۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۶۵۳۶۰۷
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی:

جبهه مقاومت با عزمی خستگی ناپذیر به سمت تحقق آرمان‌ها حرکت می‌کند

جبهه مقاومت با عزمی خستگی ناپذیر به سمت تحقق آرمان‌ها حرکت می‌کند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقتدار روز افزون جبهه مقاومت و زوال جبهه استکبار و صهیونیستی گفت: جبهه مقاومت با عزمی خستگی ناپذیر به سمت تحقق آرمان‌ها حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود با اشاره به اهمیت جامعه پردازی اسلامی گفت: دانش و علم مهمترین ابزار برای رسیدن به سعادت و خود بالاترین هدف برای هر حرکت انسانی و مبتنی بر عقلانیت است.

وی افزود: خدا انسان را آفریده تا قله های بلند معرفت را فتح کند و در این میدان گوی سبقت را از دیگران برباید، علم سنگ بنای یک نظام سیاسی مبتنی بر آموزه های وحیانی و سنگ بنای یک جامعه مقتدر است، هدف اصلی تربیت و تعالی جامعه انسانی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که نظام سیاسی در اندیشه دینی یک مسؤولیت برای تکامل و تعالی جامعه انسانی و بشری است، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف دانش و علم مشعل پرفروغ فراروی انسان است و حرکت مبتنی بر علم ما را به این هدف بلند نزدیک می کند.

وی ادامه داد: اگر اراده خدا این است که در قله های قدرت قرار بگیریم، برای رسیدن به قدرت راه و مسیر باید علمی و مبتنی بر دانش باشد، از این رو رهبر معظم انقلاب همواره بر این حقیقت تأکید داشته اند که باید در مرز دانش و علم حرکت کرد و نظام اسلامی باید به عنوان جامعه مولد دانش شناخته شود و جامعه جهانی برای ارتباط با علم در مسیر آموختن زبان فارسی قدم بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که شکر به معنای استفاده صحیح از نعمت ها است، ابراز داشت: علم و دانش باید در خدمت تعالی انسان قرار گیرد، در مقام نظری و عملی باید مبتنی بر علم و دانش قدم های مستحکم برداشت.

وی عنوان کرد: باید در مسیر دستیابی به علم و معرفت حرکت کنیم و در مقام عمل عالمانه قدم برداریم که این مسیر عزت است، در سایه سلوک عالمانه و شکر نعمت می توان به یک جامعه پیشتاز و پیشرو تبدیل شد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در هر عرصه ای که نظام اسلامی قدرت را تجربه را کرده نقش دانش و علم را مشاهده می کنیم، قدرت دفاعی بر آمده از مجموعه دانش و علم است، ظرفیت های درمانی و بهداشتی مبتنی بر دانش و علم است و دانش مسیر حرکت را هموار می کند.

وی اضافه کرد: در جامعه پردازی اسلامی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند نقش علم و معرفت بسیار برجسته است، یکی از مهمترین عوامل قدرت عزم و اراده برآمده از ایمان است، انسان بدون اراده و عزم هیچ قله ای را فتح نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان که امروز در جهان شاهد جنگ اراده ها هستیم، گفت: کسی که اراده بالاتر و قوی تری داشته باشد پیروز خواهد شد، نقش علم، ایمان و معرفت در خلق اراده استوار نقش تعیین کننده ای است.

وی افزود: امام راحل بزرگوار نماد عزم بود چون نمادی از علم و معرفت بود، اراده ای که امروز در رهبر معظم انقلاب مشاهده می کنیم مبتنی بر ایمان، معرفت و شناخت درست از دشمن و ظرفیت های مردم و نظام است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که علم اراده خلق می کند، اظهار داشت: برای اجماع سازی راه جز محوریت دانش و معرفت نداریم، عامل دیگر خلق اقتدار وفاق ملی و اجماع در جامعه اسلامی است، امیال و هوا و هوس عامل اختلاف و علم عامل وحدت است.

وی ادامه داد: دانش و معرفت و ایمان انسانها را در یک مسیر قرار می دهد، رهبری عامل دیگر خلق قدرت و وفاق است و رهبری در نظام اسلامی جایگاهی ویژه و فاخر دارد، کسی باید در این جایگاه باشد که در عالی ترین سطح بینش، علم، عدالت و قدرت باشد، رهبری در نظام الهی یعنی رهبری عدالت و زعامت فقاهت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی ابراز داشت: اگر امروز در مسیر تحول قرار گرفته ایم و رژیم صهیونیستی و رژیم های دیکتاتوری خود را در آستانه زوال مشاهده می کنند، دستاورد عزم و ارده مبتنی بر ایمان و سلوک مبتنی بر علم و ثمره ارزشمند وفاق امت اسلامی حول رهبری واحد و زعامت مبتنی بر آموزه های وحیانی است.

وی عنوان کرد: امروز جبهه مقاومت از این ارکان و اصول کلیدی الهام می گیرد و با اقتدار حرکت می کند، امروز فلسطین نمادی از عزم برای پیروزی است و مقاومت اسلامی در عراق، لبنان، سوریه، یمن، فلسطین و دنیای اسلامی فریادی بلند از عزم و اراده ای خستگی ناپذیر برای رسیدن به آرمان های بلند است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: محوریت علم، ایمان و معرفت و رهبری الهی اقتدار جبهه مقاومت را آفریده و مجاهدان را استوار کرده است، امروز دنیای اسلام و منطقه در دو جبهه دیده می شوند جبهه ای در کنار نظام استکبار قرار دارد و جبهه ای دیگر جبهه مقاومت که هر روز بر اقتدار و ظرفیت های آن افزوده می شود و هر روز ضعف و زوال جبهه استکبار را بیشتر مشاهده می کنیم؛ ملت ایران پرچمدار اقتدار جبهه مقاومت در این مبارزه است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شرایط کرونا در کشور اضافه کرد: در زمینه مقابله با کرونا شاهد عالی ترین مراتب انسجام و وحدت هستیم، امروز یک منطق در حرکت هماهنگ جامعه حاکم است و همه هماهنگ حرکت می کنند، نیروهای بسیجی و انقلابی در کنار نیروهای سلامت و درمان افتخار آفرینی کردند و شاهد طرح موفقیت آمیز غربالگری بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حرکت مقابله با کرونا نشان دهنده عقلانیت، علم و وحدت ستودنی است، گفت: در حوزه خدمت به نیازمندان شاهد حرکت عظیم  و پرچمداری عواطف انسانی در ایران بودیم و در این عرصه هم بسیجیان نقش مهمی ایفا کردند، امیدواریم که اقتدار و سرمایه عظیم اجتماعی به دست آمده را به وحدت، انسجام و دینداری و الهام از فرمایشات رهبر انقلاب حفظ کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مبنای حکومت اسلامی حاکمیت مطلق الهی است
0
0