۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۵۳۶۴۷
از سوی خانه طراحان انقلاب اسلامی فارس؛

انتشار فراخوان جشنواره ملی پوستر «درختان زیتون»

انتشار فراخوان جشنواره ملی پوستر «درختان زیتون»
مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی استان فارس گفت: علاقه‌مندان تا ۲۰ تیرماه فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، فراخوان نخستین جشنواره ملی پوستر «درختان زیتون» با هدف پاسداشت و ترویج و توجه ویژه به مفهوم «مقاومت» منتشر شد.

کریمی مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی فارس در این باره بیان داشت: محدودیتی در انتخاب موضوع وجود ندارد و هنرمندان فرهیخته می‌توانند با برداشتی آزاد، در ارتباط با مفهوم مقاومت به تولید اثر بپردازند.

وی تصریح کرد: البته طبق نظر شورای سیاست‌گزاری جشنواره این فراخوان با اولویت و محوریت آینده جبهه مقاومت، نقش خانواده در ایجاد و تقویت گفتمان مقاومت، جایگاه مقاومت در تمدن‌سازی نوین اسلامی و برجسته سازی الگوهای موفق مقاومت برگزار خواهد شد.

مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی فارس ادامه داد: همواره در طول تاریخ، هنر به عنوان موثرترین و بلیغ‌ترین ابزار ایجاد گفتمان و انتقال پیام و معارف والای بشری بوده به کار گرفته شده است.

این فعال فرهنگی افزود: گرافیک نیز به عنوان یکی از کارآمدترین هنرها در دنیای امروز قطعا نقش مؤثری در ایجاد و تقویت جریان های فرهنگی همسو با محور مقاومت و آشنایی و درگیری هدفمند هنرمندان و اقشار مختلف جامعه با مفهوم متعالی «مقاومت» خواهد داشت.

 

 

وی در خصوص کیفیت و چگونگی روند اجرایی جشنواره ملی «درختان زیتون» خاطر نشان کرد: نظر به تخصص، تعهد و تجربه حجت الاسلام و المسلمين مرتضی علیشاهی به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره منصوب شدند.

کریمی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با همیاری هنرمندان و با بهره‌گیری از تجارب مفید و دستاوردهای گذشته و با بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان خلاق، جوان و توانمند در سراسر کشور شاهد برگزاری جشنواره‌ای مؤثر و فراگیر با هدف ترویج گفتمان جهانی مقاومت و ترسیم ابعاد مختلف روح پایداری و مقاومت در داخل و خارج از کشور باشیم.

مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی فارس یادآور شد: داوری آثار در جشنواره ملی پوستر درختان زیتون، در دو مرحله انتخاب آثار و داوری آثار منتخب توسط نخبگان گرافیک کشور انجام خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا 20 تیرماه سال جاری است و داوری و اعلام برگزیدگان نیز سوم الی ششم مردادماه انجام می گیرد.

کریمی خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه های تخصصی گرافیک در حاشیه جشنواره با حضور استادان کشوری از دیگر بخش های برنامه ریزی شده است که پنج‌شنبه 17 و جمعه 18 مردادماه برگزار و آیین اختتامیه جشنواره نیز مصادف با روز مقاومت 23 مردادماه برگزار می گردد./د102/ف

منبع: حلقه وصل

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
آن روزی که خداوند معصیت نشود عید است،
0
0