۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۵۳۵۴۱
تاریخ نگار خوزستانی مطرح کرد؛

سازشکاران عرب و تسلیم قدس به صهیونیست‌ها

سازشکاران عرب و تسلیم قدس به صهیونیست‌ها
تاریخ نگار خوزستانی با اشاره به روی کار آمدن خط سازشکار در کشور‌های عربی، گفت: این خط با امضای معاهده کمپ دیوید، کمر فلسطین و جهان اسلام را شکاند.
عبدالکاظم علی نژاد، تاریخ نگار خوزستانی و معاون پژوهش شبکه جهانی الاهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه روز جهانی قدس، میراث امام راحل است، اظهار داشت: چنین روزی، روز بیداری امت اسلام و مبارزه طلبی جهان اسلام علیه دنیای زر و زور و تزویر است.

تاریخ نگار خوزستانی با اشاره به اینکه تسلط بر شهر قدس و بیت المقدس آرزوی دشمنان بود، اضافه کرد: نزدیک به دو قرن «از قرن ۱۱ تا ۱۳ میلادی»، میان مسلمانان و مسیحی‌ها جنگ‌های صلیبی رخ داد که در نهایت با پیروزی مسلمانان، قدس در دست مسلمانان باقی ماند، اما در دوره معاصر به دلیل وجود دولت‌های خائن در منطقه، دشمنان به آرزوی خود برای اشغال فلسطین و تسلط بر قدس رسیدند.

معاون پژوهش شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه ملت فلسطین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بی یاور و تنها بود، ادامه داد: برخی کشور‌های عربی که نوکران استعمار بودند؛ توجه لازم به فلسطین را نکردند و اگر از همان روز‌های نخست بیداری اسلامی و همکاری کشور‌های اسلامی اتفاق می‌افتاد، آزادسازی فلسطین به مراتب آسان‌تر بود.

علی نژاد با بیان اینکه جنگ کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی نه تنها خیری نداشت بلکه سبب شد تا سرزمین‌های دیگری به اشغال رژیم صهیونیستی درآید، تصریح کرد: شهر قدس جزء کشور اردن بود، اما در جنگ ۱۹۶۷ به تصرف رژیم صهیونیستی درآمد، برای جولان سوریه و صحرای سینا نیز چنین مسأله‌ای پیش آمد.

وی با اشاره به روی کار آمدن خط سازشکار در کشور‌های عربی و امضای معاهده کمپ دیوید گفت: خط سازشکار عربی با امضای چنین معاهده ای، کمر فلسطین و جهان اسلام را شکاند؛ زیرا مصر به عنوان مؤثرترین کشور عربی به پرچمدار خط سازش با رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

تاریخ نگار خوزستانی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بارقه امیدی برای ملت فلسطین و جهان اسلام بود، ادامه داد: صهیونیست‌ها به اسم معامله قرن دنبال تصرف سرزمین‌های بیشتری از فلسطین هستند، رژیم صهونیستی را تأسیس و در جنگ ۱۹۶۷ شهر قدس، جولان سوریه و صحرای سینا را اشغال کردند، با پیمان اسلو و خط سازش فلسطینی، جا پای خود را محکم کردند.

معاون پژوهش شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه در سایه غفلت کشور‌های اسلامی و عربی شعار از نیل تا فرات تحقق خواهد یافت، بیان داشت: دو خط آبی بر روی پرچم رژیم صهیونیستی دلالت بر نیل و فرات دارد، اما به اذن الهی و به برکت خون شهدا به ویژه سردار سلیمانی، توطئه‌های صهیونیسم شکست خواهد خورد.

علی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تلاش‌های جمال عبدالناصر برای آزادسازی فلسطین گفت: وی در جنگ‌هایی که سال ۱۹۶۷ علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفت، رییس جمهور مصر بود و موقعیت خوبی به عنوان رهبر جهان عرب داشت، اما اصلی‌ترین شکست را در آن زمان متحمل شد و در آن زمان شهر قدس، جولان سوریه و صحرای سینا به اشغال صهیونیست‌ها درآمد.

وی خاطرنشان کرد: عبدالناصر باید به مبارزه فرسایشی و نه جنگ‌های ۶ روز اقدام می‌کرد، مقاومت مداوم سبب شکست رژیم صهیونیستی می‌شود کما اینکه در حنگ ۲۲ و ۳۳ روز شاهد شکست صهیونیست‌ها بودیم.

 تاریخ نگار خوزستانی با اشاره به اینکه جمال عبدالناصر توجهی به مقاومت مردمی نداشت، گفت: عبدالناصر سبب اختلاف میان مسلمانان شد؛ از جمله اینکه بحث خلیج عربی، میراث وی است؛ چنین اقدامی سبب شده تا کشور‌های اسلامی بجای نبرد با رژیم اشغالگر بر یک نام تاریخی با هم نبرد کنند.

معاون پژوهش شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه جمال عبدالناصر مسؤولیت اشتباهات در جنگ ۱۹۶۷ را برعهده گرفته و از ریاست جمهوری استعفا داد، افزود: پس از وی انور سادات سازشکار سرکار آمد و با سفر به سرزمین‌های اشغالی، معاهده کمپ دیوید را امضا کرد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات