۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۵۳۵۸۸

برجسته سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی

برجسته سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی
بیانات امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های عربی منطقه داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فلسطینی القدس در پایگاه اطلاع رسانی خود لحظاتی پیش بخش هایی از سخنرانی رهبر معظم  انقلاب اسلامی را منعکس و تاکید کرد آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران محصور کردن مسئله فلسطین در محدود فلسطینی آن را اشتباهی بزرگ توصیف کردند.

این روزنامه نزدیک به تشکیلات خودگردان فلسطین در  ادامه نوشت : رهبر انقلاب اسلامی ایران در سخنرانی تلویزیونی که به مناسبت روز قدس ایراد شد تاکید کردند: هیچ جنایتی  علیه بشریت در دوره معاصر همسان غصب فلسطین  و آوارگی اهالی آن نیست.

الهدف سایت فلسطینی نزدیک به جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز با انعکاس بخش هایی از سخنرانی ولی امر مسلمین نوشت : آیت الله خامنه ای مذاکره با ایالات متحده و کشورهای غربی را تجربه ای تلخ و شکست خورده در رابطه با مسأله فلسطین توصیف و هدف از ایجاد رژیم صهیونیستی را ایجاد پایگاهی دائمی برای غرب در غرب آسیا دانسته و تاکید کردند با ظهور مقاومت چالش ها در برابر رژیم صهیونیستی روز به روز سخت و دشوارتر شد.

این پایگاه اطلاع رسانی فلسطینی در پایان گزارش خود توصیه پایانی رهبر انقلاب اسلامی را  برای خوانندگان خود منعکس کرد و به نقل از رهبر انقلاب اسلامی نوشت: توصیه  اصلی من  ادامه مبارزه و ترتیب امور در سازمان های جهادی و همکاری فیما بین است.‎

فلسطین الیوم دیگر پایگاه اطلاع رسانی فلسطینی نیز با ترجمه کامل سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی به نقل از ایشان نوشت : روز قدس طی چند دهه اخیر نقش فعالی داشته و در آینده نیز این نقش را حفظ خواهد کرد.

ملت ها از روز قدس به عنوان وظیفه اول استقبال کرده در حالی که سیاست استکبار و صهیونیسم بر پاک کردن مسئله فلسطین از حافظه جوامع اسلامی متمرکز است.

شبکه المیادین نیز با برجسته کردن سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی تحولات شکل گرفته در صحنه مبارزه با رژیم صهیونیستی  با ویژگی قدرت گرفتن روز افزون جبهه مقاومت در مقابل ضعیف تر شدن جبهه استکبار را  مورد توجه قرار داده و تیتر اسرائیل تنها زبان زور رامی فهمد و حماس ، حزب الله و جهاد اتمام حجت کرده اند را برای گزارش خود برگزید.

در این حال علاوه بر شبکه المنار که به پوشش کامل سخنان رهبر انقلاب اسلامی پرداخت رسانه های مختلف لبنانی هم به انعکاس سخنرانی ایشان در روز جهانی قدس پرداختند.

پایگاه اطلاع رسانی النشره لبنان جمله : ممکن نیست غیرت ملت های اسلامی اجازه فراموش شده مسئله ای به عظمت فلسطین را بدهد را به عنوان تیتر خود برگزید.

در حالی که شبکه ال بی سی این کشور بر غده سرطانی بودن اسرائیل در خاورمیانه متمرکز شد.

سایت لبنان 24 نیز علاوه بر غده سرطانی بودن اسرائیل ، تاکید رهبر معظم انقلاب بر  ادامه مبارزه برای آزادی فلسطین را به عنوان تیتر خود برگزید و تاکید کرد رهبر ایران بر مبارزه و مقابله با سازشکاری با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

پایگاه مقاومت اسلامی لبنان دیگر رسانه لبنانی فعال در محور مقاومت هم  متن کامل سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی را برای خوانندگانش منتشر کرد .

رسانه های عراقی نیز توجه ویژه ای به سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی داشتند.

پایگاه خبری تحلیلی بدر ، به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حلقه اتصال بودن روز قدس بین فریادهای مسلمانان و فلسطین توجه کرده و به نقل از ایشان نوشت : هدف اصلی از شکل گیری رژیم صهیونیستی در درجه اول ملت فلسطین و بعد از آن تمامی ملل منطقه است ، هدف اصلی غرب و کارتل های یهودی از تاسیس رژیم صهیونیستی ایجاد پایگاهی برای نفوذ خود در منطقه بود.

پایگاه اطلاع رسانی بغداد الیوم هم به تاکید رهبر ولی امر مسلمین بر از بین رفتن رژیم صهیونیستی توجه داشت و افزود : فلسطین از آن فلسطینیان است و باید با اراده آنها اداره شود ، مسئله برگزاری همه پرسی بین تمامی فلسطینیان صرفه نظر از دین و قومیت آنها که ما از دو دهه پیش آن را مطرح کردیم تنها راه عبور از چالش های فعلی و آینده در فلسطین بوده و خواهد بود.

شبکه تلویزیونی السومریه عراق هم حتمی بودن از بین رفتن رژیم صهیونیستی را دست مایه تیتر  پوشش خود خود از سخنرانی رهبر معظم انقلاب قرار داد.

روزنامه الرای اردن نیز با انتشار خبری درباره سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی به نقل از ایشان نوشت : هدف از مبارزه آزادی کامل فلسطین و بازگشت تمامی فلسطینیان به سرزمینشان است.

روزنامه القدس العربی که در لندن منتشر می شود هم تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر ادامه انتفاضه ملت فلسطین مورد توجه قرار داده و به نقل از ایشان نوشت : مبارزه برای آزادی فلسطین  ، جهاد فی سبیل الله و یک تکلیف اسلامی است.

العربی الجدید دیگر روزنامه اینترنتی عربی در گزارشی نسبتا مفصل از این سخنرانی در نقل قولی نوشت : تغییر معادلات در سرزمین های اشغالی 1948 مسئله فلسطین را به گام های نهایی خود نزدیک می کند ... تشکیلات خودگردان فلسطین مسئولین زیادی در این امر به عهده دارد با دشمن وحشی تنها با زبان زور و از موضع قدرت باید سخن گفت.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نیز به نقل از رهبر انقلاب تاکید کرد : پرچم آزادی فلسطین همچنان بر افراشته باقی خواهد ماند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین ارگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز گزارشی تفصیلی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر کرد.

ارسال نظرات