۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۵۳۵۵۳
آیت‌الله تحریری در گفت‌وگو با رسا:

مسؤولان کشور و آزادی خواهان جهان باید در جبهه مقدم حمایت از فلسطین باشند

مسؤولان کشور و آزادی خواهان جهان باید در جبهه مقدم حمایت از فلسطین باشند
آیت‌الله تحریری گفت: امروز مسؤولان کشور و سیاستمداران دنیا و جوامع اسلامی به هر شکل و نحوی که شده باید از جبهه و محور مقاومت حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قدس متعلق به همه مسلمانان و حمایت از آن بر همه امت اسلامی واجب است چراکه روز قدس به‌عنوان روز حیات اسلام و تقابل ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها نام دارد.

سالهاست نام‌گذاری روز قدس نور امید را در دل مستضعفان روشن کرده است. امروز حکام مرتجع عربی باید بدانند که ذلت و خواری آنان نمی‌تواند مساله قدس را به فراموشی بسپارد از این رو روز جهانی قدس تبری بر قلب توطئه فراموشی مساله قدس است.

روز جهانی قدس تجلی مبارزه با صهیونیسم و روز ترویج فرهنگ مبارزه با ظلم و افشای توطئه دشمنان زیاده خواهی چون آمریکا و دیگر مستکبران جهانی است؛ به فرمایش رهبر انقلاب در آینده نزدیک دنیا شاهد نابودی اسرائیل در منطقه خواهد بود و پیش بینی این کلام را می توان در تقویت محور مقاومت و اتحاد کشورهای اسلامی دنبال کرد.

به مناسبت روز جهانی قدس گفت‌وگویی با آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی داشتیم تا بیشتر با مساله روز قدس آشنا شویم که در ادامه می‌خوانید:

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه روز جهانی قدس شاهکار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: جمهوری اسلامی که بنیان اولیه آن از دوران پیامبر اکرم(ص) و بر اساس ولایت ائمه اطهار(ع) بنا نهاده شد.

حمایت از مظلوم، اولویت جمهوری اسلامی ایران

وی افزود: متأسفانه حکومت مبتنی بر دین جز در محدوده خاصی از زمان آن‌هم در دوران حیات پیامبر اکرم(ص) و امیرمومنان علی(ع) شکل نگرفت، البته مقصود از حکومت دینی آن حکومتی است که مردم دین را از جانب خداوند بپذیرند و در همه شؤون زندگی به دستورات اسلام و حاکمان الهی ملتزم باشند.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه امام راحل بعد از گذشت قرن‌ها توانستند حکومت اسلامی را در قالب جمهوری اسلامی زنده کنند، ابراز کرد: هدف ایشان این بود که بار دیگر حکومت اسلامی همانند صدر اول اسلام تجدید حیات کند و مجد و عظمت از دست‌ رفته مسلمین اعاده و دشمنان دین از صحنه رانده شوند زیرا می‌دانستند که ارزش‌های اسلام در سایه عمل به احکام و دستورات دین احیا می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی در ادامه با بیان اینکه مبنای حکومت اسلامی حاکمیت مطلق الهی است، اظهار داشت: علما در روشنگری و رساندن معارف دین به نسل‌های آینده بسیار زحمت کشیدند و امام خمینی(ره) در برهه‌ای از زمان توانستند حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه را در پرتوی ولایت ائمه اطهار(ع) احیا کنند.

وی حمایت از مستضعفین را یکی از وظایف حکومت اسلامی دانست و گفت: حمایت از مستضعفین و محرومان از اصول مهم در جمهوری اسلامی است بر این اساس مساله قدس درواقع حمایت از مستضعفین فلسطینی و از وظایف مهم جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود؛ پیامبر اکرم(ص) و اولیای الهی نیز بر این امر اهتمام ویژه‌ای داشتند اما نتوانستند این حمایت را به‌صورت رسمی و جهانی اعلام کنند.

آیت‌الله تحریری بابیان اینکه امام خمینی(ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به چند مساله توجه خاص داشتند، عنوان کردد: ابتدا اینکه بیت‌المقدس قبله نخست مسلمانان بود و دیگر اینکه مردم فلسطین مالک اصلی آب‌وخاک سرزمین فلسطین بودند که به دست جنایتکاران غاصب صهیونیستی غصب و آوارگی را به این ملت مظلوم تحمیل کرده بودند بر همین اساس امام راحل جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند.

روز جهانی قدس، روز احیای اسلام

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه امام راحل روز جهانی قدس را روز احیای اسلام در سرزمین فلسطین معرفی کردند، اظهار داشت: ایشان فرمودند اگر قدس احیا شود اسلام احیاشده است؛ امام خمینی(ره) با این اقدام در برابر زیاده‌خواهی قدرت‌های جهانی سابق چون انگلیس و قدرت مستکبر فعلی یعنی آمریکای صهیونیسم ایستادند.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس جرقه‌ای برای نابودی ظالمان مستکبر و صهیونیسم است، افزود: اگر مسلمانان روز جهانی قدس را در راستای رسیدن به ماهیت حکومت دینی احیا کنند شاهد مجد و عظمت جوامع اسلامی خواهند بود.

آیت‌الله تحریری به نقش رهبر انقلاب در حمایت از فلسطین، گفت: رهبر انقلاب اسلامی نیز بعد از 30 سال که سکان ولایت را بر عهده‌دارند در سخت‌ترین و دشوارترین شرایط نافذترین کلام و عملکرد را در برابر رژیم غاصب صهیونیستی اتخاذ کردند و فرمودند مساله قدس باید احیا شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که زنده نگاه‌داشتن روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در اقصی نقاط جهان توسط مسلمانان و حتی مستضعفان یهودی صورت می‌پذیرد و این اقدام و حرکت طلیعه حکومت جهانی اسلام در معیت امام زمان(عج) است؛ بنابراین باید همه مسلمانان بخصوص شیعیان که مدافع حکومت دینی و جمهوری اسلامی هستند به هر صورت که شده از مساله فلسطین و قدس دفاع کنند.

دفاع از قدس، دفاع از اسلام است

وی با تأکید بر اینکه دفاع از قدس در اصل دفاع از اسلام است، اظهار داشت: درست است که روز جهانی قدس در ظاهر دفاع از سرزمین است اما اصل قضیه دفاع از حاکمیت اسلام بوده و سرزمین بهانه‌ای است تا جهانیان بدانند اسرائیل جنایتکار در حال خاموش کردن ندای مسلمانانی است که از حاکمیت و سرزمین خویش دفاع می‌کنند.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه روز قدس را می‌توان به‌صورت های مختلف احیا کرد، ادامه داد: زنده نگاه‌داشتن روز قدس به‌صورت مختلف امکان‌پذیر است در برهه‌ای از زمان راهپیمایی و تجمع شکل می‌گرفت و امروز با توجه به شرایط موجود به شکل‌های مختلف در فضای مجازی با برپایی سمینارها، همایش‌ها و دیگر برنامه‌ها قضیه قدس حمایت می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی افزود: امروز حمایت از قدس برای کسانی که باید مقاومت کنند باید در چهره مقاومت تجلی پیدا کند ازاین‌جهت ما ملاحظه می‌کنیم که احیای روز قدس در کشورهای مختلف به‌صورت و روش‌های مختلف برگزار می‌شود.

مسؤولان جمهوری اسلامی ایران باید در جبهه مقدم حمایت از مساله فلسطین باشند

وی با تأکید بر اینکه دولت‌ها و سیاستمداران ایران و سایر کشورها باید از مساله فلسطین حمایت کنند، گفت: امروز سیاستمداران دنیا و جوامع اسلامی به هر شکل و نحوی که شده باید از جبهه و محور مقاومت حمایت کنند مخصوصاً سیاستمداران جمهوری اسلامی ایران که در جبهه مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی و سلطه آمریکا هستند باید به‌صورت ویژه از محور مقاومت در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و فلسطین حمایت کنند.

آیت‌الله تحریری با تأکید بر اینکه سلطه آمریکا و اسرائیل در منطقه باید شکسته شود، ادامه داد: این امر با مقاومت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران و تدبیرهای حکیمانه رهبر انقلاب تا حد زیادی شکسته شده اما تحقق کامل این امر نیازمند تقویت جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت است.

تولیت مدرسه علمیه مروی خاطرنشان کرد: امامین انقلاب بارها در فرمایشات خویش به استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشورهای اسلامی تأکید داشتند زیرا اگر این استقلال رخ ندهد مساله قدس به نتیجه واقعی خود نمی‌رسد.

وی افزود: بنابراین نتیجه احیای روز قدس درواقع حمایت از استقلال مسلمین در جنبه حاکمیتی و مسائل اقتصادی و غیره است. بر این اساس بر مسلمانان جهان واجب است در این جهت تلاش کنند و به هر نحوی که شده این استقلال برای مردم مظلوم فلسطین مهیا و زمینه نابودی اسرائیل فراهم شود./813/ت300/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
مرکز بر اسرائیل
4
1
ناشناس
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
مرگ بر اسرائیل
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
حضرت آیت الله تحریری از علمای عظیم شأن تهران هستند خدا حفظشون کند
5
0
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
احسنت
5
0
ناشناش
Romania
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
محفوظ باشید
5
0
ناشناس
Romania
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
مرگ بر نتانیاهو
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
عالی بود
4
0
ناشناش
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
ایت الله تحریری مصداق بارز عارف بالله
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
به خواست خدا بزودی در قدس نماز خواهیم خواند.
3
0
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
جشن آزادی قدس ای کاش که برپا شود

جشن ما با دیدن صاحب زمان زیبا شود

ظلم فردا رخت خواهد بست از دنیای ما

دولت عدل الهی جای آن برپا شود

یا الهی دور کن غم از دل این مومنان

روز فتح قدس باشد یارمان مولا شود

پرچم عباس را بر شانه خود می‌بریم

مسجد بیت المقدس باز سهم ما شود

صبح و شبها بر لب ما این دعا هست ای خدا

دستگیر ما غریبان حضرت زهرا شود
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
تا ظهور آقا امام زمان عج مبارزه ادامه دارد .
3
0
محسن
Romania
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
احسنت
2
0
ناشناس
Romania
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
مرگ بر آمریکا اسرائیل
2
0
zz
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
مرگ براسرائیل
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
خانه عنکبوتی اسرائیل را نابود خواهیم کردبا یاری خدا و دولت انقلابی
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
قدس متعلق به همه مسلمانان و حمایت از آن بر همه امت اسلامی واجب است
1
0
علی
-
۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
عالی بود
1
0
نازی
-
۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
مرگ بر اسرائیل
1
0
ناشناش
Romania
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
مرگ بر رژیم تروریست صهیونیستی
0
0