۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۶۵۳۵۹۰
آیت الله علم الهدی:

آزادی قدس با مبارزه فراگیر جهان اسلام با صهیونیسم محقق می‌شود

آزادی قدس با مبارزه فراگیر جهان اسلام با صهیونیسم محقق می‌شود
امام جمعه مشهد گفت: فعالیت و فداکاری‌های جریان مقاومت اسلامی در بین همه مسلمانان می‌تواند قدس را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،  آیت‌الله علم‌الهدی در دوازدهمین هفته برگزار نشدن نمازجمعه در کشور، نکاتی را در مورد پایان ماه مبارک رمضان، ارتباط بندگان با پروردگار در این ماه، روز قدس و راه پیروزی امت اسلام بر رژیم غاصب صهیونیستی بیان کردند که در ادامه می‌خوانید.

السلام علیکم و رحمت‌الله
بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدالله، والصلاة والسلام علی رسول‌الله و علی آله آل الله، لاسیما بقیه‌الله و الشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و ان محمد عبده و رسوله و عن علی امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین و حجج الله.
اوصیکم و نفسی عبادالله بتقوالله
همه شما برادران و خواهران و خودم را به تقوای الهی سفارش می‌کنم

امروز، جمعه آخر ماه مبارک رمضان است و روزهای نهایی ماه مهمانی خدا، در شب‌ها و روزهای پرفضیلت این ماه، فیوضات بسیار بزرگی را درک کردیم، شب‌های با فضیلت قدر و احیا را پشت سر گذاشتید، طبیعی است در این سیل فیوضات ماه رمضان و بارش‌های سریع و قوی رحمت الهی در این ماه، گناهان ما و شما آمرزیده شده و مشمول مغفرت ذات پروردگار قرار گرفتیم.

با هر وضعی که از نظر رابطه‌مان با خدا چه مثبت و چه منفی قدم در ماه رمضان گذاشتیم، گناهانی که انجام داده بودیم و وضعیتی که با خدا داشتیم و فاصله‌هایی که بین ما و خدا بود، فیض ماه رمضان همه آن‌ها را از بین برد، بنده آشتی کرده با خدا قرار گرفتیم، 1 ماه بر سر سفره مهمانی حق زانو زدیم و مشمول همه برکات و آمرزش‌های ذات پروردگار در روزها و شب‌های این ماه قرار گرفتیم؛ سعادتمند بودیم که این ماه را با فضیلت گذراندیم و روزهای این ماه را داریم با توفیقات سپری می‌کنیم.

از فیوضات و توفیقات ماه رمضان فاصله نگیرید

نکته‌ای که وجود دارد این است که باید سعی کنیم این ماه رمضان از ما جدا نشود ولو روزها و شب‌های ماه رمضان تمام می‌شود اما برکات این ماه و فیوضات و توفیقاتی که در این ماه بوده، از ما فاصله نگیرد؛ عزیزان من، روزه‌داران بزرگوار، این را بدانید امروز و فردا که گذشت و ماه رمضان تمام، فرشتگان خدا بر شانه شما می‌زنند، می‌گویند ماه رمضان تمام شد، همه گناهانتان را خدا بخشید، ذات مقدس پروردگار یک قلم قرمز بر تمام گناهان و معاصی شما کشید و همه آمرزیده خدا شدید اما از صبح روز عید فطر به بعد که می‌خواهید بندگی‌تان را شروع کنید، ببینید چه بنده‌ای می‌خواهید باشید، بنده‌ای که به همان وضعیت قبل از ماه رمضان برگردید یا بنده‌ای باشید که در ماه رمضان خدا را بندگی می‌کردید، این را ملائکه سؤال می‌کنند، برادر و خواهران من، در برابر این فرشتگان چه جوابی می‌خواهی بدهی؟

می‌خواهی بگویی ماه رمضان تمام شد، رابطه من با خدا تمام شد و برمی‌گردم به وضع سابق یا می‌خواهی بگویی رابطه من با خدا تمام نشد؟ در این ماه رمضان آشنایی که با خدا پیدا کردم، رابطه‌ای که سحرهای ماه رمضان بین من و خدا به وجود آمد و آن صمیمیتی که بین من و خدا در خط عبودیت در این روزها و شب‌ها تنظیم شد، همچنان ادامه دارد و پایش خواهم ایستاد، امیدواریم خداوند این توفیق را به ما بدهد که همه برکات ماه رمضان که نصیب ما شده را حفظ کنیم و از دست ندهیم.

بزرگداشت روز قدس، انجام‌وظیفه در پاسداری دین

امروز جمعه آخر رمضان، روز جهانی قدس است و روزی است که به‌عنوان بنده خدا، وظیفه خودمان را در مقام پاسداری از دین، اسلام و اساس اسلام باید در امروز به بشرها اعلام کنیم و اعلام به بشرها، بزرگداشت روز جهانی قدس بوده است؛ امسال که به خاطر بیماری کرونا از فیض راهپیمایی و اعلام جهانی محروم بودیم اما خوشبختانه فرمایشات جهانی و عالم‌گیر رهبری، آن عظمت و اهمتی که ما به خاطر این بیماری در روز جهانی قدس از دست داده بودیم را جبران کرد و آن تکان را به جهانیان به مناسبت روز قدس اجرا کرد.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم، تقارن روز جهانی قدس با روز آزادسازی خرمشهر است، فردا 3 خرداد، روز آزادسازی خرمشهر و امروز روز جهانی قدس است، این تقارن در حقیقت برای ما دارای پیامی است که آن پیام در رهنمود مقام معظم رهبری در فرمایشات امروزشان تقریباً مشخص شده و آن پیام این است که همان‌طور که در آزادی خرمشهر رزمندگان ما به‌طور غیر قابل پیش‌بینی حرکتی را آغاز کردند در مقابل یک نیروی عظیم جا گرفته در سرزمین خرمشهر که قابل براندازی و شکست نبود، خوشبختانه موفق شدند آن نیروی بعثی کافر را شکست دادند و عملیات بیت‌المقدس به آزادی خرمشهر انجامید.

آزادی قدس با مبارزه فراگیر جهان اسلام با صهیونیسم محقق می‌شود

اسم عملیات بیت‌المقدس بود، امروز نیز روز قدس است، آن عملیات بیت‌المقدسی که خرمشهر را آزاد کرد، با رهنمود امروز مقام معظم رهبری، اگر یک مبارزه فراگیر جهانی و همه‌جانبه جهان اسلام علیه صهیونیسم آغاز بشود، با عملیات بیت‌المقدس همچنان قدس را آزاد خواهد کرد.

مسئله امروز ما در مسئله فلسطین و قدس، مسئله یک ملت و ملت دیگر، سرزمینی غیر از سرزمین ما نیست، ما و مردم فلسطین، لبنان و جریان مقاومت در حقیقت به یک نقطه رسیدیم و با هم آمیخته شدیم، حلقه مقاومت تشکیل شده و در این حلقه رهبری با ولی‌فقیه و رهبر جهان اسلام، مقام معظم رهبری است، در حلقه مقاومت، ما، فلسطین، سوریه و لبنان یکی هستیم، چند سرزمین و چند کشور نیستیم، در درجه دوم، مسئله قدس مسئله سرزمین، نژاد، ملت و انسان نیست، مسئله اسلام است، دشمن استکباری می‌خواهد سفره اسلام را از زمین جمع کند و از قدس شروع کرده است.

مسئله قدس، مسئله براندازی اسلام از زمین است

روزی که هنوز مردم به طرف کعبه نماز نمی‌خواندند، عبادت دینی و اسلامی خود را به طرف قدس انجام می‌دادند، قبله اول مسلمانان است، همان‌طور که عبودیت و بندگی اسلام از توجه به قدس محقق شد و در حقیقت، گرایش اسلامی و توجه دینی و خدایی مردم مسلمان از توجه به قدس بود، دشمن نیز در براندازی اسلام می‌خواهد از قدس شروع کند.

نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم، نگاه کنیم که قدس یک سرزمینی غیر از سرزمین ماست و مردم فلسطین غیر از ملت ما هستند، این افکار باطل و اندیشه‌های ناهنجاری که دشمنان و عوامل استکباری در بین برخی نوجوانان و عزیزان ما ترویج می‌کنند، افکار و اندیشه‌های شرک‌آمیز و کفرآمیز است، باید توجه داشته باشید خدایی نکرده تحت تأثیر این تلقینات قرار نگیرید، قدس یعنی اسلام و بیت‌المقدس، یعنی ابتدای اسلام و در براندازی نیز دشمن براندازی اسلام را از ابتدای اسلام شروع کرده است، بنای براندازی قدس است.

دو اقدام آمریکا برای براندازی قدس

دو کاری که آمریکایی‌ها انجام دادند، یکی که قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کردند درحالی‌که قدس اصل فلسطین هست و عمل دومشان، مسئله معامله قرن بود؛ به‌عنوان یک توطئه ناپاک آمریکایی و صهیونیستی می‌خواهند این کار را انجام بدهند و بعضی مزدوران آمریکایی منطقه نیز با آنان همکاری می‌کنند، معامله قرن برای براندازی قدس است.

اگر کشور فلسطینی بیرون قدس تشکیل شد و اینجا شد کشور صهیونیستی اسرائیل، دیگر قدس معنا و مفهوم ندارد، مسجدالاقصی را هم از بین می‌برند و نابود می‌کنند؛ این مقدمه از بین بردن مسجدالاقصی است، در چنین قضیه‌ای که دشمن به تصمیم نهایی رسیده که دیگر باید سرزمین قدس را براندازی کند و مسجدالاقصی را نابود کند، جایی است که ما و همه مسلمانان جهان باید در مقابل دشمنان استکباری بایستیم و مقاومت کنیم.

رهنمود رهبری امروز مقارن با سالروز آزادی خرمشهر این بود همان‌طور که همت عالی و فداکاری‌های فوق‌العاده رزمندگان اسلام توانست خرمشهر را آزاد کند، فعالیت و فداکاری‌های جریان مقاومت اسلامی در بین همه مسلمانان نیز می‌تواند قدس را آزاد کند، آن‌چنان‌که ما خرمشهر را آزاد کردیم، ان‌شاءالله قدس را با نابودی صهیونیست و اسرائیل و این حکومت صهیونیستی، آزاد خواهیم کرد.

امیدواریم به‌عنوان یک فکر و همت عالی به فرموده مقام معظم رهبری، به‌عنوان یک آرمان قطعی محقق شدنی، هرچه زودتر و سریع‌تر با همت، فعالیت و مجاهدات همه مسلمانان در این کشور انقلابی، قدس آزاد شود، صهیونیست نابود شود، با براندازی صهیونیست این قضیه تمام شود و این امید ما در نتیجه مبارزاتی است که خواهیم داشت./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
سرداردلها راهت آدامه دارد.
0
0