۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۵۳۵۵۴
آیت الله حیدری:

انقلاب اسلامی منطق ما می‌توانیم را به ایرانی‌ها عرضه کرد

انقلاب اسلامی منطق ما می‌توانیم را به ایرانی‌ها عرضه کرد
آیت الله حیدری با اشاره به تلاش برخی برای پیاده سازی الگوی غربی در ایران، گفت: انقلاب اسلامی منطق ما می‌توانیم را به ایرانی‌ها عرضه کرد تا پیشرفت کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه انوار هدایت با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) منطق بت پرستان را به چالش کشاند، اظهار داشت: بت پرستان هیچگونه جوابی نداشتند و تقصیر را به گردن پدران و اجداد انداخته و اعلام داشتند پدران مان را بر چنین منسکی یافته و تبعیت کردیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بت پرستان دوران خلیل الله معترف به تقلید در بت پرستی شدند، عنوان داشت: بت پرستان به بت پرستی وجهه قومی و ملی داده و بت پرستی را یکی از رسم‌های رسیده معرفی کردند؛ اما در واقع تقلیدی کورکورانه داشتند.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه ابراهیم (ع) تقلید کورکورانه بت پرستان را عامل جهالت معرفی کرد و گفت: تقلید بر دو نوع ممدوح و مذموم است؛ تقلید ممدوح همانا تقلید جاهل از عالم می‌باشد، اما تقلید جاهل از جاهل، مذموم و توجیه عقلایی ندارد.

وی با بیان اینکه قرآن بار‌ها منطق بت پرستان را به چالش کشیده است، ادامه داد: بت پرستان فقط تقلید از آبا و اجداد را قبول دارند، قرآن بار‌ها گفته چرا از پدران احمق و نادانی که تعقل و هدایت ندارند، تقلید می‌شود؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تقلید کورکورانه از غربی‌ها در سبک زندگی بیان داشت: در محیط عشایری و غیر آن نیز یک سری آداب و عادات غلط وجود دارد، اما به خاطر تقلید کورکورانه از پدران کماکان ادامه دارد، هیچ منطق عقلی و شرعی برای چنین عادات و رسوماتی وجود ندارد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه تقلید از غرب در زمینه پیشرفت و دانش هیچ منعی ندارد، تصریح کرد: غرب زده‌ها پس از رسیدن به منصب و وزارت به پیاده سازی منطق غربی می‌پردازند؛ انقلاب اسلامی منطق «ما می‌توانیم» را به مردم ایران عرضه کرد و هم اکنون شاهد پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف هستیم./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
سلام فقط شعار که سرمی دهند.قدری عمل کنید.
0
1
عبداله ایرانپور
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
سلام;لطفامتذکرشویدرهبرانقلاب دستورحکومتی مبنی بر"عدم اجرای" قانون ظالمانه وخلاف شیوه علوی(ع)[تازمانیکه قانون جدیداین اشتهاوبهانه حق جلسه رالغونماید؟]که درآن حقوق 7برابری حداقل بگیرهارامتاسفانه باغفلت وتصویب شورای نگهبان چندسالیست برای همه مسولین عالیرتبه ورهبری اعمال میشودازامسال واسرع زمان صادرفرمایند.تشکر
0
1
علی عبدالهی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
چی می گید شما ما که نفهمیدم
0
1