۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۲
کد خبر: ۶۵۳۵۹۲
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

عوامل مؤثر در دفع و رفع بلایا

عوامل مؤثر در دفع و رفع بلایا
حجت الاسلام اسلامی تبار دعا را در رفع و دفع بلا بسیار تأثیرگذار و مؤثر دانست و گفت: امیر مومنان(ع) می‌فرماید، امواج سهمگین بلا و موج‌های بلا را می‌توان با دعا رفع کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در محفل انس با قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: انسان، چون در جهان مادی زندگی می‌کند به طور طبیعی در معرض حوادث، و آفات و بیماری‌ها و بلا‌های ناگهانی و حوادثی در دنیای مادی قرار دارد.

وی افزود: در طرف مقابل، بلا‌ها و آفات از جمله آفت ویروس کرونا که انسان با آن روبرو است خداوند در اعمال و رفتار و کردار‌های انسان، آثاری قرار داده که هم قدرت رفع و هم قدرت دفع دارد که یکی از ابزار رفع و دفع بلا دعا است.

حجت الاسلام اسلامی تبار دعا را در رفع و دفع بلا بسیار تأثیرگذار و مؤثر دانست و گفت: امیر مومنان (ع) می‌فرماید، امواج سهمگین بلا و موج‌های بلا را می‌توان با دعا رفع کرد.

وی صدقه دادن دادن را نیز در دفع و رفع بلا مؤثر دانست و ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، صدقه ۷۰ نوع از بلا را دفع می‌کند و انسان در بسیاری از مواقع آمدن بلا و رفع بلا را متوجه نمی‌شوند از جمله ابتلا به بیماری ویروس کرونا را که شاید بسیاری بدون اینکه متوجه شوند مبتلا به کرونا شدند و سلامتی را خود را به دست آوردند.

امام جمعه موقت کاشان احسان و خدمت رسانی به دیگران را نیز در دفع و رفع بلا مؤثر خواند و اظهار داشت: امیر مؤمنان (ع) به کمیل می‌فرماید، به خانواده خود سفارش کن تا روزانه برای کسب مکارم اخلاق تلاش کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: کسی که مکارم اخلاق داشته باشد پیش از اینکه از او درخواست کمک شود کمک می کند و این همان کمک مومنانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید دارد.

وی کمک به نیازمندان و شاد کردن مردم را از دیگر مصادیق رفع و دفع بلا اعلام کرد و افزود: در عرصه خدمت رسانی آن‌هایی که تمکن مالی دارند افراد نیازمند جامعه را شناسایی و مساعدت کنند که خداوند عمل خیر آن‌ها را مانع بلا‌ها قرار می‌دهد./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات