./۱۳۰۷/پ310/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
مقام معظم رهبری : روز جهانی قدس، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی بر سر امریکا و صهیونیزم در مقابل سیاستهای تفرقه انگیز است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
هرکس صدای فریاد مسلمانی را بشنود و به کمک او نشتابد مسلمان نیست. پیامبر اکرم (ص)
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
مرگ بر دولت تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی
0
0